Csak már ne törjön el semmi

Marton Zoliéknak nem volt egy egyszerű év a 2017-es, hiszen ahogy mondja, valami mindig eltört az autóban… Idén viszont új reményekkel álltak rajthoz a szezonnyitó Eger Ralin és bár a technika ördöge most is ólálkodott körülöttük, sikeresen célba értek. Zolival beszélgettünk a verseny után.

Kezdjük a beszélgetést a tavalyi év viszontagságaival…

– Röviden-tömören: valami mindig eltört. Hol ez, hol az. De már megjavítottuk, kicseréltük. Az autó ismert hibáit már tavaly ősszel rendbe tettük. Kapott új váltót, némi karbantartást. Idén már nem sokat tettünk hozzá. A helyzet az, hogy most, az Eger Rali első gyorsasági szakaszán, mikor elkezdett szarakodni a váltónk jöttem csak rá, hogy mennyire zavart az a sok korábbi kiesés. Tényleg betojtam, hogy megint kiesünk… Nem szívesen beszélek róla, ideje továbblépni…

Milyen tervekkel indultatok neki a 2018-as évnek?

– A legfontosabb terv, hogy egyáltalán versenyezzünk. Munkahelyi elfoglaltságaim miatt korántsem volt biztos, hogy idén lehetőségem lesz rá, de most úgy tűnik, menni fog. Másik fontos terv, hogy ahol elindulunk, érjünk is célba. Eredményekről akkor érdemes beszélni, ha képesek vagyunk megbízhatóan, stabilan célba érkezni. Persze nyerni szeretnénk, de ez egyelőre nem reális. Az éves értékelésben a kategória 3-4.helyével elégedett lennék. Év végén meglátjuk, mi lesz belőle…

Előzetesen tetszettek az Eger Rali pályái?

– Nem jártam még ezeken a pályákon. Szarvaskőről láttam belső felvételt, ezen kívül semmilyen infóm sem volt. Ennek ellenére gyorsan ment a bejárás, egész jó itinert írtunk. Már a bejáráson is úgy gondoltam, hogy a szakaszok viszonylag könnyűek. Nincs bennük veszélyesen rossz útburkolat, nincs rajtuk extrém veszélyes rész és meglehetősen gyorsak. Nagyon sokat számít rajtuk a pilóta helyismerete és bátorsága. Szerintem ez be is bizonyosodott. A pályákat ismerő, tapasztalt pilóták rettentő gyorsak voltak… Ja, nekem is tetszett, már ki is gondoltam, jövőre hogyan megyek majd rajtuk! 😊

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Csak a szokásos. 😊 Az első szakasz harmadik kanyarjában fedeztem fel, hogy nem tudok visszaváltani harmadikból kettőbe. Először sokat próbálkoztam, de a harmadik gyorsaságitól már teljesen második fokozat nélkül lassítottunk. Az egész versenyen nagyon hiányzott a motorfék, valamint problémát okozott a tudat, hogy már megint a kiesés szélén táncolunk. Végig feszült voltam, sokat hibáztam, nem sikerült jól… Ráadásul nem vittem lámpasort. Gondoltam elég lesz a Xenon az autón, de nem volt jól beállítva, valamint – valószínűleg Szarvaskő végén – eltört a foncsor a jobb oldali lámpánkban és lefordult a föld felé. Az utolsó gyorsasági szakaszt lényegében lámpa nélkül teljesítettük. Félelmetes volt, nem kívánom vissza!

Egy szűk hónap van még a Miskolc Rali kezdetéig. Miben lehet, miben tudtok még addig javulni a jobb eredmény eléréséhez?

– Remélem, hogy sikerül megjavíttatni a váltót. Most úgy tűnik, hogy eltört egy rugó és megszorult. Ha csak ennyi baja van, akkor nem lesz gond… Ha nem sikerül, akkor utcai váltóval kell indulnunk Miskolcon, amit nem szeretnék, mert nagyon hosszú áttételű. Remélem, hogy lesz végre egy nyugis versenyünk. Az idegeimnek jót tenne már egy olyan verseny, ahol nem törik el semmi, nem romlik el semmi. Ha a versenyzésre tudnunk koncentrálni, az eredmény is megjön majd…

Köszönjük támogatóink és a csapat segítségét: Derkics Péter, Gombos Róbert, Horváth Krisztián, FULL AUTO SE.

 

Comments are closed.