Egyre többször találnak bele a megfelelő tempóba

Az abszolút 11. és a Mitropa Rally Kupa negyedik helyét szerezte meg, a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál – Kürti Tamás duó Ausztriában a 42. Int. Lavanttal Rallye-n. Lovász Palit kérdeztük a verseny után múltról, jelenről és természetesen a jövőről is. 

A tavalyi évben egy teljes szezont mentetek az ORB mezőnyében a Hyundai i20 R5-el. Milyen tapasztalatok megszerzésére volt elég a tavalyi év?

– Igen, az volt az első teljes évünk egy R5-ös autóval. Egy teljesen új versenygéppel vágtunk neki a 2017-es szezonnak, az i20-as Hyundai-ra esett a választásunk. Nagy potenciált láttunk az autóban, a márka választásánál a rallye vb-s szereplése a Hyundai-Motorsportnak azért sokat nyomott a lattba… Bíztunk abban, hogy az R5-ös versenyautójuk is jól sikerül. Az autó erős, jól mozog, nagyon nagy kanyarsebessége van, jól fékezhető, el kellett telnie több tesztnek és versenynek, mire összehaverkodtunk a géppel. Murván szenzációs az autó, nagyon nagy élményt ad a vezetése. Voltak biztató részeredményeink a tavalyi szezon folyamán, a Baranya Kupát végig vezettük, amikor is kilyukadt a benzintank… Tavaly kijöttek az autó gyermek betegségei és úgy érzem, hogy mi is összecsiszolódtunk vele.

Az idei évre változtattatok valamit a csapaton, vagy az autón?

– Már tavaly ősszel megkezdtük összerakni az idei évet, a legnagyobb változás az az, hogy kibővítettük a csapatot, van két új párosunk. Így már jelen vagyunk a Peugeot 208 kupában is, összesen három géposztályban indítunk versenyzőket. Megpróbáljuk profin üzemeltetni a versenyautóinkat és profin kiszolgálni a nálunk versenyző párosokat. A csapatunk a CREDOBUS – LPWMSport nyitott a környező országok igényeit is kiszolgálni, több érdeklődésünk van az i20-asra és a 208 Peugeot-ra is. Szeretnénk az üzemeltetést idén felfuttatni, kiadni a versenyautókat, úgy gondolom, hogy ettől is fejlődik a csapat. A Hyundai az év elején megkapta a legújabb futómű fejlesztést, év közben a motor fejlesztés is bele kerül, így az aktuális full specifikációjú lesz. A futóművel jobb lett az autó, úgy tudjuk, hogy a motor fejlesztése is jól sikerült, a külföldi példák ezt mutatják. Az EVO IX-es Mitsubishit darabjaira szedtük a télen, fel van újítva teljesen. Vásároltunk két 208-as Peugeot, az egyik vadonatúj, úgy érzem színes a gépparkunk.

A Lavanttal Rallye előtt már kettő komolyabb versenyen is próbára tehettétek magatokat és a technikát. Egy pár mondatban összefoglalnád az olvasóinknak, hogy hogyan sikerült a Rebenland és az Eger Rallye?

– Idén Tamással elindulunk a Mitropa Kupa futamain is, elsősorban azért, hogy fejlődjünk. Minden verseny más és más, három vagy jó esetben négy pálya bejárásra van lehetőség, ebből kell a megfelelő itinert elkészíteni és gyorsan haladni. Teljesen új és idegen minden, úgy érzem, hogy ez sokat segít abban, hogy felgyorsuljunk.

Rebenland Rallye

Rebenland volt az idei első versenyünk, itt igazán extrém esős, havas körülmények vártak minket. Az aszfalt hőmérséklete nagyon-nagyon hideg volt, lehetetlen volt rajta tapadást találni, beleugrottunk egyből a mély vízbe… A szakaszok nem hagytak sok hibázási lehetőséget, végig nagy koncentrációt igényeltek. Volt olyan mély szakadék mellettünk…, hogy mondtam Tominak, hogyha itt leesünk, sosem találnak meg. Pályafutásom legnehezebb versenye volt. Mindkét nap harcoltunk a Mitropa Kupa 3. helyéért a Gassner családdal, egy apró műszaki gond döntötte el a küzdelmet. Az utolsó szakasz előtt nem tudtunk időben kimenni a szervizből egy apró kontakt hiba miatt, így késtünk az időellenőrző állomásról, ez visszavetett minket. 

