Feltenni az “I”-re azt a bizonyos pontot

Danis Tibi és navigátora Halász Szabó Anetta, egy igencsak változatos versenyen vett részt a 7x Görbe Rallye 2018 – MARB futamon, de a kalandok ellenére is fontos pontokat szereztek. Az utolsó versenyre nem maradt más a számukra, minthogy feltegyék az i-re azt a bizonyos pontot. Tibivel beszélgettük a porrogszentkirályi verseny után.

Mielőtt rátérnénk a versenyetekre, egy pár mondatban beszéljünk arról a hírről, hogy jövőre ERC versenyt rendezhet Magyarország.

Örömmel olvastam a hírekben, de úgy vagyok vele, hogy ha már itt lesz a világbajnokság mezőnye, majd akkor dobom a “like”-ot. 🙂 Felhúzott szemöldökkel olvastam a nyíregyházi autósport stadion hírét is, reméljük a “2 lábúak” után a “4 kerekűek” is kapnak egy stadiont. 😀 Talán elkezdődött valami ebben a sportban is…

Te voltál a 2011-ben rendezett mecseki IRC versenyen?

– Nem, sajnos nem tudtam ott lenni.

Akkor most térjünk vissza a legutóbbi versenyetekre, a 7x Görbe Rallye 2018 – MARB futamra. Tetszett a szombati napon megrendezett prológ?

Igen, nagyon élveztük. Jó lenne, ha a többi amatőr versenyt is megelőzné egy prológ. Megbeszéltük a prológ előtt, hogy nem bántjuk az autót, de amikor már a pályán van az ember, akkor ezek valahogy elfelejtődnek, 🙂 és kicsit mégis színezi az ember. 🙂 Azon viszont jót mosolyogtunk, hogy a prológon abszolút ötödik, kategória elsők lettünk. 🙂 Reménykedtünk benne, hogy másnap, a verseny napján is hasonló jó eredményeket fogunk elérni.

A másnapi gyorsaságikon mi történt veletek?

Az első három gyorsasági szakaszon nyújtott eredményem, nem nagyon adott rá okot, hogy bármi is történjen velünk. Nem igazán voltam ott fejben. Nem találtam meg a pálya ritmusát, elvettem a gázt, bele-bele fékezgettem, elspóroltam a dolgokat. Aztán jött a negyedik gyorsasági, ahol sikerült mennünk egy abszolút harmadik időt. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy Anetta igencsak “felemelte” a hangját az itiner diktálása közben, nem igazán engedte meg, hogy bármi olyasmit csináljak, ami lassítaná a tempónkat. 🙂 Volt egy defektünk is, a többiek szóltak a rajtvárakozóban és így ezt sikerült időben megoldani. Visszatérő problémaként ismét volt gondunk az ékszíjjal, de ezt is megoldottuk.

Az utolsó szakaszon csúsztatok ki a legjobb ötből… Bosszantott a dolog?

Az ötödik gyorsra is felspannoltuk magunkat, bár a sok sajnálatos baleset miatt, a megszokottnál többet kellett várnunk. Az első nagyobb balos kanyarnál igen nagy mázlim volt, szerintem eddig a legjobb féktávom volt és a kanyarbevétel is eléggé vébésre sikerült. 😀Megbeszéltem Anettával, hogy a nagy ugratónál nem fogom elvenni, nyélen átküldjük.  Odaérve már kapaszkodtam a kormányban, amikor a pálya szélén integető sportbíró lelassított minket egy előttünk történő beesés miatt. Aztán a 7x görbében sikerült a kihordáson megforognom. Ott egyből leesett, hogy ennyi volt a jó időeredmény és ezzel az összetettben sem tudtunk javítani. Pedig nem lett volna rossz az utolsó szakaszeredményünk sem, de ez már csak feltételezés marad. Borzasztóan el voltam keseredve és egyben nagyon haragudtam magamra. Mást nem lehet okolni a hibám miatt. Így az utolsó előtti versenyen értékes pontokat vesztettünk. De ez egy ilyen sport, ez is benne van. Sajnos más rosszabbul  járt a versenyen…

Tudod, hogy hogyan álltok a bajnokságokban?

Déli régióban kb. az abszolút tizedik hely környékén vagyunk, kategóriánkban pedig a második helyen. Ami viszont nagy meglepetésként ért, hogy az országos értékelésben a kategóriánkban a harmadik helyen állunk. Ahhoz képest, hogy számomra a déli pályák mindegyike új, soha nem mentem egyiken sem és hogy év elején azt beszéltük meg a csapattal, hogy a legfőbb célunk a versenyek sikeres teljesítése, egy rossz szavam nem lehet az eddigi eredményeinkre. Az utolsó bajnokavató orfűi versennyel pedig megpróbáljuk az egész éves munkánkra feltenni az “I”-re azt a bizonyos pontot, egy jó eredménnyel.

Danisracing.hu., Dynamic Rally Team., Csernai Bukócső., Eneos-olaj.hu., Szakál-Met-Al Autólaktrész., matricakell.hu.

Comments are closed.