Ebben az évben ennyi volt

Tordai Gábor és navigátora Farkas Martin ezt az évet a tanulásnak szentelte a Rallye2-es mezőnyben. Eléggé változatos versenyeket tudhatnak maguk mögött, de az év eleji kitűzött célt maximálisan sikerült teljesíteniük. Gáborral foglaltuk össze a Salgó Rali és az idei év eseményeit. 

Hogyan szoktatok készülni egy versenyre, mennyi időt tudtok ráfordítani a felkészülésre?

– Munkahelyi elfoglaltságaim miatt, szinte semmi idő nem jut rá… Az autót körülbelül egy héttel a verseny előtt szoktam levinni Jobbágy Krisztiánnak, ők nézik át, készítik fel a versenyekre. Sajnos az autóban a versenyeken kívül szinte semmit nem ülünk… Ezen mindenképp változtatnom kell, ha fejlődni szeretnék.

Sok versenyzőnek csak egy kötelező nyűg volt a Salgótarján belvárosában rendezett prológ…

– Az aszfalton történő gumikerülgetős prológot én se nagyon preferálom, de ez van, meg kell oldani. Mi egy A-s Ladával megyünk. amiben nincs Mitshu híd stb.. Nagyon kell vigyázni a féltengelyekre, mert nagyon hamar eltörik a bohóckodás közben. Salgótarjánba úgy készültünk, hogy feltettünk használt téli gumikat hátra, hogy ne valljunk szégyent a prológon, de a gépátvételen sajnos levetették velünk, mondván, hogy nem Hankook vagy Pirelli… Baranyán nem volt ez gond, de itt ragaszkodtak hozzá. Nem volt más választásunk, így feltettük hátra is a verseny gumikat. Nagyobb tapasztalattal rendelkező barátainkra hallgatva, csak átgurultunk a gumik között, a nézők és saját magunk legnagyobb bánatára. Ez van… Legközelebb viszünk magunkkal Hankook utcai gumit is! 😀

Az első gyorsaságin rögtön elvittetek egy lassítót, ami nagyban befolyásolta a további versenyeteket

– Igen, ez így történt. Szerintem egész jól kezdtünk az első gyorson, az ominózus első lassítóig…! Ötödikben telin érkeztünk meg a lassítóba, túl rövidre vettem a féktávot és a bal elejével szétütöttük a lassítót, ami „megigazította” az első futóművet. De így is 0,9-re volt a harmadik helyezett páros és simán fogható volt szerintem a második hely is. A második gyorson viszont elkezdett ömleni az olaj a féltengelyeknél, de nagyon… Rá a hátsó fékre, emiatt csak elől fogott a fék.

A szervizben sikerült orvosolni a problémát?

– A futóművet az egyetlen szerelő, aki eljött velünk, (mivel a másik srác az utolsó pillanatban visszamondta) rendbe rakta, de mivel a szimeringek otthon maradtak, így az olajfolyást nem tudta megszüntetni. Mondjuk idő se lett volna rá…

A második körben fék nélkül közlekedtetek, ami eléggé izgalmas lehetett, majd a versenyt is be kellett fejeznetek…

– A szervizből kifelé a gyors előtt a gumi és fék melegítésnél sajnos elment az első fék is… az ideg majd megölt… Nem volt csak lassítófékünk… A többi gyorson kaptunk is annyit, hogy alig bírtuk hazahozni… De ez még nem minden. A nyolcadik gyorson előttünk szakadt le az ég. Nekem nem is az esővel volt a bajom, hanem, hogy egy perc alatt úgy bepárásodott a szélvédő, hogy én egyáltalán nem láttam ki rajta. A levegő nem ment a szélvédőre egyáltalán. Nyolc perc alatt evickéltem le a gyorson, ketten is megelőztek rajta… Mondanom sem kell, hogy mennyi kedvem maradt a hátralévő távhoz. De Cereden például az átbeszélőbe nem lett kicserélve az ellem és lemerült a rajtban… Cereden fék és átbeszélő nélkül… Szerinted? A versenyt nem adtuk fel, hanem az utolsó ceredi gyors felénél az autó megállt, ezzel kiestünk…

Ha jók az információim, ebben az évben már nem láthatunk benneteket versenyezni. Hogyan foglalnád össze az idei, kicsit sem egyszerű és problémamentes éveteket?

– Jók az információid. Nekünk ebben az évben ennyi volt. Mecsekbe már nem megyünk, messze is van, a bajnokság miatt sincs szükség rá… Én ezt az évet csak és kizárólag a tanulásnak szántam, amit úgy gondolok sikerült maximálisan teljesíteni. Rengeteget tanultunk, előjöttek az autó hibái, amiket a télen orvosolni kell. Saját magunkhoz képest sokkal gyorsabbak lettünk. Kell még neki idő, de szeretnénk azért a 2WD kupában jól szerepelni, mert biztos, hogy marad az A-s Lada. Hogy jövőre mi lesz, azt még nem tudom. Ha a partnereink mellettünk állnak és ami a legfontosabb, hogy a családom is támogat benne, akkor jövőre nekimegyünk a Rallye2-nek megint.

Ezúton szeretném megköszönni navigátoromnak, Farkas Martinnak, hogy bevállalta ezt az évet velem! Varga Lászlónak, hogy az összes versenyen számíthattam rá és az autót biztos kezekben tudhattam a szervizparkban. Partnereinknek, hogy támogattak. Páromnak, hogy amíg mi a hobbinknak hódoltunk, ő otthon tartotta a frontot, továbbá mindenkinek, akire számíthattunk a versenyek előtt, közben, vagy után.

A páros idei versenyzői filmjei. 



Comments are closed.