Eger Rallye

A CREDOBUS-Eger Rallye egy teljesen más jellegű verseny volt, mint az osztrák. Sokkal több egyenessel, kevesebb kanyarral domináló szakaszok vártak ránk… más kihívás. A verseny első napja jól sikerült, közel voltunk egymáshoz, tíz másodpercen belül voltunk többen. Aztán másnapra hirtelen a többiek begyorsultak… Egy-két párost nem is értettünk, hogy mitől tudott ugyanazon a pályán, amin szombaton oda felé mentünk, vasárnapra vissza felé így felgyorsulni… De ez ilyen. Vegyes érzelmeink voltak itt.

Múlt hétvégén viszont már a Lavanttal Ralin indultatok, amit sikeresen befejeztetek az abszolút 11. helyen, ami Mitropa Kupa 4. helyezést ért számotokra.

– Elégedett is vagyok és nem is. Az az igazság, hogy talán jobban is sikerülhetett volna a verseny, ha az első körben jó gumit választok. Nem jó döntést hoztam és ott egy tetemes hátrányt szedtünk össze, amit már nem tudtunk ledolgozni a verseny végéig. Elégedett vagyok több szakasz eredménnyel, sikerült ötödik időt is szaladni, ezt jó eredményként értékelem. A helyismeret ezeken a versenyeken nagy előnyt jelent, jó ha az ember tudja, hogy hogy merre is jár. Újdonság volt az, hogy a nagy 18-as aszfalt kerekekkel mentünk murván. A féktávokat nagyon meg kellett találni, ezzel sem volt még tapasztalatunk, ennek ellenére ezek a szakaszok sikerültek a legjobban. A verseny folyamán mentünk kétszer is húsz kilométeres szakaszon, itt küzdöttünk meg a több száz kanyarral. Találkoztunk többféle aszfalttal, melyek teljesen máshogy tapadnak, ezeket is fejben kellett tartanom szakaszon belül… hát volt meló bőven. Ezen a versenyen is remek szervezéssel és vendégszeretettel találkoztunk, jól éreztük magunkat.

Mennyire vagy elégedett az eredményetekkel?

– Kívülről nézve, mondjuk otthonról a fotelból nem lehetünk elégedettek, viszont hogyha belülről nézem a mi szemszögünkből a versenyt teljesítve, az én helyemről a kormány mögül, úgy tisztán látom, hogy ez volt most a reális eredmény. Tudom, hogy miket változtatnék és ez visz előre. Mint említettem az elején, én kértem nem megfelelő gumikat az autóra az első körben… De pontosan tudom, hogy utána mi történt. Meg vagyok elégedve a versenytempónkkal, ritmusunkkal. Ha magunknál gyorsabban mentünk volna, akkor egész biztos nem érünk célba, elesünk. A pontokat elhoztuk és ez most a fontos, fel fogunk érni a dobogóra idén.

Ennek a rengeteg megtett versenykilométernek meg kell hoznia a gyümölcsét valamikor?

– Persze! Folyamatosan érzem, hogy gyorsulunk, tudatos már a legtöbb mozdulat, mozgatom az autót, helyezkedek. Jól tudunk reagálni a változásokra és ez jó. Van egy tempó, amibe egyre többször találunk bele, kitolódnak a határaink. Na ezt a tempót kellene hozni egy verseny folyamán ingadozás nélkül, ehhez van szükség a tapasztalatokra. De ez nem jön meg csak úgy, dolgozunk rajta.

Következik a Miskolc Rallye. Milyen emlékeid vannak a borsodi versenyről, illetve milyen eredménnyel lennél elégedett a verseny végén?

– Rengeteg a szurkoló, a borsodiak kedvelik a rallye-t! A Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt és a Garadna – Mályinka szakaszokat emelném ki, a sok összekötő etap nem hiányzik. Szeretném ha az első tízbe végeznénk és a többi csapattagunknak is jól sikerülne a verseny.

Partnereink: CREDOBUS, KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Expert Lajta Kft., TPA csoport Magyarország, DE BUS Gmbh, Bus Center Kft., Geri Ügyvédi Iroda, Skuba, diesel DR, Hunnoid, KF Minibus

Comments are closed.