Felemás hétvége!

A szezon első murvás versenyére a PSZA csapata négy párossal érkezett! Szőnyi Andris, Patkó Gáborral az oldalán először indult laza talajon. Baksai Laci és Erdei Zoli, a miskolci esés után, úgy döntöttek, hogy Zoli régi autóját vetik be a harcba. Szabó Ati új navigátorral, Trescsik Ákossal és új motorral készült a versenyre. Roller Gábor és Zsolt most debütáltak csapatnál és a Rallye2-ben is. 

Szőnyi András – Patkó Gábor – ORC, Lada 2101

Sziasztok! Életem első murva versenyén indultam, de sajnos nem marad a legemlékezetesebbek között… Mindkét nap technikai hiba miatt kiálltunk, így nem vagyunk boldogok. Az egész évben technikai hibák hátráltatnak, most nem vagyunk fortuna kegyeltjei, de ilyen ez a sport, egyszer fent, egyszer lent. Próbálunk a gondok végére járni, ebben nagy segítségemre van a Kasza Motorsport. Viszont Fehérváron folytatjuk, bizakodó vagyok, mert tetszenek a pályák, sok szép emlékkel.

Szabó Attila – Trescsik Ákos – Rallye2, Lada 2107

Az első murvás versennyel kezdődött számunkra az év, mivel verseny előtt lett kész az újra gondolt motorunk, amit a Kasza Motorsport készített. Nagyon izgatottan vártuk a tesztet, ahol kiderült, hogy jól sikerült az új erőforrás és hiba nélkül teljesítettük a maximális teszt távot. Ez mindenképp bizakodásra adott okot, hisz tavaly is nagyszerű eredményt értünk el, amit idén szerettünk volna felülmúlni. Semmiféle kockázatot nem szerettünk volna vállalni és okosan az autót beosztva vigyáztunk a technikára. Az első nap két gyors ideje alapján dőlt el a vasárnapi rajtsorrend, ami számunkra az abszolút második hely volt. Kategóriában és a Lada Kupában megnyugtató előnyre tettünk szert. Vasárnapi első gyors előtt már megörököltük az abszolút első helyet, amit az utolsó gyorsaságiig tudtunk is tartani kockázatvállalás nélkül, csak a saját tempónkra figyelve. A utolsó előtti gyorsasági vége előtt körülbelül két kilométerre elment a fékünk teljesen, már akkor tudtuk, hogy el kell búcsúznunk az álomnak hitt eredményünktől, ennek ellenére próbáltuk fék nélkül teljesíteni az utolsó leghosszabb 22,5 kilométeres gyorsot. Végig szenvedtük fék nélkül, de a hátsó kerekek nem bírták az igénybevételt és a célkanyarban elhagytuk, ezért nem tudtuk befejezni a versenyt. Nagyon csalódottak vagyunk, de a rali már csak ilyen, a célban van a vége. Reméljük máskor több szerencsénk lesz. Nagyon köszönjük a Kasza Motorsportnak a tökéletes motort, a PSZA Motorsportnak, Árpinak, Arnie-nak és Dénes Mikinek a tökéletes kocsit és a fáradhatatlan munkájukat. Miattuk is sajnálom a történteket, hiszen rengeteg munka van mögötte.
Baksai László – Erdei Zoltán – Rallye2, Lada 2105

– Nem unatkoztunk a Miskolc Rallye óta, de a munkák oroszlánrészét a PSZA Motorsport csapata végezte el, nagyon hálásak vagyunk nekik ezért. A régi Ladánk kasztnija menthetetlennek bizonyult, így Erdei Zoli régi Ladáját húztuk elő, egy ponyva alól, ami évek óta ott parkolt mozdulatlanul. Nagyon durván nézett ki a kocsi! Én úgy terveztem, hogy csak differenciálművet cserélünk benne és átköltöztetjük a homológ felszereléseimet, de végül a motoron kívül, részben újjá építettük az egész kicsi-kocsit. Az ülésemet amennyire csak lehetett leraktuk és hátra toltuk, de még így is úgy ültem a kormánynál, mint egy majom, a köszörűkövön. Ám, ez a helyzet most nem az én kényelmemről szólt, hanem arról, hogy mindenképpen szerettünk volna menni a murván és végre célba akartunk érni. Ez szerencsére sikerült, sőt szerencsére túl is teljesítettük. Teljesen problémamentes hétvégét zártunk, de az első gyorsaságin sikerült megint magunkra ijeszteni. Ott biztosan lenyúltak értünk, szerencsére csak a hátsó lökhárítónak, a jobb oldalát törtük össze. Miskolc után ismét a navigátor oldaláról támadott meg egy fa, de ezúttal olcsón megúsztuk és fejben is tudtam rendezni a sorokat. Innentől kezdve se kalandunk, se túlcsúszásunk, se műszaki gondunk nem volt a célig. Megnyertük a 2WD kupát és majdnem megcsíptük az R2-esek között a dobogó harmadik fokát, majd legközelebb. Székesfehérvár, egy átmeneti verseny lesz számunkra, aszfalton tudjuk, hogy nem versenyképes a kocsi, így felpattintunk négy slick gumit és indulhat a következő versenyünk. A 2WD kupára figyelünk majd ott is, de az én eszem már a Veszprém Rallye-n jár, jól tudja mindenki, hogy a Balaton parti futam az én pici szívem csücske. Oda felszívjuk magunkat, ha minden jól megy kapunk majd kölcsön egy vérbeli A-s Lada motort, amivel szeretnénk egy kicsit az élmezőnyt is riogatni.

Roller Gábor – Roller Zsolt – Rallye2, Lada VFTS

– Sajnos egy technikai hiba miatt rövidre sikerült az első Rallye2-es versenyünk… Már az első szakaszon is voltak gondjaink az átbeszélővel, de aztán a másodikon leszakadt a főtengely-jeladó tárcsa és megállt az autó. Amúgy a légkör nagyon tetszett, reméljük Veszprémben tudunk indulni és több szerencsénk lesz. Köszönjük a PSZA motorsport segítségét!

Együttműködő partnereink: Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Henci Group Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Pelixír Centrum Kft., Szuvorov Kft., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremelmenyek.com., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft.

Comments are closed.