ORB

Ez nem a mi versenyünk volt

 

A Kocsomba Károly – Takács Gábor párosnak sajnos nem a tervek szerint alakult a 2018-as Miskolc Rallye, nem sikerült pontot szerezniük a borsodi futamon.

Szia Taki! Hogy telt a hétvégétek?

– Sziasztok! Sajnos azt kell mondjam, nem igazán jól. Az elmúlt évek talán egyik legproblémásabb versenyén vagyunk túl. Óriási csúszások, rengeteg kihordás és tövezések olyan kanyarokban is ahol a rendezői itiner szerint padkavédő gumiknak kellett volna lenniük, és még sorolhatnám… így nem volt egyszerű versenyezni… remélem és bízom benne, hogy a következő versenyük ismét kifogástalan lesz.

Azért a szombati napot szerintem sikeresen abszolváltátok. Te hogy érzed?

– Igen, mondhatni bár próbáltunk gyorsulni az első kör után, ami az időkön és a helyezésünkön is látszódott.  Az éjszakai gyorsokon a lámpasorral is meggyűlt a bajunk, meg egy szarvast is hajszál híján elütöttünk egy nagyon tempós részen. Csupán pár centire mehettünk el mellette.  Mindezek után 8. gyorsasági szakasz végére az ORC abszolút 7. helyén autóztunk kb. 15 másodperccel lemaradva a kupát érő ötödik helytől.  A 9. gyorsasági szakaszt sajnos a “jelentős nézői mozgás miatt” törölte a rendezőség, bár szerintem a pálya állapota és a komoly csúszás miatt már nem merték elengedni a mezőnyt ezen a gyorsaságin. Hozzáteszem ez akkor ott nem tetszett, de utólag végiggondolva ésszerű döntésnek tűnik.

Vasárnap aztán kezdtetek egy Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakasszal.

– Igen, a vasárnapi első gyorsra futó percre érkeztünk meg. Egyszerűen kevés volt a megadott etap idő, 20 perc alatt tankolni és több mint 14 km-t  megtenni városban (a kresz szabályait betartva) gyakorlatilag lehetetlen volt. Aztán a gyorson teljesen jól mentünk, jól betapadtak a gumik, minden rendben volt, bár előtte ott esett az eső és csúszkáltunk picit, de másnak is ugyan ez a pálya volt…. Egészen a katlanig, ahova a kelleténél picit nagyobb tempóval érkeztünk meg, és megúszott az autó hátulja a felhordáson. Ennek az lett az eredménye, hogy háttal “beparkoltunk” egy meredek árokba . Semmi  komoly sérülés nem történt az autón, tudtuk volna folytatni, de sajnos a gép alja teljese “felült”  az avarra pedig az eleje szinte az úton volt. A nézők pedig nem tudtak kiszedni minket. Így rescue lett a vége. Sajnos ez pedig egyet jelent a menetlevél leadásával, és a versenyből történő kieséssel…Miután kihúztak,  lábon mentünk be a szervizparkba.  Azt viszont itt is szeretném megköszönni a rendezőknek, hogy még akkor kimehettünk a gyorsról és nem kellett a nap végéig ott „piknikeznünk” . 

Hát ez elég bosszantó… Sérülések az autón?

– Semmi komoly, de tényleg. A lökhárító nyomódott be, elgörbült a kipufogó meg a hátfal sérült kissé. Ezzel tényleg folytathattuk volna a versenyt, ha ki tudunk jönni.

Hogyan tovább?

– Szombathely van tervben, mivel Karesz szereti a murvás versenyeket.

Köszönöm szépen a beszélgetést, és bízom benne, hogy Szombathelyen ismét láthatunk Titeket!

 

– Én is köszönöm a beszélgetést.

Reklámpartnereink:

Varrivál Kft., Tekt Kft., QualitektSolution Kft., Villámszer Kft., Kovács méréstechnika Kft., Kövi Ép-Vill Kft., SBS Kft., Orfű Aquapark, Universal Leasing Gépjármű Flottakezelő Kft., Sc. TransGranitSrl., Würth Szereléstechnika Kft., Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft., Tion Kft.

Comments are closed.