Egész évben nem estek ennyit

Gyenes András egy igencsak szórakoztató és látványos autózást mutatott be az 53. Mecsek Rallye prológján, majd másnap lecsúsztak az útról. A szervizben a srácok helyreállították az autót, így szombaton újra rajthoz állhatott a páros. Az első öt gyorsaságit hiba nélkül, jó időket autózva teljesítették. Majd jött a verseny utolsó gyorsaságija… Andrással beszélgettünk a nem mindennapi versenyről.

A Mecsek Rallye prológján egy látványos, nézőcsalogató gumi kerülgetést mutattatok be.

– Igen, készültünk egy garnitúra jó kopott és öreg téli gumival. A tavaly mecseki prológon ugyanilyen szettet tettünk fel, de azzal egy métert nem bírtunk megtenni kaland nélkül, ezt most szerettük volna elkerülni.

Meglepett a másnapi első gyorsasági szakaszon a saras, nyálkás aszfalt?

– Számítottunk az előző napi eső után vizes foltokra, de ilyen sártengerre nem. Gyakorlatilag bárhol gázt adtam, ott ki akart törni az autó hátulja. Szinte minden kanyarban gépészkedni kellett.

Sajnos gyorsan véget ért számotokra a pénteki nap.

– Sajnos a pécsváradi gyorsaságin ugyanilyen körülmények fogadtak. A pálya második kilométerénél túl nagy sebességgel érkeztünk egy enyhe balos kanyarba. Itt lecsúsztunk az útról és az útszéli árokban lévő beton csatorna fedelet eltaláltuk az autónk elejével. A kocsi megállt az orrán, a két hátsó kerék a levegőben lógott. Kirohant a pályabíró integetni a mögöttünk rajtoló Zsíroséknak, ugyanis belógtunk a pályára. Az integető bírót nem tudták kikerülni és mellénk, három méterre beestek Zsírpapáék is. Őket ki bírták szedni a nézők, minket csak a Rescue. A szakaszt miattunk etappá nyilvánították, nekünk pedig véget ért ezzel a kalanddal az első versenynapunk.

A szervizben volt dolga a srácoknak?

– Nem szeretek semmit sem feladni az életben, így eldöntöttük, hogy a szuperrali szabály értelmében másnap visszaállunk a versenybe. A fél szervizpark a mi autónk helyreállításán dolgozott. Ilyen összetartást és emberi önzetlenséget ritkán tapasztalhatunk. Külön köszönet mindenkinek, aki részt vett a helyreállításban.

Szombaton viszont újra ott voltatok a rajtban, de a célba már nem találkoztunk…

Szombaton hat gyorsasági várt a mezőnyre. Az első ötöt hiba nélkül, jó időket autózva teljesítettük. Eljött az utolsó gyorsasági, ahol igazán számunkra nem volt tétje a versenynek. A szakasz első kilométerénél volt egy ki betonozott bucka, olyan, mint egy fekvőrendőr, csak nagyobb. Ezen egy óriásit repültünk és földet-éréskor azt hittem, hogy kiesik a fogaimból a tömés, akkorát csapódtunk. Sajnos leérkezéskor a kocsi bal hátsó kereke a fűre érkezett és lecsúsztunk az útról és az út menti farakásokba csapódtunk. Szerencsére a kartervédőn felcsúsztunk a rönkökre, így a karosszéria menthető maradt. Nagyon sajnáljuk, hogy így lett vége az 53. Mecsek Ralinak számunkra.

Nyíregyházán is indul a Historic mezőnye. Melyik pályát várod a legjobban a november elején rendezendő versenyen?

– Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy a javítás több hetet vesz igénybe, így számunkra veszélyben van a nyíregyházi versenyen való részvétel… Ha van csoda, akkor ott leszünk.

Comments are closed.