ORB

Dobogós helyezésekkel tértek haza (Extrém Sport Team)

Az évadnyitó Eger Rallye-t az ORB-ben induló Trencsényi József – Verba Gábor páros az abszolút tizedik és a CEZ harmadik helyén abszolválta a Skoda Fabia R5-el, míg a Rallye2 bajnokságban a kisebb műszaki gondok ellenére a Fiesta R2T-t az abszolút negyedik és a kategória harmadik helyére sikerült behoznia a Trencsényi Vince – Pannuska Dávid duónak.

CREDOBUS Eger Rallye 2018

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

Változtattatok valamit az autón a tavalyi bajnoksághoz képest?

– Az időközben elérhetővé vált fejlesztések kerültek bele az autóba, illetve mint minden versenyre, így az egri futamra is beállítottuk a futóművet. A következő versenyen már az új autónkkal fogunk rajthoz állni.

Hogyan tetszett előzetesen az Eger Rallye versenykiírása? A sok szakaszhoz képest nem volt kevés versenykilométer?

– Kevés volt a versenykilométer valóban, rövidek voltak a gyorsok és ezekhez hosszú etapok társultak, ami nem igazán nyerte el a tetszésemet.

Átalakult az ORB élmezőnye. Milyen pozícióba lehet odaérni ebben a gyengének egyáltalán nem mondható mezőnyben?

– Valóban erős az ORB mezőnye, habár távoztak erős párosok, de érkeztek újak, illetve sokan gyorsultak is a mezőnyben. Nagyon kell hajtani minden helyezésért.

Mi történt veletek a verseny húsz gyorsaságija alatt?

– Az első nap négy gyorsaságiján feltérképeztük, hogy hogy állunk az ellenfelekhez képest, majd a következő hat szakaszon tudtunk gyorsulni és három helyet előrébb lépni. Az esti gyorsaságik kifejezetten jól sikerültek, elégedettek voltunk a tempónkkal, itt tudtunk sokat hozni az ellenfeleken. A második napon próbáltuk tartani a pozíciónkat, és hibamentesen teljesítettük a napot, az autóval sem volt semmilyen technikai probléma.

Az abszolút tizedik helyen fejeztétek be a versenyt. Mi kell ahhoz, hogy előkelőbb helyen végezzetek?

– Jobb gumitaktikával lehetett volna előrébb végezni, illetve több kockázatot kell vállalni, hogy elől végezzen valaki ebben az erős mezőnyben.

Következik a Miskolc Rallye. Van valami jó sztorid a régi miskolci versenyekről?

– A zsigulis időszakomban a Miskolc Ralin volt a legtöbb néző a pályák szélén, erre szívesen emlékszem vissza. A Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszra különösen jellemző volt ez. Szerencsére eddig semmilyen jelentősnek mondható kalandunk nem volt a Miskolc Ralikon. Az előzetes versenykiírásban szerepel új, illetve régről visszatérő gyorsasági szakasz is a szombati napon, ez a kis változatosság szerintem jó hatással lesz a versenyre.

Aquaprofit Eger Rallye2 2018 – Rallye2 

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid ( Ford Fiesta R2T)

Sok versenyző elhagyta a Rallye2 mezőnyét. Ti nem gondolkoztatok az osztályváltáson?

– Nem, úgy voltak a tervek, hogy az idén még mindenképpen marad a Rallye2. Egyedül attól “tartottam” kicsit, hogy valóban sokan felléptek ORB-be, ORC-be. Szerencsére azonban hamar kiderült, hogy idén is szoros lesz az élmezőny.

A csapaton belül, vagy az autón volt valami változtatás a holtszezonban?

– Többnyire maradt a tavalyi felállás, a Fordon sikerült a fékproblémát kiküszöbölni, illetve a futóművén állítottunk kicsit.

Milyen tervekkel kezdtétek a 2018-as bajnokságot?

– Azt a célt tűztük ki, hogy dobogón zárjuk a bajnokságot az abszolút és a kategória értékélesésében is.

Mi történt veletek az egri versenyen?

– 201-es rajtszámmal, így első autóként rajtoltunk, ez új volt nekem. Kicsit bealudtam reggel, nem a saját tempómat jöttem az első pár gyorson. Igaz volt az egész napra, hogy amire kicsit belendültünk volna, valami sajnos mindig kizökkentett. Az egyik gyors etap lett, két Sirokon pedig a rajtsátor alatt vártunk 15-20 percet, hogy végre elrajtolhassunk hideg gumival, fékkel. Nagyobb kalandunk most szerencsére nem volt, egy kisebb elgumizáson kívül. Az utolsó négy gyorsaságit csúszó kuplunggal és rakoncátlankodó váltóval teljesítettük, ekkor már csak azt tűztük ki célul, hogy jussunk el a célig. Ettől függetlenül sikerült értékes pontokat begyűjtenünk, hiszen a kategória harmadik és az abszolút negyedik helyen zártuk a futamot. Az utolsó gyorson ránk sötétedett, de készültünk lámpasorral, így nem volt baj. Szeretek sötétben menni, így nem bántam.

Szűk húsz másodpercre voltatok az első helytől a verseny végére. Ez sok, vagy kevés szerinted?

– Ez gyorsaságinként 2 mp, ami még a műszaki gondjainktól eltekintve sem sok, de több, mint amit szerettünk volna. Ideális körülmények között, simán lőtávolságban van az a 20 mp.

Min kell változtatnotok a Miskolc Raliig?

– Rendbe tesszük a Ford váltóját és a kuplungot. Remélem tudunk Miskolc előtt is tesztelni kicsit. Éreztem hol hagytam sokat az egri gyorsokon, valamint a belső felvételeket is ki fogom elemezni és a problémás részekre Miskolc előtt kicsit szeretnék “rágyúrni”.  🙂

Szeretnénk megköszönni a csapat munkáját és a szponzoraink, rajongóink és nem utolsó sorban a család támogatását!


Comments are closed.