Felemás hevesi hétvége

Sok műszaki probléma hátráltatta az Inter Europe Team csapatát az Eger Ralin. A változatos verseny befejeztével négy párosuk látta meg a Dobó téren felállított céldobogót!

László István – Holló Barnabás (Mitsubishi Lancer Evo IX)

László István: Eger eddig általában szezonnyitó volt, most pedig ennek az eddig nem túl szerencsés évnek már a harmadik versenye. Mondani sem kell a miskolci tragédia, ami a sporttársunkkal történt mindenkit megrendített és elszomorított… Ahogy mondani szokták a show-nak mennie kell tovább és megy is. Szeretjük a egri pályákat és a környéket. Köztudott, hogy errefelé lobogós tempós szakaszok vannak amit mi nem szerettünk volna feszegetni. Jól felkészültünk a pályabejáráson de mindezt hiába, A gépátvétel után tönkre ment a váltónk és a startig sajnos nem is tudtuk orvosolni, így már az előtt kiálltunk, hogy elrajtoltunk volna. Nagyon sajnáljuk, jó lett volna gyűjteni a kilométereket…

Berta József – Losonczi Csaba (Honda Civic Type-R)

Berta József: Röviden összegezve: “sz.r volt”! Hosszabban az történt, hogy elrontottam a gumiválasztást a szombati hosszú gyorson és ez elintézte a vasárnapi napunka is. Sajnos nem maradt gumink, mert szombaton elmelegedett az utolsó nyolc kilométeren, így nem sok esélyünk maradt. Az még hozzátartozik, hogy nem voltam most formában és nem ment az autózás. 😌 A szerviz ügyes volt, mint mindig és minden hibát megoldott. Csabi nagyon jól diktált a hétvégén, igazából ő és az ebéd volt értékelhető! 😁

Szöllősi Roland – Szilágyi Richárd (BMW M3)

Szöllősi Roland: Nagyon vártuk az Eger Ralit, hiszen a navigátoromnak, Szilágyi Ricsinek is és nekem is ez volt az első Rally1-es versenyünk. Sokat készültünk rá, úgy gondolom. A gyorsasági szakaszok tetszettek mindkettőnknek, sikerült egy elég pontos itinert írnunk. A Dobó téri rajtdobogóra tartva, az etap útvonalon, folyamatosan azt beszéltük, nem hisszük el, hogy összejött és itt vagyunk! 🙂 Majd az első esti gyorsra tartva, a rajt közeledtével az izgalom el is múlt, higgadtan, átgondoltan tudtunk elrajtolni az esti gyorsaságin. Sajnos ezt sokáig nem tudtuk élvezni, hiszen körülbelül tizenöt kilométer után egyre erősödő rezonancia volt az autóban. A szervizig eljutottunk, de megjavítani sajnos nem volt lehetőség, hisz a váltóház megrepedt, az olaj egyre jobban kezdett folyni. A második gyorsaságin így váltóhiba miatt kiállni kényszerültünk. Köszönünk szépen mindent a támogatóknak, az Inter Europe Teamnek, a csapat összes tagjának és a pálya szélén álló szurkolóknak! 🙂

Fekete Gyula – Oláh Róbert (Citroën C2)

Fekete Gyula: Azzal a céllal indultunk el az Eger Ralira, hogy ott legyünk a célban. Így több nap távlatából vegyes érzéseim vannak, hogy csak ennyit tűztünk ki célul. Nekem ez volt az első rali versenyem, minden új volt számomra. Robi nagyon sokat segített az egész hétvégén, amit a végére már kimondottan élveztünk. Mivel nem voltak világmegváltó terveink, így megpróbáltuk használt gumikkal teljesíteni az első szakaszt. Hiba volt, ugyanis egy lassú defekt miatt leszakadt a gumi és nyolc-kilenc kilométert három keréken tettünk meg, kapva ezzel két felesleges percet a nyakunkba. Másnapra sikerült új gumikat venni és elindult igazából a versenyzés. A következő négy szakaszban folyamatosan javultunk. Voltunk ötödik majd negyedik helyen, illetve mentünk kategória harmadik és kategória második időt is a szakaszokon, úgy hogy feltartottak az utolsó kettő kilométerenen. Nagyon elkaptuk a fonalat, de sajnos egy lassítót elvittem, amivel még nem is lett volna gond, viszont az autó lefulladt és nem indult be. 😞 A navigátornak kellett betolnia, majd ezután körülbelül három percig mentünk fejből. Itt is sajnos felesleges egy percet kaptunk a nyakunkba. Összességében a hat szakaszból négy nagyon biztatóan sikerült, kettő pedig teljesen értékelhetetlenül. Nagyon tanulságos verseny volt, nagyon örülök, hogy a célba beértünk, különösen azért, mert még az utolsó etap szakaszon is voltak kalandjaink. 🙂
Köszönöm Robinak, hogy beült mellém, Húsnak az autó felkészítését, Zsoltinak az előző napi pakolást, Gabinak és Lackónak az egész hétvégén nyújtott segítséget, a nézőknek az etapon történt mentést, a családnak pedig a támogatást. Reméljük még lesz folytatása.

