ORB

Felejthető versenyen van túl a PSZA csapata

Sajnos a PSZA csapatának a Miskolc Rallye nem indult a legjobban. Papp Arnoldék egy apró technikai hiba miatt kiállni kényszerültek már a prológ után, Szabó Árpiék pedig rosszullét miatt nem tudtak beülni reggel a hibátlan Peugeot 208-ba. Baksai Laciék a Rallye2 P/12 első helyéről estek ki, sajnos az autó nagyon összetört de a fiúk jól vannak. Szőnyi Andrisék az ORC P12-es géposztályában az ötödik helyen zártak. Hosszú és tanulságos verseny volt ez a csapat számára!

Szabó Árpád – Begala Tamás- ORB, Peugeot 208 R2

Sziasztok! Ha egy szóval kéne összefoglalni “felejthető” hétvégét zártunk… Komolyra fordítva a szót, a miskolci hétvége nem lesz csapatunk idei kedvenc helyszíne, ezt biztosan tudom állítani. Próbáltunk megfelelően felkészülni, Eger után kijavítani a hibákat, nagyobb hangsúlyt fektetni a versenyfelkészülésre. Azt gondolom mindent sikerült megtenni a sikeres szereplésért. Teszteltünk az autóval, Bakó Laci ismét hibátlan autót hozott, illetve nekem is sikerült egy kicsit visszarázódni a hétvége előtt, ezek után kellő izgalommal vártuk a versenyt. Csütörtök és péntek a pályabejárásról szólt, ahol megismerkedtünk a számomra ismeretlen pályákkal, így visszagondolva, szerintem szép eredménnyel tudtunk volna haza térni. Pénteken este kezdődött miskolci salakmotorpályán kialakított prológgal a verseny. Szerencsére az eső elkerülte a rendezvényt, így sok néző előtt tudtunk pár látványosabb kört teljesíteni, az időt nem figyelve. Ezek után ért minket a feketeleves, szombat reggelre virradóan gyomorrontást kaptam és ez abszolút lehetetlenné tette a versenyzést számunkra. Rendkívül bosszús vagyok emiatt, hiszen minden lehetőség adott volt a jó szerepléshez. El kellett fogadni, hogy így nem tudunk odaállni, ezért még el sem kezdődött, de mi már feladni kényszerültünk a versenyt. Most próbáljuk feldolgozni a hétvége balszerencséjét, de egy biztos, hogy Fehérváron ott leszünk, készülünk és szeretnénk felzárkózni a mezőnyhöz.

Szőnyi András – Balázs Kornél – ORC, Lada 2101

Sziasztok! Miskolc Rallye nekünk nagyon mozgalmasra sikeredett. Első gyorsasági rögtön etap lett, így a második gyorsaságira készültünk. Érzésre jót jöttünk rajta, de az utolsó célkanyarban rontottam, egy jobb1 bent tartból jött egy bal 2 dzsuva, de már a jobb 1-et sem tartottam bent, lecsúsztunk az ívről, így a bal 2-ben túl nagy volt a tempónk és a sáron elcsúsztunk az árokba. A nézők szedtek ki minket, vesztettünk is egy három és fél percet. Tudtuk, hogy ezután már nem fogunk beleszólni az elejébe, így az első kör utolsó gagyvendégi gyorsaságiját nagyon elspóroltuk, nem akartunk mi is leesni az útról, mindegy volt, hogy három és fél, vagy négy perc hátrányunk van. Szerencsére az autóban semmi kár nem keletkezett, így újult erővel vághattunk neki a második körnek. Első gyorsaságin szintén jól éreztük a tempót, de a gyorsasági közepénél nagyon ronda hangja lett a motornak, így megint csak vissza kellett vennünk. Gyorsasági után megnéztük mi baja és nem csak, hogy vissza kellett vennünk, de abba is hagytuk arra a napra a versenyzést, mivel a motorunk beszívott valami idegen tárgyat. Visszavittük a szervízparkba a kocsit és Kasza Zoli rögtön neki esett a motornak. Mint kiderült, elgörbült a hármas henger kipufogó szelepe, de a helyszínen Zoli orvosolni tudta a hibát, így vasárnap visszaállhattunk superrallyval a versenybe. Ott már nem volt más cél, mint a kocsit egyben elvinni a céldobogóig és ez sikerült is. Nagyon köszönöm a segítséget a szervízcsapatomnak, most adtunk nekik munkát bőven és a PSZA Motorsportnak a segítségért, szervezésért.

