Erre az eredményre kell építenünk! | KVP Rally Team

A KVP Rally Team a tavalyi Szilveszter Ralin mutatta meg magát utoljára. A hosszú téli szünet alatt szövögették  a terveket , hogy merre is állnak rajhoz idén, de mégis az utolsó pillanatban dőlt el, hogy Parasznyán elrajtolnak a Rallye3-as pontokért.

Hogyan telt a téli szünet?

Revízióval, majd várakozással, és közben abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy a Svéd rali világbajnoki futamra is eljuthattunk egy hasznos tanulmányútra.

Az első nevezési listán nem szerepeltetek, de a facebookon láthattuk, hogy nagyon készültök. Hirtelen ötlet volt, hogy elrajtoltok?

Valószínűleg adminisztrációs hiba lehetett, mert időben jeleztük az egyesületünk felé az indulási szándékunkat. Ez a verseny mindenképp tervezett volt, indulni akartunk rajta.

A kapkodós munka után milyen hangulatban érkeztetek a helyszínre?

Végülis nekünk nem tűnt kapkodósnak, mert a verseny előtti hétre volt szabadságunk és a kocsi felkészítése is be volt tervezve, csak egy-két mester picikét csúszott, így nem tudtunk előre dolgozni, aztán így inkább sűrűnek, mozgalmasnak mondanám a hetet. De jó hangulatban érkeztünk és a pénteki gépkönyvezésre is odaértünk.

Az első gyors rajtja elég furára sikerült. Mintha a hídig a kuplungon felejtetted volna a lábad…

Akkor gondolhatod belülről mit éltünk meg. Mint egy rossz automata, a motor zúgott és nem akartunk haladni. Ott azt hittem, hogy a napunknak vége. Második sebességi fokozat végére sikerült felgyorsulnunk a híd utáni jobbos kanyarig, ahol a következő körben már negyedikben érkeztünk. A kuplungunkat új helyen szegecselték, de sajnos nem megfelelő minőségűre sikerült, és természetesen a járatáskor nem sokat gyakoroltuk a rajtot, így hideg zuhanyként ért. Minimálisan végigkísérte a napunkat, de szerencsére már nem csúszott annyira, igaz a hatodik gyors alatt kuka is lett a tárcsa és végig utána kellett állítani a szervizben. Márton Ferkónak és a többi versenytársnak meg köszönjük, hogy az egyes után segítettek a jobbá tételén. (Mondjuk jó magasra kellett emelni a KVP-t, hogy Ferkó odaférjen) 🙂

Egész nap harciasan közlekedtetek és látvány is jutott bőven a szeszfőzdénél összegyűlt publikumnak. Hogyan sikerültek a szakaszok?

Örülünk, ha így látszott kívülről is, mert nagyon akartunk sietni. Az elsőn volt a már említett kuplungprobléma, majd a kettes gyorson egy abszolút negyedik és kategória első időt sikerült futnunk, ami után még rá akartunk tenni egy lapáttal, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat a kategóriatársak ellen, de a hármason egy sajnálatos baleset miatt nem jöhetett össze a javítás. Ott szerencsénkre legalább a kocsit nem törtük össze, a külső felvételen látszik, hogy benne volt a pakliban. Nem adtuk fel, próbáltunk igyekezni a következő gyorsokon, kockáztattunk a gumival, de már nem sikerült a hátrányunkat ledolgozni. A szeszfőzdés kitérő meg valamiért nagyon tetszik lefelében, érdekes ötödik végéről egy jobb ívben egyeneset fékezni, majd balra bedobni a terelőbe és abból jobbra visszafordulni. Ha mindez még látványos is, az külön öröm.

Milyen eredménnyel zártátok a napot? Mennyire vagytok elégedettek?

Összességében elégedettek lehetünk, mert sikerült kupával hazatérnünk és jó így indítani a versenyévünket. A reggelünkben benne volt, hogy a célt sem látjuk meg, így hát nem panaszkodhatunk. Abszolútban a hatodik, a 4. kategóriában negyedik és RWD2 kupa harmadik helyén érkeztünk célba. Erre kell építenünk, és dolgoznunk, hogy ott lehessünk a következő megmérettetésen!

Reklámpartnereink:
EastMotorsport Kft., Kálmán Bútoripari Kft., RallyFeeling.hu, Főnix Tuning, Cseró Kft., Vizsi Design, Draben Safety Kft., Tóth-Szer Kft., Tóth Imre ev., Edo 2003 Kft.

Comments are closed.