Felemás zempléni hétvége

Az ORC mezőnyében szombati napon brillírozó Szőnyi Andrisnak sajnos a cél előtt nem sokkal kardántörés miatt ki kellet állnia, Helembai „Csikar” Zsolt pedig váltóproblémákkal és defekttel küzdött. A Rallye2-es fiúk többek között év végi kupákat, kategória dobogós helyezéseket, valamit egy hatalmas esést szereztek.

Szabó Árpád csapatfőnök: Csapatunk számára felemásan sikerült az I. Pálháza Rally, valamint a III. Nyíregyháza Rally. A másodosztály ez évi legnagyobb esése címet ráadásul sajnos csapatunk, azon belül is a Baksai – Erdei páros szerezte meg. A fiúk remekeltek az ötödik gyorsasági szakaszig, ahol egy hirtelen ködfolt véget vetett az addig kiváló menetnek, nagy sebességgel lerepültek az útról, és egy fának csapódtak. Az esés pillanatát Papp Arnold csapatvezető társammal rendkívül nehezen éltük meg, hiszen percekig semmit nem tudtunk róluk. Amint lehetőségünk volt, útnak indultunk Pálházáról segíteni nekik – sajnos ez azzal járt, hogy a még versenyben lévő párosainkat magukra hagytuk, amiért ezúton is elnézést kérünk. Hál’ Istennek Laci és Zoli is rendben lesz, ellenben ugyanez a Ladáról nem igazán mondható el. De a többi történésről részletesen meséljenek inkább a fiúk!

Baksai László – Erdei Zoli: Mivel három héttel a verseny előtt derült ki, hogy a Pálháza Rally bajnoki futam lesz a Rally2 -nek, vegyes érzelmekkel vettük tudomásul, hogy indulnunk kell rajta. A pályákat imádjuk, de anyagilag rettenetesen megterhelő lett nekünk ez a plusz verseny. Szerencsére a kocsi elkészült, és sikerült intermedia gumikat is szereznünk, így minden összeállt a rajtra. Az első kör nagyon tetszett, igaz, kétszer picit hibáztam, de igy is közel volt az abszolút harmadik hely. Az autóban hihetetlenül jó volt az összhang, Zoli is szuper volt.A sötét szakaszokra gyúrtunk, reméltük, hogy ott jók lehetünk. Az első esti gyorson le is faragtuk a hátrányunkat… de aztán jött Erdőbénye. Az etapon alig értünk oda, akkora köd volt. Bíztunk benne, hogy az időjárási körülmények miatt etap lesz, de végül elrajtoltattak minket. Ködben indultunk, de hirtelen teljesen kitisztult a szakasz, és elkezdtük nyomni neki, azonban sajnos később egy sima jobb után belefordultunk egy óriási ködfoltba. Semmit sem láttam, így elkezdtem hirtelen fékezni, de akkor már a fák között voltunk, ahol sikerült emblémára venni egy fát. Zoli szerencsére megúszta kisebb zúzódásokkal, én viszont eltörtem a gerincem. Szerencsére jó kezekbe kerültem, és már itthon lábadozok. Óriási köszönet a miskolci idegsebészeti osztálynak a kiváló munkájukért, és köszönöm mindenkinek, aki aggódott értünk, jelentem: megúsztuk! Köszönjük Kolencsikné Gál Melindának, hogy ismerhetjük, szuper csaj! A családdal itthon lenni a legjobb dolog most nekem. Köszönöm nekik is, hogy szeretnek minket. A jövő évünk most így bizonytalan, mivel csak a felépülésemre gondolok, de nagyon szeretnék a PSZA-S srácoknak egy jó nagy munkát adni jövőre!

Rónavölgyi Endre – Aczél András: Mentálisan nagyon készültünk, hiszen félig hazai pályáról volt szó. Sajnos egy filléres műszaki probléma miatt csak egy gyorsaságit tudtunk menni. Annak az eredményével viszont elégedettek lehettünk, hiszen absz.5, kat.1., 2wd kupa 1. időt sikerült mennünk. Az abszolút harmadik helytől is kevés választott el minket. Még szoknom kell az autót és további változtatások is szükségesek annak beállításában, de úgy tűnik, hogy jó az irány. A csapat remek, a hangulat az autóban szuper, továbbra is vezetjük a 2wd kupát. Reméljük, hogy mindez így is marad!

Mészáros Zsolt – Egerszegi Dávid: Pálházán a célunk az volt, hogy a géposztályunkban a dobogón végezzünk, vagy legalábbis pontszerző helyen. Az első szekcióra úgy gondolom, hogy nem sikerült megfelelő gumikat választani, de ezt a második szekcióra kijavítottuk, változtattunk a futómű beállításokon is, Így a délutáni gyorsasági szakaszok vegyesen sikerültek a számunkra. Az extrém körülmények, amik ránk vártak a sötétben, nagyon megleptek. Az ötödik gyorsaságin, Erdőbényén éppen mi álltunk a rajtban, amikor etappá nyilvánították a szakaszt Baksai Laciék balesete miatt. Mentálisan szétestünk, az időjárás nagyon megváltozott, egy méterre sem láttunk, így a szakaszt végül törölték. A Telkibánya-Rakodó szakaszra úgy autóztunk át, hogy alig láttuk az etapon az utat, ennek ellenére ott jól mentünk végig, a kategóriánk második helyén fejeztük be a power stage-et. Az egész hétvégi tempónkon nagyot javított ez az egy gyors, minden hátrányunkat be tudtuk hozni Telkibányán. Ennek is köszönhettük, hogy a Pálháza Rally-t a harmadik helyen tudtuk zárni a 6-os géposztályban, úgy, hogy még két plusz pontot is szereztünk a power stage második helyéért. Ez a bronzérem, az éves értékelésben nagyon segít minket. A második helyen állunk, az üldözőink négy ponttal vannak lemaradva mögöttünk, épp ezért, ha lesz Mikulás Rally, mindenképp ott leszünk. A kocsink tökéletesen működött, megfelelően felkészítették a srácok, nagy köszönettel tartozunk érte ezúttal is a PSZA Motorsport csapatának.

