Egy bajnok a múltból, Fülöp Rajmund.

SAM_2441

Szia Rajmund. Régóta nem hallottunk rólad… Mit csinálsz napjainkban.

– Miután az aktív versenyzést 2003- ban abbahagytam elhatároztam,  hogy  korábban megkezdett, félbeszakított terveimet megvalósítom. Először is befejeztem repülőgép pilóta kiképzésemet, majd ezután  a Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogi karán jogász diplomát  szereztem. Mozgalmas évtizeden vagyok túl. Jelenleg jogászként dolgozom egy budapesti ügyvédi irodában, valamint beugrós  pilótaként repülök egy magán légitársaságnál különböző európai  célállomások  között. Ha ügyvédre van szükségetek keressetek bizalommal! 🙂

 SAM_2456

Mivel rengeteg fiatal olvasónk van, bemutatnád a pályafutásodat egy pár mondatban?

– Csak úgy mint sok pályatársam, 18-20 évesen én is az ügyességi szlalom versenyekkel kezdtem. Ezeket általában megnyertem, majd ezen felbuzdulva egy Lada VFTS el elindultam a Ralye-Cross országos bajnokságban 1992 év végén. 1995- évben egy Skoda 130 LR el megnyertem a Magyar Rallycross  bajnokságot. 1996-ban elindultunk a Rally II. osztályban egy gyári Skoda Favorittal ahol abszolút bajnokok lettünk Iványi Sanyi navigálásával.  Ami ebben az évben egyedülálló és azt hiszem se előtte se azóta senki nem csinált ilyet, mi ugyanebben az évben(1996) már Rally II.-es bajnokként az utolsó Mecsek rallyn az első osztályban indultunk, ahol szintén kategória első helyet szereztünk. Ennek köszönhetően, szerződést kaptunk a Leier-Márton SE-től, ami álomszerű és filmbeillő szerződtetés  volt ugyanis az év végi díjátadó ünnepségen kaptuk az ajánlatot, mindenféle előzetes egyeztetés nélkül! Igazán emlékezetes volt a számomra, sosem felejtem el az érzést, és ezúton is köszönöm mindenkinek akik  támogattak. 1997-ben  egy gyári Skoda Felicia KIT-CAR versenyautóval szintén megnyertük a kategória bajnokságot. 1998-ban ugyanebben a csapatban már egy Audi S2-vel és egy Toyota GT4-al indultunk, de egy komoly versenybaleset végzetes törést jelentett pályafutásomban. 1999-ben új csapatom lett és megérkezett a Skoda Octavia KIT-CAR, amellyel Répa Katival kezdtem, és Ferencz Ramónnal a jobbomon 2000-ben F2-es bajnokok lettünk. Úgy döntöttem ekkor, hogy abba hagyom. Azonban maradt egy beteljesületlen álmom, ez a Rally Világbajnokságon való indulás és egy WRC volt. Ennek köszönhetően néhány verseny erejéig vissza tértem a bajnokságba 2002 ben, és a 2003 as Török Rally VB futamon egy Toyota Corolla WRC vel indultam Major Gáborral, ahol néhány gyorsaságit követően kiállni kényszerültem. A legutolsó versenyem 2004 ben az I. Yokohama Ring Rallye volt a Hungaroringen, amit Benics Kálmival, és a Skoda Octavia WRC-vel megnyertünk.

SAM_2467

Mennyit változtatott akkoriban a pályafutásodon az F-2 bajnoki cím?

– Természetesen olyan ismertséget adott, hogy azt hiszem e-nélkül aligha lehettek volna WRC-s világbajnoki álmaim. Ennek köszönhetően tudtuk megteremteni, az induláshoz szükséges szponzori hátteret, és ha rövid időre is, de alkalmam volt megtapasztalni a WRC-k varázslatos világát.

Skoda Favorit, Skoda Felicia, Audi S2, Toyota Celica, Skoda Octavia, Ford Puma. Autók amiket kipróbáltál a pályafutásod során. Melyiket “szeretted” a legjobban, és melyiket kevésbé?

– Alapvetően, szeretem a jó autókat, és az adott időben ezek a gépek mindig a lehetőségeim maximumát képviselték. Viszont az összes bajnoki címemet Skodával szereztem, így azt hiszem ez a márka áll mégis a legközelebb hozzám.

SAM_2458

Mi okozta a pályafutásod végét?

– Pályafutásom végét, egy értelmetlen versenybaleset okozta 1998-ban ami után már nem voltam a régi. Becsületből, vagy talán dacból, még ugyan felálltam, majd ezek után nyertük meg az F2-es bajnokságot de belülről éreztem, hogy már semmi nem ugyanaz mint előtte.

Ha kipróbálhatnál egy mai modern rally autót, melyik lenne az?

– Skoda Fabia R5

316979_208888472510063_994896558_n

Milyen volt a kilencvenes évek végén a “hangulat” a Magyar rally sportban?

– Egyszerűen, leírhatatlan, fantasztikus hangulatú versenyek voltak, igazi rally veteránokkal. A tréningek felértek egy nyaralással, különösen a külföldi EB futamokon volt nagy az összetartás. A futamok kiváló rendezésűek voltak és nem utolsó sorban rengeteg szurkoló látogatott ki egy egy  versenyre. Szó szerint nyílott szét a tömeg a gyors vonalán , és  emberfal volt  bizonyos gyorsaságikon. Többek között ilyen volt az Esztergom Rally prológja a Prímás szigeten.

Mint már kívülálló, szerinted mi a baj napjainkban szeretett sportágunkban? 

– Nem ismerem a mai viszonyokat, de minden kornak megvan a szépsége, amire később szívesen emlékezünk . Azt hiszem ebben, a mostani időszak sem lesz kivétel. Alapvetően azt gondolom, az is nagy dolog, hogy van  bajnokságunk, és a fiataloknak lehetőségük van saját nemzeti bajnokságban megmérettetniük magukat.

turkey3

Világbajnokságon is indultál. Milyen élményekkel gazdagodtál a “legjobbak” között? 

– Elindulni egy VB futamon, óriási élmény! Különösen ott ahol a rajtnál rengeteg nagyágyú van. Tréningezni versenyezni, együtt izgulni osztozni sikerben kudarcban olyan ászokkal mint McRae, Makkinen, Grönholm, Burns, Auriol, Loeb, Sainz, Solberg, Panizzi és még sok-sok ász. Ez elmondhatatlan érzés, hálás vagyok azoknak akik hozzásegítettek az induláshoz.

Ha ma kezdenéd a versenyzői pályafutásodat, mit csinálnál esetleg másként?

– Azt hiszem odafigyelnék az érettebb generáció szavára, keresnék egy jó edzőt, és sokkal jobban megbecsülném  az élet  által felkínált lehetőségeket.

913252_516413838424190_1187629993_n

IMG_4510

 

Készítette: Sipos Attila

Képek: Rally Évkönyvek, Rally Varázs könyvek

Leave A Reply