ERC

Bazi nagy görög rally – 63. Seajets Acropolis Rally

Az elmúlt hétvégén rendezték a 2017-es Rali Európa-bajnokság harmadik versenyét, amelynek Görögország adott otthont. Embert és technikát nem kímélő hétvége történéseit elevenítjük fel.

Idén 63. alkalommal rendezték meg az Acropolis Rallyt, a görögök mondhatni egyetlen sikeres és nagy volumenű rally versenyét. Immáron negyedik éve látogat el az ERC mezőnye sorozatban a nyaralás szerelmeseinek országába. A versenyzők kicsit sem pihenni jöttek, hanem az idővel és egymással harcolva szerettek volna nagyobbnál nagyobb csatákat vívni. 28 páros adta le a nevezését a két napos, közel 230 gyorsasági kilométert számláló versenyre.

A verseny hivatalos programja a péntek délelőtti shakedown szakasszal kezdődött, amelyet Lamia város közelében rendeztek. A lett Nikolay Gryazin teljesítette leggyorsabban a kijelölt távot a maga 2:16.7-es idejével. Ami számunkra már az elején pozitívum volt, hogy egyetlen magyar párosként Ifj. Érdi Tibor – Papp György páros képviselte hazánkat, és rögtön egy abszolút 10., valamint az ERC2 1. helyezéssel kezdték a hivatalos tesztet. A szombati penzum hat gyorsasági volt, 100 kilométer gyorsaságival. Az első, Gravia névre keresztelt 25 kilométeres szakaszt Gryazin teljesítette a legfürgébben, kevesebb mint 22 perc alatt teljesítette a szakaszt a Skoda Fabia R5 volánja mögött.

Az ERC mezőnyhöz csatlakozott Nasser Al-Attiyah, aki egy új fejlesztésű R5-ös Forddal érkezett a görög fordulóra. Az első szakaszon második helyezést ért el, mindösszesen 11 másodperccel Gryazin mögött végezve. Legjobb hazai versenyzőként nyitotta a napot Tsolakidis Socratis, aki az Eurosol Racing Team Hungary vadonatúj Skodáját küldte harcba, az első szakaszon a harmadik helyet szerezte meg.

A második körre délután került sor, a menü megegyezett a délelőttivel. Al-Attiyah kezdte a legjobban a délutánt, ment az adok-kapok rendesen. Magalhaes válaszolt, az ötödik gyorsaságit megnyerte. Az Érdi Rally Team párosának, Ifj. Érdi Tibornak és Papp Gyurinak nem folytatódott jól a napja, vezető helyről voltak kénytelenek feladni a versenyt, az összekötő etapon kitört a Mitsubishi felfüggesztése. Sajnos Gryazin számára sem ez a nap lesz a legjobb, hiszen az ötödik és hatodik gyorsasági közti etapon a Skoda Fabia kigyulladt, és vázig leégett. A kiérkező helyi tűzoltók már csak az égő roncsokat oltották.

Így a hatodik szakasz után változott az eredmény, és a vezető helyről búcsúzó Gryazin helyét Al-Attiyah vette át. Az első nap végén a katari Al-Attiyah vezetett, mindösszesen 8 másodperccel maga mögött tartva Magalhaest, és további 20 másodperccel, lőtávolon belül tartva Kajetanowiczot.

A második napon szintén hat szakaszt kellett teljesítenie az első nap után megfogyatkozott mezőnynek. Az első szakaszon Kajetanowicz bizonyult a legjobbnak, ezzel megkezdte a felzárkózást az élmenőkre. Al-Attiyahnak balszerencsésen indult a záró nap. A nap első szakaszán többször is leállt a Ford, folyamatosan hibaüzenetet jelzett, de megküzdöttek vele, két perc hátrányt bezsebelve értek célba. Magalhaes így több mint 10 másodperccel átvette a vezetést riválisai előtt. Érdi Tibiék a superrally szabályai szerint folytatták a versenyt, és megkezdték a felzárkózást a kategória társakra. Az első kör utolsó gyorsaságija a 33 kilométeres Elatia volt, tekintélyes távjával feladta a leckét a versenyzőknek. Félidőben a felállás ismét változott. Kajto az élen, mögötte Magalhaes és Al-Attiyah.

A dráma még csak ezután jött…(Inkább eposz, ha már görög – szerk.) A maradék három szakasz igazán embert próbáló volt. Több páros esett ki ezalatt a három szakasz alatt, mint eddig a verseny során. A sort Al-Attiyah kezdte, akinek a kormányszervó hibásodott meg. A powerstage szakasz rakta fel az i-re a pontot, négyszer kellett megszakítani a szakaszt a balesetek miatt. A legnagyobb vesztes Murat Bostanci volt, aki a bukás előtt a harmadik helyre zárkózott fel. A 63. Seajets Acropolis Rallyt Kajetan Kajetanowicz- Jaroslav Baran páros nyerte, ezzel idei első győzelmüket ünnepelhették. Abszolút második helyet szerzett a Magalhaes testvérpár, Bruno és Hugo, akik ezzel tovább növelték előnyüket az ERC ponttáblázatban, Gregorz Grzyb, Jakub Wróbellel az oldalán a dobogó alsó fokát kaparintották meg, az Eurosol-os Skoda fedélzetén.

Az ERC2 mezőnyében Zelindo Melegari diadalmaskodott, aki első ERC2 győzelmét aratta.

Magyar legénységünk, azaz Ifj. Érdi Tibor – Papp György páros végül az ERC2 értékelés második helyén értek célba, nem kis teljesítményt felmutatva a nagyérdeműnek.

1 Kajetan Kajetanowicz, J.Baran Ford
2 Bruno Magalhaes, H.Magalhaes Skoda
3 Grzegorz Grzyb, J.Wrobel Skoda
4 Alexandros Tsouloftas, D.Giraudet Citroen
5 Socratis Tsolakidis, H.Dimos Skoda
6 Zelindo Melegari, M.Barone Mitsubishi
7 Vassilis Drymoussis, P.Drymoussis Subaru
8 Bugra Banaz, B.Erdener Ford
9 Umit Can Ozdemir, B.Memisyazici Ford
10 Tibor Erdi, G.Papp Mitsubishi

Az ERC mezőnye legközelebb Ciprusra látogat, ahol két hét múlva mérhetik össze tudásukat.

Az összeállítást készítette: Győrfi Dávid, Sipos Attila

Képek: ERC

 

Comments are closed.