Büntetésben voltak…

Karcmentesen ért a Salgó Rallye céljába Deli László és Sztanics Márió párosa, ezen a minden túlzás nélkül, kaotikusnak mondható hétvégén! Az már csak ráadás, hogy az egyperces büntetés nélkül még előkelőbb helyen végezhettek volna a Rally2 abszolútjában, de ugyebár ebben a sportban, mint máshol sem, nincsen ha… Lacival értékeltük az év első versenyét. 

Hogyan vészeltétek át, ezt a hosszúra nyúlt kényszerszünetet?

– Túl hosszú lett ez a kényszerszünet, azonban nekünk részben jól is jött, mert szerintem tavasszal az Eger Ralira nem lettünk volna készen az autóval, amit ugye átalakítottunk P csoportosra. Az erősen korlátozott anyagi lehetőségek miatt, csak a tényleg szükséges átalakítások történtek meg, polikarbonátok, üvegszál motorháztető-csomagtartó, nagyobb első fék, illetve injektoros lett a motor. Maradt a gyári Lada futómű elől-hátul, illetve a szervó sem fért már bele a költségvetésbe… Tesztelni nem sikerült az autót, egy próbálkozás volt, de akkor egy tipikus “filléres” hiba miatt ez meghiúsult, maradt tesztlehetőségnek a Salgó Rally! 🙂

Sajnos két etappal kezdtétek a versenyt…

– Számunkra az első gyorsasági, mint etap volt a nagyobb gond, mivel újdonsült navigátoromnak, Sztanics Máriónak ez volt a bemutatkozása a Rally2 mezőnyében és jobb lett volna neki is egy egyszerűbbnek mondható pályával kezdenie, akárcsak nekem, de ez ugye nem jött össze. Ezután jött a nagy izgalom, hogy szó szerint a mély vízbe pottyan “szegény”, de a sajnálatos baleset miatt a körgyors is etap lett.

Mennyire lehet koncentrálni ennyi kellemetlen történés után a verseny további részében?

– Úgy gondolom, az előbb említettek miatt volt gond a két etap, mert így Márió bemutatkozó gyorsaságija a Mátraszentimre – Mátrakeresztes volt lefelé, amitől leginkább tartott, nem beszélve arról, hogy slick gumikon mentünk a szakadó esőben, ennek ellenére ügyesen megoldotta! Az én hibámból kaptunk jópár másodpercet, mert a terelőnél tolatnunk kellett, illetve egy másik helyen nem fölfelé, hanem visszafelé váltottam… 😕

A következő gyorsaságikon viszont már a versenyzésé volt a főszerep!

– A következő körön is én tévesztettem meg az időszámítással, ami miatt közel négy percet késtünk, majd addig variáltunk, amíg átugrott az óra az ötödik percre is, majd tudatosult az ötven másodperces büntetés, ezért úgy döntöttünk, hogy rizikómentesen érjünk végig, nincs miért loholni, pláne, hogy a pályabejáráson történt gyorshajtás miatt is volt tíz másodperc büntetésünk…

Az utolsó gyorsaságin is akadtak problémák…

– Az utolsó gyorsasági megint érdekes volt, mert intermédia gumikat tettünk fel, amit nem szerettem volna elkoptatni, mert van négy darab, amit egész évre be kellene osztani. A rajt után nem sokkal már száraz volt a pálya, ezért gumikímélősen próbáltam menni, kétszer is eltévedtünk a navigációban, ami szerintem ennek a viszontagságos napnak tudható be. Mondtam is Máriónak, hogy ne bánkódjon miatta, ez benne van a rutinosabb navigátoroknál is. A büntetéseket is miattam szedtük be! 🙂

Kiszámoltad már, hogyha nincsenek a büntetések, akkor hol végezhettetek volna?

– Tényleg tesztnek és összeszokásnak szántuk a versenyt, ezért nem is nagyon néztük az időket, de hazudnék ha azt mondanám, nem néztünk rá időnként! 🙂 A P12-ben és Lada Kupában maradt volna akkor is a hatodik hely, ha nincs a büntetés, viszont az abszolútban a tizenegyedik helyett nyolcadikok lettünk volna, azt kicsit sajnálom. Megmondom őszintén, ha nincs a körgyors előtt a büntetés, ott is más szemlélettel mentem volna, de ugye nincsen ha…
Köszönetet szeretnék mondani a családomnak, páromnak és a barátoknak a segítségükért illetve a támogatóknak, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre: He-Út Építőipari Kft., Tiszák Kft., Agria-Merci Kft., Szilárd Autódiagnosztikai Bt., Sport Lobster Line Kft., Gulf, Hankook,  www.egriajto.hu, www.ponyva21.hu és nem utolsó sorban Higgins System!

Comments are closed.