Egy kicsit elsodorta őket az élet a ralitól

Sándor András “SanyiBandi” még a tavasz folyamán versenyzett utoljára, most viszont újra autóba ült a Sajókaza és Felsőnyárád között rendezett Rallye3-as versenyen. Tompa Márk navigálásával próbálta a futamot minél jobban teljesíteni, de sajnos a folyamatos technikai problémák nem engedték őket önfeledten versenyezni. Bandival beszélgettünk a versenyük nehézségeiről és természetesen a család is szóba került.

A tavasz végén láttunk utoljára versenyezni… Mi volt ennek a több hónapos kihagyásnak az oka?

– Elsodort minket az élet, sajnos sok minden előrébb való volt, mint a versenyzés. Hiányzik egy olyan háttér, ami biztosítaná a gördülékeny rajthoz állást. A “csapatunk” minden tagja családos, dolgozó ember, akiknek szintén sok minden elfoglaltsága van, nem sikerült összeegyeztetni a dolgokat. Ez van, ez most egy ilyen időszak… 🙄

Nehéz ennyi kihagyás után visszazökkenni a rali légkörébe?

– Visszazökkenni nagyon könnyű, mivel szereted ezt a sportot, viszont a technikai feltételek hiánya nehezíti az élvezetes autózást.

A nap elején igencsak csúszós volt a gyorsasági szakasz, de sajnos nektek akadtak más gondjaitok is.

– Már az első gyorsnál majdnem kikéstünk, mivel a kihangosítóban nem sikerült elemet cserélni, a szervizcsapat nem volt a helyzet magaslatán… Mi is le voltunk lassulva, nehezen állt össze minden. A gyújtás már akadozott, néha hiába nyomtam, nem ment. Egy régi ütött-kopott intermédiával próbáltunk végigmenni a pályán, de az olyan volt, mintha jegen mentünk volna… Szóval az első gyors katasztrofálisan sikerült minden szempontból! Aztán a nap folyamán tovább romlott a helyzet… A második gyorson már jobb volt a gumi, de a gyújtás még vacakolt és próbáltam hozzászokni a régi lenyomós, kint az egyes váltóhoz.. Kerestem a sebességeket rendesen, volt amikor sikerült is jól váltani. 🙂 Nagyon nem voltam képben, olyan volt, mint amikor háttal ülsz a kormánynak. 🙂 A harmadik gyorsra épphogy be tudtuk indítani az autót, próbálták a fiúk megcsinálni a gyújtást, de sajnos sokkal rosszabb lett, volt, hogy szinte csak alapjáraton járt a motor, nem akart kiforogni, így végigmenni a pályán, hát mit mondjak, nem volt jó élmény, a sírás kerülgetett! 🙂 Már itt szerintem az utolsó helyek környékén lehettünk, szóval az időket nem is volt értelme nézegetni, de még volt hátra öt gyors a kiírás szerint, gondoltam még erőltetjük egy kicsit. A másik oldalon szerszámok nélkül, illetve egy kis oldalcsípőt tudott szerezni Márk valakitől, próbáltam a gyújtás csatlakozóját megmókolni, 🙂 ami sokkal jobb lett. Viszont a negyedik gyors etap lett, amin ahogy gurultunk át, szétment a bal első fékünk. Nem volt semmi fékhatás.

A nap második fele egy kicsit már problémamentesebbre sikerült, de így is csak szuperralliztatok, majd meguntátok és haza mentetek.

– Itt lett volna a fele, szóval még most sincs vége a megpróbáltatásainknak, próbálták a fiúk megoldani a szervizben, de sajnos a harminc perc kevés volt rá. (El vannak lustulva. 🙂) Így csak a mezőny végén tudtunk szuperrallizni, igaz akkora sem lett tökéletes az autó, mert levegős maradt a fék, de legalább az olaj már nem folyt belőle, viszont így sem lehet versenyezni, hogy állandóan pumpálgatni kell előre, hogy legyen majd fékerő. Azért így is mentünk még két gyorsot, de már a másik oldalon mondták, hogy nem lesz megtartva a beígért nyolc nyolc gyors, szóval az utolsó gyorsot már kihagytuk, inkább befejeztük az egész napi kínlódást.

Igencsak űridőket mennek már elől a srácok! Lesz még kedved a jövőben ahhoz, hogy megmutasd nekik, ki is az a SanyiBandi? 🙂

– Hát persze! 🙂 Ügyesek nagyon, ezt szerettem régen is a versenyzésben, mikor voltunk többen és ment a csata. Nyilván ehhez sok mindennek össze kell állnia, most jelenleg más a prioritás, de azért a versenyszellem nem múlik el, lesz még olyan időszak szerintem! 🙂

Jövőre visszaül melléd Emese? Kezded már puhítani? 🙂

– Nehéz kérdés, igazából jó lenne, de elég anyás a pici. Emesének és nekem is hiányzik, de majd ahogy az élet hozza. Nem kell puhítani hozzá, jönne kézzel-lábbal! 🙂

Köszönet a partnereinknek: CMT-ASE Kft., Crashing-Man ASE Kft., Stavmat Zrt, Kensyn Services Kft., Szervíz Iroda Kft. A szervizcsapatnak, (Kacsa, Gatya) a családnak, a szervezőknek, szurkolóknak és természetesen nektek is.

Comments are closed.