Beszorulva a helyi járat mögé

Szabó Zoltán és édesapja már évek óta építgeti a Renault Megane Maxi Replikát. Az autó külcsínre már igencsak egyben van, viszont üzembiztonság tekintetében még van rajta munka. Zolival beszélgettünk a rövidre sikerült Miskolc Rallye után. 

Egy pár mondatban bemutatnád a csapatotokat, illetve az elmúlt években elért eredményeteket?

– Nem igazán tekintünk magunkra csapatként. Egy lelkes baráti társaság és apa-fia vagyunk, akik szeretnének felszabadultan versenyezni egy olyan autóval, ami egy közös álom volt mindig. Hozzávetőlegesen az elmúlt hat év az autó építésével telt. Korábban a MARB-ban próbálgattuk a szárnyainkat. 2011-ben regionálisan, illetve 2013-ban év végén az országos értékelésben harmadik helyet sikerült elérnünk. Utána kezdődött az autó építése és így már nem nagyon jutottunk el versenyre.

Mit kell tudnunk az autóról?

– Az autó egy Mégane Maxi replika. Az autó karosszériájához teljes mértékig Ferjáncz Attila eredeti Kit Car-ja adta a mintát és a sablonokat. A motor a Havassy Motorsportnál épült mechanikailag. Jelenleg valamivel 200 lóerő felett teljesít, de még a teljes üzembiztonság érdekében nincs teljesen kihegyezve. Rengeteg benne a tartalék. A váltó pedig egy egyenes fogazású, H váltó. Futóműre, fékekre pedig igyekeztünk a legpontosabban lemásolni az eredeti autót. Nem minden egyezik, mivel nagyon nehéz és drága ezekhez eredeti alkatrészt találni, így valahol más utat kellett választanunk.

Sajnos a prológon sem működött már zökkenőmentesen minden…

– Ott igazából én bénáztam. Mondta a sportbíró, hogy rá fog mutatni az órára és ha kialszik a piros, akkor mehetünk. Ezt én valamiért úgy értettem, hogy lesz még egy pici idő, a zöld jelzés előtt. Hát nem nagyon volt, úgyhogy sikerült elsőre 3-ast raknom a nagy kapkodásban és ezért volt a nehézkes elindulás. Utána szépen üzemelt, bár nem ott akartunk bizonyítani.

Hogyan készültetek a szombat reggeli rajtra?

– Alapvetően úgy feküdtünk le pénteken, hogy minden rendben és üzembiztos az autó. Utána jött megint, hogy egy egyedileg épült autónak sok-sok kilométerre van szüksége, hogy teljesen üzembiztossá válhasson.

Másnap reggel Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt között még sikerült végigmennetek.

– Igen, de már ott is éreztük, hogy valahogy nem úgy megy az autó kisebb gázállásoknál, ahogy kellene. Körülbelül a gyors feléig minden rendben volt. Utána kezdődött, hogy csak padlógázon volt meg a megfelelő teljesítmény. Az etapon beszorultunk egy nagyon lassan haladó helyi járatos busz mögé és ott kezdődtek igazán a problémák. 2-3 hengerezett az autó egy idő után. Nem nagyon tudtuk mire vélni a zuhogó esőben, hogy mi történt.

Az Ózd Raliig lesz időtök feltárni a technikai problémák okát. 

– Az szinte egyértelmű volt már ott is, hogy nagyon feldúsult az üzemanyag keverék, de nem találtuk a hiba okát. Teljes gázálláson pedig továbbra is tökéletesnek tűnt. Később már itthon a műhelyben sikerült megtalálni a hiba okát. A fojtószelep állás érzékelő valahogy elállítódott és zárt helyzetben 100% nyitott gázt jelzett alapból a komputernek. Már megjavítottuk és mentem is egy 100 km-t az autóval azóta, most jónak tűnik. Rengeteget fogunk még tesztelni, mert nem versenyen akarom, hogy ezek az apróságok előjöjjenek.

Szeretném megragadni az alkalmat és mindenkinek megköszönni, aki segít nekünk. Elsődlegesen édesapámnak, hogy azt az istentelen mennyiségű munkát belefekteti az autóba, aminek köszönhetően ma ez ott állhat a műhely végében. Édesanyámnak aki eltűri, hogy ennyire sok időt és energiát ölünk ebbe az egészbe. A szerviz csapatnak és barátainknak, hogy kitartanak mellettünk: Karikás Norbert, Andorka Péter, Süle Viktor, Linczmayer Balázs, Szarvas Tibor. Köszönet a támogatóinknak: Galambos Gábor – Minalko Kft., Linczmayer János – METABOND Kft., Baranyai Pál – BP-Racing.hu, és Turán Fricinek, aki befogadott minket a Turán Motorsport berkeibe.

Nem utolsó sorban pedig a barátainknak, akik tartják bennünk a lelket, hogy újra legyen a rally pályákon egy ilyen ikonikus autó.

Comments are closed.