ORB

Balszerencsés, de hasznos év van mögöttük

Sok-sok technikai hibával tarkított bajnokságot fejezett be a Gazda József – Vígh Milán páros az év utolsó versenyén a Nyíregyháza Ralin. Az előzetes megállapodásnak megfelelően a jövőt már nem együtt tervezik, de mindketten versenyezni szeretnének 2019-ben. A jövőt érintő változások miatt Józsi mostantól navigátort és szervizeseket is keres a jövő évi csapatába. 

Előzetesen egy kicsit sem ígérkezett könnyű versenynek a Nyíregyháza Rallye zempléni pályáival. Ti melyik szakaszt vártátok leginkább?

Gazda József: Zemplén Ralin néhány éve egyszer Szegedi Mátéval végig értünk, de ezek a szakaszok most teljesen mások voltak. Tulajdonképpen soha nem mentem ezeken a gyorsaságikon.

Vígh Milán: Valóban, de úgy értékeljük ezt utólag, hogy mindenkinek nehéz volt. Nem feltétlenül volt optimális, de igyekeztünk alkalmazkodni és kihozni belőle, amit csak lehet. Nem volt különösebb pálya, amit vártunk, de meglepetés igen, a murvás szakaszok miatt…

Pénteken a belvárosi szuperspeciált még sikeresen teljesítettétek. A szombati napot viszont gyorsan befejeztétek…

Gazda József: Azzal indult a hétvégénk, hogy kis csapat révén a szervizeseinket csak péntektől engedték el a főállásukból, így személyesen nekem jutott a feladat, hogy elvigyem csütörtökön a kedvenc Subarunkat gépátvételre, pályafelírás helyett. Itt említeném meg, hogy ha valaki érez ambíciót, hogy belépjen csapatunkba SZERVIZEST keresünk, mert belőlük mindig hiányban szenvedünk. Mivel nagyon sok, 223 km gyorsasági volt, három szakasz kivételével a többin csak egyszer sikerült végigérnünk. A szombati első kettő (25km-es, majd 16km) gyorsasági az első felírtak között volt. Az elsőn végigértünk, de a második gyorson egy lassító előtt nagyon rövid féktávot vettem, hatodik sebességi fokozatban érkeztünk. Gyorsan visszaváltogattam kettesig, de a kettest elsőre nem vette be. A Subaru fel is úszott, azt gondoltam, hogy telibe bombázzuk a lassítót. Elsőre reccsent a váltó, másodikra bevette a kettest, így meg sem karcoltuk a lassítót és mentünk tovább. Elsőre úgy tűnt, hogy a váltó rendben, de tíz kanyarral később a váltókulissza eltört és negyedikben kellett teljesíteni ezt a gyorsot, majd átérni a tankolózónába, Pálházára, majd Nyíregyházára a szervizparkba. Ez durván 100 km negyedik fokozatban. Azt gondolom a gyorsaságikról, hogy mind egytől egyig parádésan nehéz. A Mecsek Rallye sem volt könnyű, de ezek a pályák sokkal keményebbek voltak. Ezt látszott a versenyt teljesíteni tudó párosok felettébb alacsony számából. Minden tiszteletem azok előtt a sporttársaim előtt, – legyen szó bármely kategóriáról – aki bármilyen eredménnyel is, de áthajtott a céldobogón. Egyébként a kedvencem a 25 km-es, véleményen szerint VB-s Újhuta-Bózsva-Telkibánya. Remélem jövőre ugyanezek a gyorsaságik lesznek és végigérünk.

Vígh Milán: A belvárosi gyorson semmi baj nem lett volna, hiszen sokkal kombinatívabb, hosszabb pályát kaptunk, mint általában, de a körülmények, a köd és egyebek miatt csak végig gurultunk. Másnap sajnos váltóhiba miatt kiállni kényszerültünk. Utólag kiderült, hogy a turbónk is az utolsókat rúgta, de a szuper ralira már nem maradt energiám. Kicsit hitehagyott lettem, így kiálltunk.

Hogyan foglalnátok össze az idei éveteket, a közös versenyzéseteket?

Gazda József: Az idén, ha kiestünk, az 90 %-ban váltóhiba miatt volt. Jövőre ezen okból egy szekvenciális váltóról álmodok, de kis költségvetésű csapat révén támogatóinktól függ, hogy ez megvalósulhat-e. Milánnal maximális az összhang, jól tudunk együtt dolgozni. Azt gondolom, hogy ebben az évben először sikerült teljes szezont menünk, hiszen csak a murvás versenyeket hagytuk ki. A 2018-as évben többet fejlődtem, mint eddigi ralis pályafutásom alatt összesen és ezt nagyrészt Vígh Milánnak köszönhetem. 

Vígh Milán: Mindent megtettünk a szezonban, de nem volt optimális, folyamatosan balszerencsénk volt. De ez másokkal is előfordult már, ilyen a technikai sport. El kell fogadni és menni tovább.

Mit hozhat a jövő a párosotok számára?

Gazda József: Jövőre Milán újra a kormánykereket szeretné tekergetni, hiszen ő egy pilóta, nem pedig navigátor. Ezt már ez év elején megbeszéltük, amikor úgy döntöttünk, hogy összeülünk. Ezúton is had ragadjam meg az alkalmat, hogy jelezzem a 2019-es évre NAVIGÁTOROK jelentkezését várom. Kezdők is jelentkezhetnek, akár MARB-os tapasztalattal is.

Köszönjük a közreműködést partnereinknek! A Biofilter Környezetvédelmi Zrt.-nek, a Green Pro Környezetvédelmi Zrt.-nek, a Villányi Pálinkának, a MillerSportnak, a CMT- ASE Kft.-nek (Crash-Men Team), a Crashing-Man ASE Kft.-nek. Köszönjük a segítséget az autószerelőinknek, szerviz vezetőnknek Sulcz Gyurinak és végezetül kisfiamnak, Gazda Gergőnek a segítséget a pályafelírásban (13 évesen elsőre jól felírta a pályát úgy, hogy 70-90 km/h-val mentünk) és az autó felkészítésében, újramatricázásában.

Vígh Milán: Megállapodásunk csak erre az évre szólt. Én, mint pilóta szeretnék visszaülni eredeti helyemre. Mindent összevetve hasznos volt és sokat tanultunk ebben az évben, sokat melóztunk azért, hogy menjünk.

Fotók: Farkas Tamás, Boros Gyula, Bitto Zsolt, Pál István Bence.

 


Comments are closed.