Elégedetten és eredményesen mentek haza Miskolcról

A 25. Miskolc Ralin a Rallye1-ben az abszolút és kategória ötödik helyre hozta be a Trencsényi József – Verba Gábor párosa Skoda Fabia R5-t, míg a Trencsényi Vince – Pannuska Dávid kettősnek a Ford Fiesta R2T-vel a Rallye2 bajnokság kategória első és abszolút második pozíciót sikerült megszereznie. A verseny utáni napokban Józseffel és fiával Vincével beszélgettünk. 

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

Az Eger Ralin elért abszolút 11. helyezés után, milyen tervekkel érkeztetek Miskolcra?

– Szerettünk volna előrébb végezni, a nyíregyházi tempónk volt a cél. Az Eger Ralin ezt nem sikerült teljesítenünk, nem voltam elégedett, viszont utólag kiderült, hogy a gyakran nyitó
pop-off szelep miatt az autó teljesítménye sem volt 100%-os.

Mennyire szereted a bükki pályákat?

– Jó volt látni a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszt a kiírásban, de a Mályinka és a Sáta is hasonlóan jó pályák, ezek változatos, összetett szakaszok.

Pénteken egy igencsak közönségvonzó prológon vettetek részt.

– Nincsen Miskolc Rallye salak nélkül. 🙂 Jó volt látni a sok nézőt, akik maradtak még az eső ellenére is!

Szombaton reggel nem volt egyszerű eltalálni a gumiválasztást…

– A változó viszonyok miatt nem volt olyan választás, ami mindenhová jó lett volna, viszont a körülményekhez képest jó lett a mi gumitaktikánk, jó tempóval tudtunk kezdeni.

Az első kör után az abszolút nyolcadik helyén álltatok. Érezted, hogy ebben a versenyben több is lehet?

– A nehéz körülmények miatt benne volt a pakliban a hiba, a többiek és a mi részünkről is. A tempónkat stabilnak éreztem, előttünk 20 mp-n belül volt a negyedik hely, de mögöttünk is szorosan voltak.

A második és harmadik körben még három pozíciót tudtatok javítani. Elégedett vagy az ötödik helyezéssel?

– Az ORC-t nem számítva, ami nem tartozik bele az abszolút értékelésbe, ezért az abszolút ötödik helyen végeztünk. Ez az itthoni legjobb eredményeink egyike, így elégedettek vagyunk. Főleg úgy, hogy egy defektnek köszönhetően bezsebeltünk negyven másodperc hátrányt.

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T)

A 25. Miskolc Rallye is a szokásos népkerti salakszórással kezdődött. Mennyire szereted az ehhez hasonló “tét nélküli” körözgetéseket?

– A gumikerülgetős prológokat nagyon nem szeretem és az autó sem. Az olyasfajta szűk prológ egy szenvedés egy R2-es autóval. A salakpályát ezzel ellentétben szeretjük, lehet csúszkálni, ha kívülről nem is annyira látványos, mint egy összkerekes, vagy hátul kaparós autó. A ránk szakadó esőre sem panaszkodom, kaptunk egy kis extra izgalmat.

Szombat reggelre pedig leszakadt az ég…

– Számítottunk is az esőre, valójában az eső mennyisége volt csak kérdéses a gumi taktikához. Pont a reggeli szervizben voltunk, amikor elkezdett erősen esni, így egyértelművé vált a kérdés.

A Rallye1 mezőnyéből rengeteg páros eldobta a vasat már az első körben. Milyen hatással vannak az efféle hírek rád a rajtban várakozván?

– Azon kívül, hogy megpróbálom belőni, hogy melyek azok a kérdéses kanyarok, ahol “zizis” lehet, nem szokott befolyásolni.

Hogyan sikerült az első négy gyorsaságitok?

– Újak voltak a körülmények, sem a pályákon nem mentem még, sem esőben nem mentem még R2-vel. Sok tartalék maradt a három technikás szakaszon, hiányzott a bátorság, nem voltam elégedett. Lyukón pedig túl nagy volt a bátorság, így egy útszéli gazolás után az időnk egy hatodik helyre lett elég. Ennek ellenére 16 mp-re voltunk a kör végén Tim Gabiéktól és az első pozíciótól.

“Félidőben” még a győzelem is karnyújtásnyira volt tőletek, aztán a Bükkszenti szakaszon jött a defekt…

– A belső videót visszanézve valószínűleg én hibáztam, egy beláthatatlan balos kanyar vége felhordásos volt és ezt meglátva túl mélyre húztam be tőre a partfalhoz. A következő jobbos kanyarban már alig tudtam befordulni. Sosem volt még defektem, hát most túl vagyunk ezen is. Nagyon idegesített már menet közben, mert éreztem, hogy hiába sietek, sokat fogunk kapni.

A verseny végére újra felkapaszkodtatok a második helyre.

– 54 mp-re nőtt a hátrányunk. A következő szakaszokon sikerült előznünk is, de voltak kiesők is, így az utolsó Lyukóbánya előtt elég szorosan voltunk a dobogón. 7,5-re voltak előttünk Géringerék, Pistike pedig 3,4-re mögöttünk. 5 km-en valószínűtlen volt, hogy tudunk 7,5 mp-t hozni a hondás srácokon, de a második helyet mindenképpen meg akartuk őrizni. Ez sikerült, és még 0,7 mp tartalékunk maradt is! 😀

Köszönjük a csapat kiváló munkáját és a szponzoraink támogatását, valamint a család és a rajongók szurkolását, biztatását!


Comments are closed.