Felemás szezonon vannak túl

Gajdácsi Zombori Ákos az idei évben hat versenyen indult a MARB bajnokságban, amiből sajnos négyet nem tudott befejezni különböző technikai okok miatt. Ákossal próbáltuk meg összefoglalni az idei évüket és természetesen beszéltünk az év utolsó versenyéről is. 

Hogyan alakult eddig számotokra a 2017-es év?

– Az idei évben hat versenyen szerepeltünk, ebből sajnos csak négyen tudtunk végig menni és eredményesen szerepelni. Technikai okok miatt két versenyt fel kellett adnunk és egy versenyen kizárással büntettek,  így  nem értékeltek bennünket. Több régióban próbálhattuk ki magunkat. Hosszas előkészületek előzték meg számunkra  az idei év első,  északi régió  borsodnádasdi versenyét. Voltak vicces helyzetek, a verseny előtti napon a pályabejáró autónk úgy gondolta, hogy neki nincs kedve és bezárta magába a kulcsot.  A 2WD/P2 kategóriában 3. helyezést a 4-es kategóriában 6. és az  abszolútban pedig a 16.-ak lettünk – kezdi az idei év összefoglalóját Ákos.

A következő júliusban megrendezett déli régió zobákpusztai éjszakai futamunkat is sikeresen teljesítettük. A technika kibírta, az időjárás is kitűnő volt és az autózott idők is jók voltak. A nagy abszolútban 6. helyen, a kategóriánkban pedig a 4.-ek lettünk. Az utolsó éjszakai gyorson sajnos kizárást kaptunk, így a végeredményben nem értékeltek bennünket.

Zobákpuszta

A nyugati régió oroszlányi futama technikai problémákkal indult, de a vasárnapi versenyre rendeződött. A pálya útburkolata nagyrészt fehér aszfalt volt (első ilyen jellegű versenyünk), ami kis nehézséget jelentett nekem a csúszóssága miatt, de gyorsan hozzászoktam. A 4-es kategóriát megnyertük,  azaz mi voltunk a leggyorsabb 1600 ccm-es autóval versenyző páros. A MARB abszolútban pedig a 6. helyezést értük el.

Szeptemberben Lyukóbánya-Parasznya között került megrendezésre az északi régió soron következő futama. Nagy mezőny gyűlt össze erre a megmérettetésre. A körülményeket nehezítette, hogy vasárnap leszakadt az ég. Felkészülten és izgatottan álltunk a rajthoz. Az első gyors első féktávjánál kiszakadt a bal első futómű, így feladni kényszerültünk a versenyt.

Lyukóbánya

A technika ördöge ismét kifogott rajtunk a nyugati régióban, a legendás Bajna-Lábatlan között megrendezésre kerülő versenyen. Sajnos a tervezett hat gyorsból csak hármat tudtunk teljesíteni, mert szétnyílt a váltóház és elfolyt az olaj, ezzel befejezni kényszerültünk a versenyt. A kategóriánk éléről kellett kiállni és az abszolút 6. helyről.

Lábatlan

Két héttel ezelőtt a Da VINCI Rallye Sprint az EURO ONE Kupáért – MARB futamon vettetek részt. Halljuk mi történt veletek a verseny hat gyorsaságija alatt?

– A déli régió évadzáró versenyén szintén sikeres hétvégét tudhat maga mögött csapatunk. Az Orfű-Magyarhertelend gyorsasági szakaszt hatszor kellett teljesíteni, ami egy kihívásokkal teli pálya. Igazán élvezetes volt az egész hétvégénk. Kisebb technikai gondok léptek fel a motorral és a váltóval egyaránt. Az ötödik gyorson észrevettük, hogy a váltóolaj folyik és a motor hangja is megváltozott. Az utolsó  gyorsra úgy indultunk el, hogy vagy kibírja, vagy nem.  De mi is és az autó is be akarta fejezni a versenyt.

Melyik irányban tetszett jobban a pálya nyomvonala és miért?

– Visszafelé, azaz a Magyarhertelend-Orfű irányba, mert kevesebb volt az emelkedő, így a lendület is segített minket.  Illetve a parkolóba való beérkezés az egyik kedvencem volt.

Abszolút nyolcadik és 4-es illetve FP2 kategória második helyen végeztetek. Elégedett vagy az eredményekkel?

– Sosem vagyok elégedett magammal, de a helyzethez képest teljesen jónak tartom eredményeinket.

Mik a tervek még az idei és egy kicsit előretekintve a 2018-as évre?

– Idei év végét és a jövő év elejét az autó fejlesztésére szenteljük. Idén több versenyen már nem tudunk elindulni. A jövő évet tekintve még nagyon képlékeny a helyzetünk, de reméljük,  hogy az amatőr versenyzés sorsa  rendeződik. Így megpróbálunk egy teljes szezont eredményesen végig versenyezni. A 2018-as évben a terveinkben van egy  két Rallye2-es versenyen való részvétel is.

Teljesen kiismerted már az autót, vagy még van mit tanulnod?

– Az autót úgy ahogy már kiismertük, de technikában és tudásban még van mit fejlődnöm. Itt segítségünkre van rutinos mentorom, navigátorom Kása Ferenc. Az utóbbi egy két versenyen kezdtük úgy érezni, hogy a jobb helyezések elérésében már csak az autó technikája áll az utunkban.

Nagyon szépen köszönöm szépen  apának, anyukának, nagyszüleimnek, navigátoromnak- mentoromnak Kása Ferinek és Czira Balázsnak, aki éjt nappallá téve, vérét adva dolgozott az autón, hogy szinte tökéletes legyen. És nem utolsó sorban Nagykőrös Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának.

 

Comments are closed.