Felemásan sikerült Eger Ralin vannak túl Trencsényiék

Az Extrém Sport Team versenyzői is elkezdték a 2019-es Rallye1 és Rallye2-es bajnokságot az év első versenyén, a bő egy hete rendezett idénynyitó Eger Ralin. A csapat párosai felemásan szerepeltek, hiszen Józsi egy kicsit előrébb várta magát, Vincééknek pedig technikai problémákkal kellett megküzdeniük. 

Szerencsére az idei évben sem lett kevesebb R5-ös autó a mezőnyben. Nagy küzdelem várható az abszolút tízben?

Trencsényi József: Már tavaly is nagy küzdelem árán lehetett az élmezőnyben autózni, az első verseny után úgy látjuk idén sem lesz ez másképpen, minden egyes pozícióért meg kell küzdeni.

Az Eger Ralival kezdődött az idei bajnokság, aminek a neve is megváltozott, hiszen 2019-től Rallye1 néven szerepel a pontvadászat. Vársz valami előrelépést a változásoktól?

Trencsényi József: Gyakorlatban ezek a kisebb változások nem befolyásolják a versenyzésünket, de örülünk neki. Mindenképpen pozitívum, hogy valami történik. Sokkal nagyobb figyelmet kap a Rallye a médiában is, ennek nagyon örülünk.

A pénteki szuperspeciálon még nem találtad meg a nyíregyházi tempódat…

Trencsényi József: Úgy tűnik a gyorsulási verseny nem nekünk kedvezett. 😀

Szombaton már hasonlított a tempótok a tavaly év végihez?

Trencsényi József: Szuhán tudtam jobbakat menni mindkét nap, tetszenek az ilyen összetett szakaszok, de ennek ellenére a rossz minőség miatt vigyázni kellett az autóra.

A vasárnapi napotok sem volt egy sétagalopp.

Trencsényi József: Nem volt meg a hétvége folyamán a stabilitás érzése az autóban, így nem tudtam a nyíregyházi tempót felvenni és folytatni. Ráadásul Szuhán sikerült egy defektet is összeszedni. A baleset, az etap és defekt miatt, végül csak egyszer tudtunk versenytempóban végigmenni a szuhai szakaszon.

Tehát a  szuhai gyorsasági neked sem lopta be magát a szívedbe.

Trencsényi József: Valóban nem. A balszerencsés fordulatok és a pálya rossz minősége is közrejátszott ebben.

Az eredményetekkel mennyire vagy elégedett?

Trencsényi József: Kihívásokkal teli verseny volt, a nehézségek ellenére abszolút tizenegyedik helyen végeztünk. Előrébb terveztünk célba érni, de mindent figyelembe véve úgy gondolom, így sem kell szomorkodnunk.

Az idei évben a bajnoki cím megszerzése a célotok?

Trencsényi Vince: A jelenlegi szabályzati helyzet szerint a Fordunkkal az idei lehet az utolsó évad Rallye2-ben. Tavaly is lőtávolban volt a bajnoki cím, idén teljes erőbedobással a bajnoki címen fogunk dolgozni.

Az autón sikerült valamit fejlesztenetek a téli szünetben?

Trencsényi Vince: Mivel ezek az R2-es autók gyári fejlesztésűek, így a karbantartáson és frissítéseken kívül nem sok mindent tudunk fejleszteni. Az autó át lett nézve és a verseny előtti teszten egy kicsit “összerázattuk”! 🙂

Már a pénteki szuperspeciálon váratlan hátrányba kerültetek.

Trencsényi Vince: A szuperspeciál első féktávján jelentkezett egy fékprobléma, ami másnap is végig kísért minket az első kör alatt.

Szombaton a második körben elkezdtétek a felzárkózást az élmezőnyhöz.

Trencsényi Vince: A szombati gyorsaságikon nagyon sokat kaptunk, amit nem tudtam mire vélni. A nagy féktávokat el kellett spórolnom a fék miatt, de ebből nem adódhatott össze akkora különbség, amiket kaptam. Az első kör után a szervizeseink ügyesen megtalálták a fék probléma okát és az autó futóművén is módosítottunk, valamint egy agresszívabb gumi opció mellett döntöttem. A második körben, habár közelebb kerültünk az élmezőnyhöz a jól működő fékekkel, de valami még mindig nem volt rendben. Gyengének éreztük a Fordunkat és ez utólag sajnos be is bizonyosodott…

Nagy meglepetésre a sokak által pokolba kívánt szuhai gyorsaságin éreztétek magatokat a legjobban.

Trencsényi Vince: Nekem eleve ezek a technikás, dobálós, összetett pályák jönnek be és ezeken is tudok a legjobb időket menni általában. Sokan panaszkodtak a pálya minőségére, de szerintem egy rally pálya inkább ilyen és nem mint egy széles autópálya, kanyar nélkül (Verpelét…). Nem pályaautózni jöttünk! 🙂 Szuhán többnyire lejtőn kell autózni és nincsenek nagy egyenesek, valamint a rossz tapadási viszonyok miatt nagy féktávok sincsenek. A motorerő hiánya és a fék probléma ezen a szakaszon nem jött ki annyira, így itt mindkétszer tudtunk abszolút harmadik időt menni.

Az utolsó gyorsaságin viszont megállt a motorotok…

Trencsényi Vince: A végeredményt tekintve az abszolút negyedik helyig kapaszkodhattunk volna fel, de az utolsó gyorsasági előtti etapon eltűnt a lovaink 99 %-a a motorból. 30 km/h volt a végsebességünk a powerstagen. A hiba oka egy meghibásodott nyomásszabályzó szelep volt, ami az adatok alapján már péntek estétől rakoncátlankodott, így folyamatosan romlott az autó teljesítménye reggeltől kezdve. A második Egerbaktának már kb. 40 LE hátránnyal vágtunk neki, ami hátrány Szuhán is meg volt. Az időeredményeink így elég biztatóak, úgy gondolom a tempóval nem lesz baj!

Comments are closed.