Csomós Mixi: Kettőből kettő

Csomós Mixi és Nagy Attila Miskolcon ott folytatta, ahol Egerben abbahagyta. A borsodi
gyorsaságik közül ötöt megnyertek és már a második szakasz után az élre álltak a Peugeot
kupában, és ezt az előkelő helyezést egészen futam végéig megőrizték. Kettőből kétszer
söpörték be a maximális pontszámot, ami mellé még bónusz pontok is jártak nekik, így két
futam után Mixiék fölényesen vezetik minden fronton a bajnokságot. Csomós Mixivel
beszélgettünk.

Győztesként távoztatok Egerből, Peugeot kupát, 2WD kupát, RC4 kategóriát nyertetek,
bevált az új taktikátok. Ezek után mit vártatok a miskolci futamtól?
Egerben tényleg nagyon jól indult számunkra az esztendő, nagy lendülettel rajtoltunk,
szerettük volna ezt a lendületet a csapattal együtt Miskolcra is átmenteni. Mindannyian
alaposan felkészültünk, fizikálisan és mentálisan egyaránt, de az autónk is tökéletes
állapotban volt. Egerben már az új taktikánk szerint versenyeztünk, eszerint nem kell mindig
életre-halálra küzdenünk, nem kell minden gyorsaságit megnyernünk, de törekszünk arra,
hogy folyamatosan ott legyünk valahol a mezőnyt elejében. Ez az elképzelés Miskolcon is
maradéktalanul működött, és ebben a segítségünkre volt a megfelelő gumiválasztás is.

A legrosszabb eredményetek a hatodik gyorsasági szakaszokon egy harmadik hely volt,
így nem meglepő, hogy újfent hármas győzelmet arattatok.
Már pénteken elterveztük azt, hogy vizes beállításokkal gurulunk ki szombaton reggel a
gyorsasági szakaszokra, kiemelten készültünk vizes körülményekre. Ennek megfelelően négy
vizes abronccsal rajtoltunk el a szervizből, de vittünk magunkkal két keményebb, és
szárazabb pályákra ideális gumit is. Nehéz verseny volt a Miskolc Rallye, különösen a saras,
vizes körülmények tették azzá, miközben az sem könnyítette meg a dolgunkat, hogy
szombaton 13 órán keresztül kellett versenyeznünk, mert egyetlen napba sűrítették bele a
teljes verseny programját. Egyetlen túlcsúszásunk, megforgatunk, vagy műszaki hibák sem
volt, kizárólag a versenyzésre kellett koncentrálnunk. Szerintem kihoztuk a lehetőségeinkből
a maximumot, minden fronton diadalmaskodtunk, a bajnokságban pedig két versenyről
sikerült elhozni a legnagyobb kupákat. Elégedettek vagyunk a miskolci eredményekkel és
eddig a 2019-es évvel is. Ezt a jó sorozatot szeretnénk a következő futamon folytatni.

Székesfehérváron?
Majd igen, de előtte még részt veszünk egy cseh bajnoki futamon, a Cesky Krumlov Rallye-n,
ahol népes R2-es mezőnnyel nézünk szembe. Tisztában vagyunk vele, hogy a sok ügyes, helyi
páros ellen lesz némi hátrányunk, de nem feltartott kézzel megyünk a csatába. Érezzük, hogy
van még hová fejlődnünk ezért veszünk részt a másfél hónapos szünetben ezen a külföldi
versenyen. Tesztelni, tanulni, gyakorolni akarunk. Ám ezzel a megmérettetéssel nem csak a
Székesfehérvár Rallye-ra készülünk, hanem a Barum Rallye-ra is, amin idén szintén szerepel
a versenynaptárunkban. Reméljük, hogy minden rendben lesz a cseh futamon, és utána már
valóban a fehérvári futamra koncentrálunk majd. Ott szeretnénk folytatni az évad első két
futamán megkezdett menetelésünket a Peugeot kupában, és természetesen az RC4
kategóriában, illetve a 2WD kupában egyaránt.

 

Köszönjük együttműködő partnereinknek:
East Motorsport Kft, Balázs- Diák Kft, Tau- Trade Bt, Heda- Sped Kft, Toptimber- Road Kft,
Zég Kft, Sárospatak Város Önkormányzata, Tiger Tools Kft, Gorzo Hungary Kft, RSZ- Kő
Méra

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Fotók: Bence Photo, DUEN

Comments are closed.