Ez nem az én sikerem, ez a Mi sikerünk!

A Tim Gábor, Timár Tamás kettős a Certa Rallysprinten bebiztosította a MARB északi régiójának bajnoki címét. Gábor nem teljesen elégedett, hiszen az országos összetettben szerettek volna jobban szerepelni… Kesergésre semmi oka a párosnak és már gőzerővel a jövőt tervezik. 

Milyen érzés raliban is bajnoknak lenni?

Felemás érzéseim vannak. Boldog vagyok, mert az északi régiót megnyertük, de az összetett országos értékelésben nem voltunk elég jók, egyértelműen délen nem volt meg a tempónk. Tehát van bennem hiányérzet is. Azonban roppant büszke vagyok arra, hogy egy ilyen baráti/családi összefogással ilyen sikert értünk el, Timár Tomi navigátorommal ez volt az első rali szezonunk és elmondhatjuk, hogy a MARB élmezőnyébe tartoztunk. Mindenféle tapasztalat nélkül, ez szerintem egy jó bemutatkozás volt kezdi a beszélgetést Gábor.

Hová helyezed ezt a sikert az autóversenyzői karrieredben?

Más, mint az eddigi sikerek, hisz a pályaautós és gokart sikerek főként rajtam múltak. A raliban ugyan én tekergetem a kormányt, de most ül mellettem egy srác, aki mondja a tempót. Ez nem az én sikerem, ez a Mi sikerünk! Karrierem során annyiban nehezebb volt ez a bajnoki cím, hogy végig magam szerelője voltam, versenyek között magunk szereltünk, de volt, hogy versenyen sem volt szervizünk. Fizikailag ez volt a legnehezebb szezonom. Nagyon sok munka volt ebben. A sportértéke számomra nagy ennek a bajnoki címnek, mert végig ismeretlen közegben, pályákon, körülmények között mentünk. Szerintem nagyon sokat fejlődtem ebben az évben. Persze, kívülállóként ez visszalépésnek tetszik, hisz a komolyabb nemzetközi márkakupák után, most “csak” egy amatőr rali bajnokságban versenyeztem. De belülről ez nagyon nem volt amatőr.

Mennyire volt küzdelmes a 2017-es év a számotokra?

Az állandó közdelem a tapasztalat hiánya volt. Sokszor nem tudtuk, hogy állítsuk be a kocsit, milyen gumin menjünk, már egyáltalán, ha volt megfelelő gumink. Most először ment élesben, különböző körülmények között a Nissan Sunny és már tudjuk, hol jó a kocsi és mely pályákon szinte kezelhetetlen. Ez volt a legnehezebb, hogy a szenvedős versenyeken hogy hozzunk ki a maximumot magunkból. De végig élveztük, nem törtük össze a kocsit és csak egyszer estünk ki egy apró műszaki hiba miatt.

Most pedig egy kicsit beszéljünk a múltkori versenyről is. 🙂

Ahogy említettem, a kocsink két arcú. Van ahol egyszerűen mesésen megy és van ahol nem akar a pályán maradni. Nos, a Bózsva – Telkibánya szakasz ilyen volt. Ugyan a kocsink sokkal jobb lett év közben az ilyen pattogós, darabos pályákon, de most még jött az eső, amire nincs megfelelő beállításunk és gumink sem. Már az első gyorsasági után tudtuk, hogy a 4-5 hely lehet a miénk. Ezt tartottuk végig, nem tudtunk elmozdulni innen, csak az utolsó gyorsaságin tudtunk közeledni, de akkor már késő volt.

A biztos pontszerzés tudatában mennyire feszegetted a határokat a verseny folyamán?

Próbálkoztunk. Az első szakaszon az árokból másztunk ki, majd végig keresztbe mentünk. Nem vagyok az a biztonságit autózó fajta, de mikor nem érzed a tapadást és pattog alattad az autó, nehéz feszegetni a határokat. A negyedik helyet szerettük volna megcsípni, de végül lemaradtunk róla.

A bajnoki cím(ek) után könnyebnek tűnik a jövőképetek?

Ugyan. Aki már régóta mozog az autósportban, az tudja, hogy ez itthon semmit sem számít. De persze nem dugjuk a fejünk a földbe, jön a tél, megpróbálunk kapcsolatokat felvenni, keresgélni, mik a lehetőségek. Jó lenne újra pályaautózni, de az nagyon nehéz. A rallycross irányában is nézelődünk, nagyon pörög ez a szakág és vonz is, hogy újra test-test ellen versenyezzek. De a Nissan Sunny sem lesz garázsba tolva, jövőre jó lenne szintet lépni és Rallye2-be menni.

Idén láthatunk még valahol indulni benneteket, vagy már a 2018-as évre készültök?

Igen, a Szilveszter Rallye nem maradhat ki. Tavaly végre célba értünk és meg is nyertük a H4 kategóriát. Ezt idén újra megpróbáljuk. De a Kakucs-Ring Kupán is leszünk, az egy jó téli gyakorlás.

Az idei bajnoki címemet szeretném ezúton is megköszönni a családomnak és barátaimnak, akik rengeteget segítettek. Timár Tominak az egész éves kitartást és navigálást és persze az átszervizelt hajnalokat. A támogatói körömnek, hogy láttak bennem idén is fantáziát és kitartottak mellettem: GHS Intertransport, Wortmann Cars Garage, Japker, SIMCO, D2Racing, Fitness Factory, Oxxo Energy, EBC Brakes.

 




Comments are closed.