Berta József – Losonczi Csaba: A verseny előtt megbeszéltük, hogy a kategórián kívül semmi nem fontos. Tudtuk, a pályák nehezek lesznek és a vértesi nullázás után mindenképpen célba kell érnünk. Ennek megfelelően kezdtünk, az első két gyorsasági után megnyugtató előnyt sikerült kiautóznunk. Ekkor jött a hideg zuhany… etapon megálltunk beöltözni és mikor elindultunk, eltűnt a Hondából a szervó, ami azt jelenti, hogy a kormányt szinte lehetetlen volt elfordítani. Sikerült a hibát elhárítani, de mire megtaláltuk a forrását, kilenc percet késtünk, így a büntetésünkkel hátrányba kerültünk a félidőre. A második kör első szakaszán tudtunk ledolgozni a hátrányból, de ekkor jött a második gyors, ahol Baksai Laciék pont előttünk estek egy hatalmasat (ezúton is jobbulást kívánunk Nekik), így etap lett. A maradék hátrány ledolgozására csak az utolsó gyors maradt, amit elég jól abszolváltunk, így végül megnyertük a kategóriát, ami nagyon fontos volt számunkra. Joci összeszedetten nagyon jól vezetett egész hétvégén, a PSZA-s srácok pedig biztosították a szervizben a szuper hátteret! László Pistinek és az INTER EUROPE TEAM-nek köszönjük, hogy részt vehettünk a versenyen, családjainknak és Barátainknak pedig köszönjük, hogy kitartanak mellettünk és hisznek bennünk!

Balázs Bence – Lőrik László: Vártam a versenyt, mivel szerettem volna élesben is minél előbb kipróbálni az autón a fejlesztéseket. Ezek véleményem szerint jól sikerültek, és a hétvége is jól alakult. A pályák technikásak voltak, a hangulat az autóban Lacival pedig kiváló volt. Hab a tortán, hogy sikerült kategóriánk harmadik helyét megszerezni, így kupával tértünk haza. Köszönöm mindenkinek a segítséget! 

Helembai Csikar Zsolt – Szebenszki Csaba: Sajnos ismét nem volt szerencsénk, már az első pénteki gyorsaságira menet, az etapon elkezdett rakoncátlankodni a motorunk – mint kiderült a hővédő borításokat kellet eltávolítani mert túlhűlt a motor – onnantól kezdve nem volt vele gond.  Viszont a második nap  első gyorsaságijának első kilométerében defektet kaptunk, és így több mint két perc hátrányt szedtünk össze. A második gyorson beragadt negyedik fokozatba a váltónk, így itt is bent maradt jó pár másodperc –  ezt a hibát úgy tűnt, hogy sikerült kiküszöbölni a gyors végén, de a negyedik szakaszon megint beragadt a váltó, és ezután szerelnünk kellett minden gyors után. A szervizben a srácok lecserélték a váltót, onnantól kezdve rendben működött, viszont sajnos kerékcserére a váltócsere mellett már nem jutott idő, így a gumik az esti gyorsokon már nem működtek úgy, ahogy kellett volna. Ennek ellenére a kategóriánk 4. helyén végeztünk, ami nem rossz, de lehetett volna jobb is. Nagyon elfáradtunk, de ennek ellenére nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük a szervizcsapatnak, és a támogatóinknak: a Betonpartner Magyarország Kft-nek, a Szebenszki és Fábián Kft-nek, a Baluguminak, a PSZA Motorsportnak, és a Kasza Motorsportnak!

Szőnyi András – Vajnai Dániel: Számunkra sok munkával telt a Nyíregyháza Rally előkészülete, ugyanis kevés időnk volt felkészülni. Az a három hét, ami a versenyek között volt, autófelkészítés szempontjából nagyon szoros időbeosztást kívánt. A máriapócsi első gyorsasági nekünk kifejezetten tetszett, nagyon is vártuk, hála az itt eltöltött sok teszt kilométernek. Másnap hasonló izgalommal vártuk a szakaszokat, amiket sikerült jól abszolválni, kategória első helyen álltunk az első kör végén. Számunkra ez nagy pozitívum, és ebből erőt meríthetünk a továbbiakban. Sajnos a hetedik gyors rajtjában eltört a kardánunk, így idő előtt befejeztük a versenyt, de ez nem szegi a kedvünket, ugyanis ez még mindig teszt év számunkra. Nagyon köszönöm a támogatást a családomnak, és páromnak a türelmet a két verseny közötti kevés idő miatt. Köszönöm a szerelőcsapatomnak a sok munkát, és hogy mindig jó kocsival tudok elindulni szervizparkból. A Mikulás Rally-n nem fogunk indulni, számunkra és az autó számára a nagy revízió ideje jön el. Találkozunk jövőre a versenypályákon!

Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft. Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft., Ten-Line Kft., Primun Go Kft.

Comments are closed.