Ez még nem az a siker, amelyet célba vettek! De már célba értek!

Nehezen indult és folytatódott az idei éve a Hoffer Zsolt – Bunkoczi László párosnak, de nem adták fel és kezd összeállni az Opel Kadett GSi! Az Ózd-Salgó Ralin tudtak már jókat kocsikázni és a céldobogón picit ünnepelni! Zsolttal beszélgettünk a verseny utáni napokban.

Már nem találunk arra szavakat, hogy milyen peches számotokra az idei év. Mi történt, vagyis mi nem történt veletek a Baranya Kupán?

– A Baranya Kupára visszatettük azt a motort, amellyel megvettük az autót. Már a Székesfehérvár Ralin is ezzel mentünk, voltak vele gondok, de bíztunk benne, hogy ezt a futamot kibírja. Nem bírta! Két hatalmas lyuk lett a blokk két oldalán…

Megvan még a bizalom irányotokból az autó felé?

– Az Opel Kadett GSi-nk egy szeszélyes öreg hölgy… 🙂 Amikor kipróbáljuk, akkor tökéletesen működik, élmény vele menni, a futóműve szenzációs lett, de még túl gyakran megmakacsolja magát… De sem Laci, sem én nem vagyunk feladós típusok!!!

A pénteki prológot még sikeresen teljesítettétek, bár az autó már ott is három hengerezett…

– Hibátlan autót tettünk be a prológ előtti parc ferme-be és három hengerezett, amikor kiálltam onnan. Nincs rá magyarázat! Egy kábel húzott át, mivel tizenöt év után először ült be a feleségem mellém, ezért különösen bosszantott.

Szombaton az első gyors etap lett, ott még találkoztunk a rajtban, aztán megint fel kellett adnotok a versenyt…

– Igen… Királdot nagyon vártuk, sajnáltuk, hogy etap lett… A Kadett futóművének kedvence lehetett volna az a pálya. A második szakaszon igen jó volt a tempónk, de sajnos a cél előtt egy kilométerrel “hebegve” megállt a motor… Most szerencsére nem a motornak lett baja, hanem mint kiderült, a rotor égett le rajta, amely szintén nem jellemző a C20XE motorokra, de nálunk megtörtént!

Vasárnap aztán újra rajthoz álltatok, aztán defekt és időbüntetések is hátráltattak benneteket, de célba értetek, kupát is kaptatok és még Wirtmann Feri bácsiékkal is jókat csatáztatok a gyorsasági szakaszokon.

– A szuperrali szabályai szerint visszaálltunk, de már az első kazári gyorson gondunk lett. A célban azt hittem, hogy defekt, mert gumifüst szállt fel a Kadett jobb elejétől. Végül kiderült nem az lett, hanem az összes szíj elszakadt a kocsin, annak a szagát éreztem és füstjét láttam. Így se töltésünk, se szervonk nem volt. A sok motorcsere miatt végül nem volt nálunk szíj, így előbb megpróbáltuk egyéb módon megoldani, majd a szervizeseket kellett megvárnunk, amely miatt sokat késtünk, a mezőny végére kerültünk. Ebből lett időbüntetésünk, valamint így előttünk rajtolt Kelecsényi László a csodaszép Ladával. Azt gondolom, hogy ennyi év kihagyás után visszatérni nagy dolog, hatalmas élmény lehetett számára és nem szerettük volna ezt egy utoléréssel, előzéssel megzavarni, ezért kikéstünk a rajtból, két percre mentünk mögötte. A kormányszervo szíja később lett meg, így két gyorsot mentünk szervo nélkül, majd az utolsó hármat már minden gond nélkül. Sikerült egyszer-kétszer már gyorsan menni, sőt nagyon közel autózni Wirtmann Feriékhez, de éreztem még magamon, hogy nem vagyok elég bátor az autóval, lehet ezzel gyorsabban menni. Vasárnap csak második időket autóztunk Historic abszolútban, ez pozitív jel a jövőt tekintve. A kupa külön élmény volt számunkra, örültünk neki nagyon.

Mi várható tőletek és az autótól a folytatásban?

A Mecsek Ralin és Nyíregyházán is szeretnénk indulni, dolgozunk az autó megbízhatóságán. Itt kell elmondani, hogy az autó felkészültsége mindig maximális, amelyet a Csehvili Racing Team-nek köszönünk, azonban még alkatrészforrásban erősödnünk kell. Nehéz gyári, új, jó és nagy terhelést is bíró alkatrészeket beszerezni. De dolgozunk rajta!

Köszönjük ifj. Dornai Tibornak (Főmérnöknek) a motorunkon végzett munkát, Cseh Viliéknek a verseny előtti és közbeni munkát, partnereinknek, hogy kitartanak mellettünk, valamint a nézőknek a bátorítást! Nagyon jól esik, hogy Historicos tanuló évünkben ennyire sokan szorítanak nekünk!!! Találkozunk Pécsen!!!

Comments are closed.