Papp Arnold – Lászka Alex – Rallye2, Lada Kit-Car

Papp Arnold Lada 2107 Rallye2 Sziasztok! Nagyon nehéz pozitív gondolatokat írnom a Miskolc Rallye-ról, de talán annak örülök, hogy itt, nem pedig a kedvenc versenyemen, a Szombathely Rallye-n, kellett idő előtt búcsúznom. Verseny előtt, kaptam egy felajánlását és külső segítséget, hogy tudjunk indulni a következő megmérettetésen, amiért nem tudok elég hálás lenni. Az-az egy bosszant, hogy nem tudtuk meghálálni a bizalmat, de majd a májusi murva versenyen pótoljuk. J Az autó december óta pihent, lemostuk, szerelgettük, és tanulva a tavalyi Eger Rally-ból, fejlesztettem rá egy új első féket. Sokat nem tudtunk tesztelni, de mindenképp előrelépést vártunk tőle. Baksai Lacinak is mi készítjük az idei évtől az autóját, így a közös indulással sokat kommunikáltunk a pályabejáráson, megosztottuk közös gondolatainkat. Úgy gondolom sikerült, nagyon jó itinert írni, és a taktikánk is bejött volna… Soha nem indultam még Miskolcon, viszont nagyon vártam, hogy pénteken autózhassunk egyet a miskolci salakpályán. Szeretek látványosan menni, sok ember előtt autózni, de sikerült hoznom egy rossz döntést…Nem szoktam légszűrőt használni a motoron, viszont féltem a nagy portól, ezért felraktam egyet, amit most már nagyon bánok. Sikerült az autónak az első méteren megennie, így 3000 felé nem annyira akart kiforogni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a motor pokolian erős alsófordulaton is, így próbáltam a lehetőségekhez mérten nem beégni… Túléltük, végig csináltuk, majd az esti Parcfarme-be vezető úton, az etapon a főtengely úgy döntött nem szeretne tovább az autó részese lenni. Időben sikerült felfigyelni a problémára, szerencsésen végződött, hiszen nagyobb kár nem esett az autóban. Miskolc Rally után lett volna esedékes a főtengely csere, de már ezt a versenyt sem szerette volna. Most már minden gondolatom a soron következő versenyre összpontosít Szombathelyen újult erővel fogunk tudni támadni! Nagyon szeretnék a murván menni, úgy gondolom ott fel tudjuk venni a versenyt abszolútban is. Veszünk új gumit, amit még soha nem éltem meg, de ígérem beszámolok nektek majd milyen érzés!

Baksai László – Erdei Zoltán – Rallye2, Lada 2105

Nagy várakozással vártuk Miskolcot mert ez a mumus versenyem. Itt már tizenhétszer indultam és kétszer értem célba… Sajnos rá kell jöjjek, hogy ez tényleg nem az én versenyem. Kaptam egy szuperül felkészített autót a PSZA-s fiúktól, valamint egy remek beállítású erős motort Kasza úrtól. Minden adott volt, még a navigátorom is rendbe jött úgyhogy az volt a cél, hogy csak érjünk célba, de nem sikerült és ezért egyedül én vagyok a felelős… Mondhatnám, hogy a gumi, a felhordás meg a satöbbi, de nem mondom mert én hibáztam. Az első kettő gyorson meglepetésünkre elég jó időket sikerült autóznunk és felbátorodtam talán egy kicsit. Elrajtoltunk a harmadik gyorson és az első komolyabb jobbos kombinációba többel érkeztem mint ahogy terveztem és gyors visszaváltással megindult a kocsi hátulja, amit rosszul reagáltam le, túl sokat kormányoztam ellen és átcsapott a kocsi, amit már nem tudtam irányítani és benézett egy méretes fa. Szerencsére kisebb zúzódásokkal megúsztuk. A kocsi viszont nem… Kasznit kell rajta cserélni. Addig is amíg azt orvosoljuk a navigátorom Erdei Zoli régi bajnok autójával indulunk a bajnokság többi futamain. Mindenkitől elnézést kérek akik bíztak bennünk. Szombathelyen javítunk!!!

Együtműködő patrnereink:
Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT, Solar Pro-Tech Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., ZTR Kft.,  Menzak.hu, TomeeTrans, Pelixír Centrum Kft., Szuvorov Kft., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft, FoliaZ.hu, Extremelmenyek.com, Petersgumi.hu, Matricakell.hu, Kasza Motorsport, FervillSound Kft.​

 

Comments are closed.