Bartha Aurél – Szarka Dávid (Honda Civic)

Bartha Aurél: Az Eger Ralin volt hideg-meleg élményünk, az éjszakai versenyzés nagyszerű volt, sikerült az első gyorson egy harmadik helyet autózni úgy, hogy az utolsó egy-két kanyarban már csak gurultunk, mert a váltónkban szétszakadt az “ördögkarom” és így semmilyen sebességet nem vett a váltónk. Esti szervizbe sikerült megoldani a problémát, mivel öcsém felhozta otthonról, Nyíregyházáról, a váltóba kellő alkatrészt, de szuperralizni kényszerültünk és így sajnos tizenegy perc hátránnyal kezdtük meg a másnapot. Tudtuk, hogy a szakaszok rövidsége miatt nem tudjuk majd behozni a hátrányt, így elspóroltuk végig az összes kihordásos részt és az autó futóművét állítgattuk, teszteltük. Így is sikerült odaérnünk a kategória ötödik, illetve a YoungTimer 2WD harmadik helyére. Amit viszont nagyon sajnáltam és rengeteg versenyzőtársam is sérelmezett, az a padka védelem. Ha az itinerben gumisnak van jelölve, az jó lenne, ha az is lenne… Vissza kellene tenni a kamiongumikat a belső ívre, mert az első tíz-húsz autó csak beletapossa a gödörbe a vizesblokkokat.

Simon György – Simon Tímea (Lada 2105)

Simon Gyuri: Nagyon vártuk már az Eger Ralit, mert Egerben mindig szuper gyorsasági szakaszok szoktak lenni és hosszúak is. Sikerült a kocsit is jól felkészítenünk és mi is jó hangulatban voltunk, Timi is vasárnap ünnepelte a születésnapját, amire készültünk is a szervizben egy meglepetéssel, Boldog Születésnapot Tesó utólag is! A szombati hosszú gyors fantasztikus volt, annyi negatívummal, hogy a háromnegyedétől elment az átbeszélő, de Timi megoldotta és jelbeszéddel lemutogatta. A vasárnapi első gyorson tudtunk magunkhoz képest egy jót gurulni, ami után jött a második gyors, ahol körülbelül egy kilométer után sikerült egy dobbantón ugratni egy akkorát, hogy leestünk az útról és lett belőle három tetőn forgás és egy talpra érkezés. Szerencsére nem lett egy lila foltunk sem, megvédett a kocsi. Nagy köszönet a szerviz csapatunknak a mentésért és a korrekt segítségért a rescue mentősöknek. Köszönjük a sok aggódó üzenetet, ígérjük tanultunk belőle, megpróbálunk legközelebb az úton maradni! Köszi Sanyika, Tomi, Imi és anya! (L)

Szabó Norbert – Tárkányi Sándor (Lada 2107)

Szabó Norbi: A célunk a biztos célba érés volt! Sajnos az idei szezon kezdés eléggé nehézkesen indult, próbáltunk száz százalékosan felkészülni, melynek okán ki is hagytuk a Salgó Ralit! Úgy éreztük a Miskolc Rally lesz számunkra, ahol teljesen felkészülten tudunk versenyezni kilenc hónap kihagyás után! A Miskolc Ralin a sajnálatos tragikus baleset következtében nem tudtunk elrajtolni! Az Eger Ralira koncentrálva, próbáltunk stabilan biztonságosat autózni, amely az időnkön is meglátszik, sokat kell még fejlesztenünk technikailag és a motorerő terén is! Az eredmény nem is volt most nekünk igazán szempont, csak a célba érkezés és a megtett verseny kilométerek! Sikerült nagyon pontos itinert írnunk, amely szintén precízen vissza is jött a versenyzés során, ezért egyre jobb az összhang az autóban és a csapaton belül is! Kifejezetten tetszettek ezek a gyors, lobogós szakaszok, bár a Sirok-Egerbaktai szakasz rengeteg helyen a bóják ellenére salakos, kihordásos volt! Kifejezetten jól működött minden, mely túl szép is volt, hogy igaz legyen! Az ötödik gyorsaságin Szarvaskő-Egerbocs közepénél az egyik lassító előtt eltörött a váltókar! Harmadik fokozatban sikerült lejönnünk a gyorsról! Etapon minden lehetőségünket kihasználva sem sikerült megoldani a problémát, ezért kénytelenek voltunk leadni a menetlevelet! Ezúton is szeretnénk megköszönni a szervizcsapat részére, hogy nagyon profin tökéletesen felkészítették az autót! A következő versenyen szeretnénk mindenképp ott lenni, amennyiben a vírus helyzet azt engedi és a lehetőségekhez képest szeretnénk minél jobban szerepelni!

Szabó Attila – Molnár Péter (BMW Compact F2400)

Szabó Attila: Próbáltunk megfelelően felkészülni, de már a szombati nap folyamán volt egy kis problémánk, hiszen nem működött a kormányszervónk. Másnap viszont minden gyorsaságit megnyertünk a kategóriánkban, célbaértünk a “hazai” versenyünkön, az autó végül is meghálálta a sok munkát.

 

Comments are closed.