Csak murván szeret versenyezni

Emődi Balázs – Tőke Danival a jobb1-ben – nyolc év kihagyás után tért vissza kedvenc versenyére, a Mikulás Rallye-ra, ahol egy komoly jubileumot készült megünnepelni, hiszen még húsz év után is imádja a Mikulás Rallye murvás pályáit.

Első interjú veled a RallyFeeling.hu oldalán. Egy pár mondatban mesélnél nekünk az autóversenyzői múltadról?

– Az autóversenyzői múltamat eléggé hullámzó intenzitás és teljesítmény jellemzi, ha volt pénzünk mentünk, ha nem volt, akkor sajnos évek maradtak ki – kezdi a beszélgetést egy kis nosztalgiázással Emődi Balázs. – Volt benne Sprint, Rallye2 és Historic is. 1997-ben a Mecsek Rallye-n álltam rajthoz először Ladával előfutóként, 2000-ben mentem először Mikulás Rallye-n, aminek már húsz éve… A legeredményesebb évem talán a 2008-as volt, amikor a Sprintben az N csoport murva bajnoka lettem, egy nagyon kemény mezőnyben, komoly csaták árán. Életem legjobb versenye is 2008-ban volt, a GENERALI Nyírád Rallye, amit Markó Tibi rendezett és a Rallye2-nek is kétnapos volt, kilenc gyorsaságival! Ugyanebben az évben lettem Duen felmérése szerint (3000+ szavazattal) a Rallye2 N csoportjának legnépszerűbb pilótája. A hétvégi Mikulás Rallye-t megelőzően, utoljára 2011-ben mentem murván, ugyanitt.

Mit kell tudnunk az autóról?

– Az autóról azt kell tudnunk, hogy Maricsek Miki vette magának nosztalgiából, de nem volt túl jó állapotban. Megállapodtunk, az autó hozzám került. Egy teljes nyáron át dolgoztunk rajta, lakatoltunk, fényeztünk és a komplett villamosság is nálunk készült. Motorját Bajor Zoli bácsi vette kezelésbe és kicsit többet is hozzáadott, egy egyszerű revíziónál. Arra törekedtünk, hogy az autó homológ 21074 legyen, így is lett kialakítva minden rajta. 90%-ban úgy néz ki, mint egy A/6-os versenyautó, a 90′-es évekből. Ami miatt nem tudtunk a “helyünkre” nevezni, annak az az oka, hogy hat sebességes váltó van alatta, ami ebben a kocsiban nem volt homológ. Keressük a lehetőségét, hogy a váltót is homológ ötösre cseréljük.

Szeretsz murván versenyezni?

– Hogy szeretek-e murván versenyezni? 😊 Csak murván szeretek! Imádom a veszprémi pályákat, idefelé jövet mindig olyan bizsergést érzek, mint amikor a szüleimmel kisgyerekként a Balatonhoz közeledtünk… Nem is gondolkozom másban. Sajnálattal láttam, hogy a Rallye2-nek jövőre nem lesz murvás futama. Ha minden úgy alakul, ahogy tervezem, szeretnék rajthoz állni a két murvás futamon és mivel a kocsi, illetve a ruha is homológ, az ORC mezőnyében válhat ez elérhetővé. De ezek még nem konkrét tervek, csak keresem a lehetőségét egy újabb murvás szereplésnek.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Ez a Mikulás Rallye annyiból volt más, mint a többi, hogy egy frissen elkészült autóval érkeztünk, amivel a verseny előtt kb. kilenc km-t tudtam menni. Annyi volt a közös élményünk, hogy elvittem futóműállításra. Meg is látszott a teljesítményemen, hogy nyolc éve nem ültem A-s Zsiguliban. Elsődleges célom az volt, hogy át akartam gurulni a céldobogón és ahogy nézem, nem is olyan kis dolog volt ez, sokaknak nem adatott meg. Az önindítónk állt meg az első gyors után, de ez a Ladánál már nem okoz meglepetést. Más műszaki problémánk nem volt! Szerettem volna vigyázni a kocsira is, ez is sikerült, a kormányközép a céldobogón is középen állt! 😊 Ami csalódás volt a célban, hogy olyan szinten megfeledkeztek rólunk, hogy elfelejtették átadni a kupáinkat, pedig a Lada kupa második és a P12 kategória második helyén végeztünk… De igazából nem is hiányzott, mert egyikért sem dolgoztunk meg igazán. 😊 A célba érésünket többre tartom! Az igazság az, hogy mentem volna még, hosszú volt a kihagyás, kezdtem pont belemelegedni, az utolsó gyorson már annyira nem ültem háttal…

Szokták mondani, egy versenynek mindig a célban van vége, ti pedig Rally2 abszolút hatodik helyen értetek be. Tudod értékelni ezt az eredményt?

– A Rally2 abszolút hatodik helyén értünk célba. Ez az eredmény 1997-ben biztosan rangosabb lett volna. Ez most nekem nem jelent semmit, inkább végtelenül elkeserítő látni, hogy hal ki az a sport, ami nélkül a fiatalságunk elképzelhetetlen lett volna, ami miatt éjszakákon át szereltünk és nem tudtuk mi az, hogy lehetetlen. Nem hittem volna el tizenöt éve, ha valaki azt mondja, hogy egy A/6-os autóval utolsóként fogok rajtolni, egy R2-es mezőnyben. Sajnos több minden hozzájárul ahhoz, hogy ennek a gyönyörű sportnak meg vannak számlálva a napjai…

Lesz lehetőség a jövőben arra, hogy többször versenyezzél?

– Még nem tudom. Terveim vannak, szeretnék menni, de nem mindenhol és nem mindenáron. Murva futamok érdekelnek és van egy régi, nagy álmom, egy havas verseny, talán Kovásznán. A havat még a murvánál is jobban szeretem! Mindezt csak úgy, hogy a családom ne szenvedje kárát az egésznek. A mostani Mikulás Rallye miatt is nagyon hálás vagyok páromnak, hogy tartotta a frontot otthon, amíg én felkészültem és versenyeztem. Komoly logisztikai kihívás három kisgyermeket terelgetni. Nekik is nagyon hálás vagyok, hogy nélkülözni tudtak erre a hétvégére, köszönöm Enci, Balka, Bábi, végig velem voltatok!

Köszönöm Tőke Dani barátomnak, hogy navigált és sok vidám pillanattal lettünk gazdagabbak. Köszi srácok, Barni, Bandi, Gabi a szervizelést és köszönöm Horváth Gyurinak a logisztikát. Nem utolsó sorban köszönöm a lehetőséget Maricsek Mikinek, Holecz Kicsynek és a RallyCafe csapatnak, hogy létrejöhetett ez a régi álom.

 

Comments are closed.