Ember tervez, Emil végez

A téli nehézségek ellenére Kovács Emil tisztességesen felkészült az idei bajnokság első versenyére, aztán az Eger Rallye nem hozta meg a befektetett munka gyümölcsét… Sok keserűséggel, csalódottsággal távozott a verseny helyszínéről, de Emil mottója maradt a régi… Mert Ralizni jó! 

Milyen tervekkel kezdtétek az idei évet?

– A téli felkészülésen rengeteget változtattunk az autón, sokat fejlődött a csapat is, sok mindenre fény derült. Többek között, hogy magunkon kívül szinte senkire nem számíthatunk. Azért sikerült barátságot is kötnünk olyan emberekkel, cégekkel, akik megértették az SOS jelentését. Szinte minden kérésünket azonnal megoldottak és úgy álltak a dolgokhoz, hogy a szemük előtt a mi szezonnyitó versenyünk lebegett. Így tudtuk az autó futómű és lengőkar szettjét teljesen átépíteni, azokat egy barátunk által szerzett eredeti sablon alapján legyártani.
Az autó kapott egy szekvenciális váltót és még sok apró, de fontos alkatrészeket. Ugyan tesztelni nem tudtuk az autót és az új fejlesztéseket, de a verseny végén elmondhattuk, hogy működik, működnek. Amikor azt kérdezik, hogy milyen tervekkel készülünk a 2019-es szezonra csak mosolyogva mondom, hogy tervek azok vannak. De mint tudjuk, ember tervez, Emil végez. Ha ész nélkül megyek, akkor kimaradnak versenyek, ha agyban is felkészülök és minden rendben van körülöttünk, akkor a tervek: a Magyar ORC bajnokságban négy verseny, a Mitropa kupában három-négy verseny és szeretnénk az év vége felé a Rally Legendre menni. Amit már többször mondtunk: mi „csak” szórakozásból megyünk, mert szeretjük a ralit és szeretünk szenvedni a versenyeken. 🙂 Persze ez nem teljesen igaz, mert jó lenne már egy olyan verseny, ahol nincs, vagy csak általános, kisebb problémák vannak. De ami késik, nem múlik.
Az Eger Ralira egész kis népes mezőny jött össze az ORC bajnokságban.
– A szezonnyitó Eger Ralira egy elég népes mezőny jött össze. Mikor megláttam a nevezési listát az első gondolatom az volt, hogy ebből nagy baj lesz, mert a kígyó utol fogja érni a farkát. Aztán elengedtem a dolgot és elkezdünk kalkulálni a lehetséges csúszásokat és foglalkozni a saját dolgunkkal. Tesztelni mentünk és az is lett a vége, leszarva a jóindulatú emberek véleményét. Nem vagyunk egy top csapat, nem egy top navigátor diktálja az iramot, sőt én sem vagyok egy top pilóta, viszont mi a rally szeretetéért megyünk a versenyekre és jól érezni magunkat. Most leírhatnám a véleményem az MNASZ –ről, a verseny szervezőjéről, de az nem állná meg a helyét semmilyen nyilvános fórumon. Milliós károkat okozott nekünk az egri verseny és nem csapat, vagy pilóta, esetleg navigátor hibája miatt, egyszerűen a pályák, illetve a „pálya” minősége miatt, mire azt mondta valaki, hogy VB minőségű pálya. Szerintem itt a válasz a felháborodott kérdésre, miszerint miért kell menni más rally sorozatba. A válasz egyszerű. Korrektebb szervezés, sokkal kevesebb költség, rally barát hozzáállás és segítő rendezőség. Ezek jellemzik a többi bajnokságokat.
Melyik gyorsasági szakaszt vártad a legjobban és melyiket a legkevésbé?

– A pályák közül egy volt az, amire szerintem a mezőny 90 százaléka köpködött és az volt az, ami a 16 gyorsaságiból ötször volt. Én személy szerint utáltam, mert etapként lejőve rajta is megette az autót. A többi gyors az hibátlan volt. Szerintem a bajnokság az első harminc autónak van kiírva, de valószínű, hogy köztük is van olyan, akinek hányingere van, de inkább lenyeli.

Igencsak kalandosra sikerült a szombati napotok és a vasárnapi sem volt egyszerű.

– Kalandos versenyen vagyunk túl. Kijutott a bajból minden napra. Nem szeretnék visszatérni a „pálya” minőségére, de mindennek az oka onnan ered. Nem a felkészületlenség, vagy vezetői hiba, egyszerűen megette az autót. Ez végigkísérte a teljes hétvégénket. Igyekeztünk minden tőlünk telhetőt megtenni, de éhes volt. A lényeg az, hogy célba értünk és ez azért fontos, mert rengetegen nem láthatták meg az autójukkal a céldobogót. Sajnáljuk. Cserélnünk kell egy motort, egy komplett kipufogó rendszert, egy turbót és egy pár drága apróságot a futóműben stb… és kihagyjuk a Miskolc Ralit. Majd nekivágunk egy másik versenysorozatnak is csak, hogy legyen pozitív élményünk is. Aztán visszajövünk a mi kis hazánkba versenyezni tovább, mert mazochisták vagyunk. Mindezek ellenére jól éreztük magunkat, történésekkel tele, nagyon fáradtan és rengeteg átgondolni valóval jöttünk haza.

Kiknek köszönnéd meg a segítségét?

– Köszönjük a lehetőséget az Eger Rally rendezőinek, de legfőképpen köszönjük a rengeteg segítséget Tóth Janinak a TUTO 2003 Bt. tulajának, Gentischer Tamásnak és Ampli Árpinak a Hőtechnika Kft- től. Nélkületek nem ment volna. Nagyon köszönöm a csapat minden tagjának az önzetlen segítséget. Köszönöm, hogy minden időtöket arra szenteltétek, hogy rajthoz állhassunk. Köszönöm Molnár Csabinak, Id. Balatoni Ádámnak, Galambos Attilának, Kovács Zsoltinak, Müller Natasának, Tóth Janinak, Ampli Árpinak, Gentischer Tamásnak és nem utolsó sorban a feleségemnek, Kovácsné Baranyi Bernadettnek a támogatást az erőt próbáló munkát. Köszönet a barátoknak, akik meglátogattak, hogy támogassák a csapatot. Nagy köszönet a navigátoromnak, Balatoni Ádámnak, hogy fáradtságot nem ismerve végigcsinálta velünk a felkészülést és segítségével bevittük a célba az autót. Köszönöm neki, hogy beiratkozott a navigátor suliba, bár a tanárnője külalakja miatt lefagyott a fejében a rendszer és emiatt nem sok minden ragadt meg az agyában, de az újraboncolást követően mellettem ülve remekül helyt állt élete első versenyén. Mert Ralizni jó… 2019

Comments are closed.