Csatázni mindenhol kell

Kertész Krisztiánt mint navigátort nem kell bemutatni a hazai ralit kedvelőknek, viszont mint pilótáról mit érdemes róla tudnunk, az kiderül az alábbi interjúban, ahol Krisztián a bükkszentkereszti MARB verseny után válaszolt a kérdéseinkre. 

Mit kell tudniuk az oldalunk olvasóinak Kertész Krisztián Autóversenyzői eddig pályafutásáról?

– 2000-ben kezdtem pályafutásomat a bal egyben, de ez csak évi egy versenyt jelentett az RTE mezőnyében. Aztán 2003-tól lettem navigátor. Több pilóta mellett is diktálhattam az itinert. Hadik Andrással 2012 óta versenyeztünk együtt a tavalyi év végéig. Természetesen vele értem el eddigi legnagyobb sikereimet. Európa-bajnoki futamokon lettünk dobogósok, szereztünk a magyar bajnokság éves értékelésében kettő abszolút második helyet és egy harmadikat! Lettünk a közép Európa zóna bajnokai is a tavalyi évben. Az idei évtől kezdve pedig a Fa-Ze Rallye Team-től kaptam egy lehetőséget, hogy ismét a bal oldalon bizonyíthassak, egy Opel Astra OPC-ben, ami az ORC  P13 kategóriájában szerepel. Nemzetközi szinten pedig a Mitropa Kupában próbálunk helyt állni.

Nem hiányzik a navigálás, az ORB élmezőnyében való csatázás?

–  De természetesen hiányzik, és az egy másik kihívás. Navigálni egy egész különleges érzés. Csatázni mindenhol kell, itt kis autónál is rátalálunk az ellenfelekre, így az annyira nem. 😁

Rengeteg versenyen vettetek részt eddig az idei évben. Mik voltak  a legfontosabb pillanatok a teljesített gyorsasági szakaszokon?

– Igen elég sok versenyen vettünk részt az évben, és ezek nagyjából mind sikeresek voltak, így nehéz kiemelni belőle. A Rebenland-os havas, vizes út teljesítésének már nagyon örültünk, a Miskolc Ralis sok perces győzelmet is megemlíteném, illetve a szombathelyi első murvás kilómétereimet mindenképp kiemelném. 😁

Milyen célból indultatok a bükkben rendezett MARB versenyen?

– A Fa-Ze-s srácok kezelésbe vették az autót, így a célunk nem volt más, mint az autót tesztelni, minden jól működik-e rajta. Meg ettől jobb alkalom nem adódhatott volna, hogy megautóztassam Bence barátomat.

Egy ilyen sprint jellegű versenyen sikerül közelebb kerülni az autóhoz, vagy olyan beállításokat találni amit hasznosítani lehet az ORB mezőnyében is?

– Igazából menni mindig jó. Így mindegy, hogy ez egy sprint. Az autót ilyenkor tudjuk kipróbálni, vagy úgymond tesztelni, a nagyobb versenyek előtt. A beállításaink tökéletesek, így azokon nem változtattunk, de természetesen ilyenkor lehetne próbálgatni úgy, hogy nem számít ha rossz az irány.

Mik a tervek az év második felére?
 
– Az év második fele is a versenyzésről fog szólni, természetesen továbbra is Velezdi Eszti lesz a jobb 1-ben mellettem! Legközelebb a Baranya Kupán indulunk, ez a Mitropa Kupa sorozat következő állomása, és még itt a sorozat versenyeiből tervezzük, hogy még egy pár futamon rajtolunk, persze a Magyar bajnokság összes további versenye is tervben van.
Így lesz még egy pár versenykilóméterünk Eszterrel, és a Fa-Ze Rallye Teammel. Így nekik köszönöm, hogy velem vannak. Na és természetesen mindenkinek akik valamilyen formában segítenek minket a versenyzésben. 😁

Partnereink: MIHIDRA KFT., KISS ZSOLT EV., NATURGOLD FARM, FIRE-CREW KFT., ZSOMAR-KER KFT., MAGYAR IPAR KFT., T-FOREX KFT., R-PEX 2000KFT., KOKO EXPRESS, BLACK POINT ALAPÍTVA 1991 KFT., KERÉKGYÁRTÓ ÉS TÁRSA KFT., UNIFY KFT., ANDREZOL-NET KFT., D.D.Z.-MED KFT., ADÓ-DÓ PLUSZ KFT., BEST-TYRE GUMI, HORVÁTH KFT., KARTEL 97 BT., H-EURO CONSULT BAU KFT., ASSIST -TREND ÉSZAK KFT., SPÉCI KOMPLETT KFT., TT SPEED KFT., DELTA HUNGÁRIA ÉPÍTŐ KFT., FÉLIX PROFESSIONAL KFT., UNILUB CASTROL NEMZETI IPARI DISZTRIBÚTOR., BÚTORSTRONG BAU INVEST KFT., GLS WESTPARCEL KFT., WEST-START CSOMAGSZÁLLÍTÁS RAKTÁROZÁS KFT., BAR-POR-TRANS KFT., KARCHER., INTERDAIRY HUNGÁRIA KFT., BAROMFIUDVAR 2002 KFT., KELET-METÁL KFT., DANKO TRANS &BAU KFT., TÜF Szerviz – Nyíregyháza, Mátészalka, Fehérgyarmat, Szolnok, Vídia Csavarszaküzlet., Civis Partner Logisztika.

Comments are closed.