Balics nem ölbe tett kézzel várja a csodát

18268676_1575564452467552_2614651834626521562_n

Milyen tapasztalatokat szereztél a Miskolc Ralin, amit a Salgó Rali előtt feltudtál használni az eredményesebb versenyzés érdekében?

– Sajnos a Miskolc Rali nekünk nem tartott túl sokáig és az autó is éppen hogy csak elkészült a versenyre, így nagy durranásra nem számítottam – kezdi a beszélgetést Balics Ákos. A legfontosabb tapasztalat talán az volt, hogy mindenképpen megérte a váltás a Suzuki-ról a Honda-ra, annak ellenére is, hogy a Honda állapota, amikor a csapathoz került alaposan feladta a leckét a szerelőinknek. Volt pár álmatlan éjszakájuk, és ezt szó szerint kell érteni. Bár a Suzuki soha nem hagyott cserben, és kiállni is csak akkor kellett ha én hibáztam azt be kell látni, hogy a dobogó legfelső foka elérhetetlen vele. A Honda fényévekkel jobb autó (lesz). Mivel túl sok kilométert még nem mentünk az autóval, továbbra is ezt tartom a legfontosabbnak. Menni, menni, menni! Ebből lehet építkezni.

Melyik szakaszt vártad a legjobban, és melyiket a legkevésbé?

– Mindegyik gyorsasági szakasz tetszett. Talán a Vizslás és a Sámsonháza a legjobban. Úgy gondolom, ha több időnk lett volna a pályabejárásra, akkor a ceredi pályát is sikerült volna jobban feldolgoznunk. Sajnos én nem tudok már csütörtökön elszakadni a munkából, így csak a hivatalos pályabejárás során tudok ismerkedni a pályákkal… Soha nem indultam még a salgói versenyen, így mindegyik pálya az újdonság varázsával szolgált a számunkra.

balics_ozdrally (7 of 13)

A verseny elején sokat panaszkodtál a gumikra.

– Sajnos egy apró logisztikai hiba miatt nem teljesen azok az abroncsok vártak a reggeli szervizparkban amiket én kigondoltam. Ennek köszönhetően az első gyorsaságin nagyon sokat csúszkáltunk. Úgy gondolom párszor lenyúlt értünk a jóisten és visszasegített az útra. Jut eszembe, be is ugrok a vasárnap reggeli misére és elmormolok egy miatyánkot. 🙂

Egy pár mondatban összefoglalnád a versenyeteket?

– Nagyon élveztem minden egyes pillanatát. Úgy érzem kezdem megtalálni a helyem az autóban. A szerelőinknek köszönhetően az autó már sokkal jobban működött mint Miskolcon. Megszűnt a túlmelegedési problémánk is. Sokkal stabilabban az úton van, mint korábban. Próbáltunk gyorsaságiról gyorsaságira fejlődni, növelni a tempót, de nem túlvállalni magunkat. A legfőbb célom, hogy minden versenyen karcmentesen célba vigyük a gépet. Azért nem kell szégyenkeznetek a kategória ezüst miatt! Nagyon örültem neki, hogy végre gondmentesen célba értünk! Az, hogy a kategória második helyét is sikerült megszerezni, már csak hab a tortán. Szükségünk volt már erre a sikerre csapatszinten is, mert ebből tudunk erőt meríteni és még motiváltabban tovább dolgozni a közös sikerekért.

18222461_1575564072467590_2562322256522838489_n

Szepesi Marciék a végére több mint egy percet adtak nektek. Tudod már, hogy hol, miképpen lehet ebből a hátrányból faragni a következő versenyeken?

– Elsősorban le kell szögeznem, hogy a Marci egy rendkívül „jókezű” srác. Évek óta ezzel az autóval versenyzik és rengeteg versenykilométert ment már. Ez egy olyan dolog, amit nem lehet tőle elvenni. Ezenfelül a navigátorával is egy roppant összeszokott párost alkotnak. Úgy gondolom, hogy ahhoz képest, hogy még csak kb. 100 versenykilométert mentem a Honda-val, már voltak jó részeredményeink. Vizsláson és Sámsonházán egész közel kerültünk hozzájuk. Az SS3-on ha nem utaztunk volna annyit tiltáson és 140 km/h-nál gyorsabban tudtunk volna menni, akkor szerintem meglett volna a szakaszgyőzelem. Ott csak 0,3s-al voltunk elmaradva tőlük. A nagy hátrányunkat egyértelműen a ceredi pályán szedtük össze, de azt nem boncolgatnám, hogy miért. Egy biztos, hogy még bőven van mit tanulnunk az autóról, és a kocsinak is van hova fejlődnie. Az idei évet tanuló évnek szánom, de ez nem azt jelenti, hogy ölbe tett kézzel várjuk majd a csodát. Nagyon örülök neki, hogy egy kategóriában versenyzünk velük. Egyértelműen a piros Honda a mérce. 🙂

Murvára viszitek a Hondát?

– Igen, és már nagyon várom! Imádom a murvás versenyeket! Szerintem ez adja a Rali sava-borsát. Ismét minden új lesz, hiszen soha nem indultam még a Szombathely Ralin. Még nem tudom, hogy miként viselkedik majd a Honda a murván. A Pirelli hivatalos tesztjén biztosan ott leszünk, szeretném a lehető legtöbb kilométert megtenni a verseny rajtja előtt. Egy dolog viszont nem lesz szokatlan a fülemnek, ugyanis az itinert Borsfai Dávid diktálja majd. Bízom benne, hogy egy jó hangulatú verseny lesz.

 Köszönöm a Korda Racing szerelőinek, hogy egy hibátlan autót raktak össze a versenyre, valamint Korda Eriknek a lehetőséget! Nem utolsó sorban a páromnak a végtelen türelmét! 🙂

Ózd,Salgó cikk (6)

Ózd,Salgó cikk (7)

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, MÁDA Plusz Kft, Novomatic, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Alabárdos Étterem, Frimedia Kft, K-P-K TransCoop Kft, Szerszámbróker Kft, SurgiCare Kft, StapleCare Kft, BHS Medical Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, , BDA Trans Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, BWS BelsőTér Bt., Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Procomtec Kft, Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, RAAB CNC Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, Ventil Épületgépész,Total Quality Control Kft., Equicom Kft, A. S. S. Kft, T-NC Technika, Muzsai Metall Kft, BK Aeon Kft, Industrial Electro Service Kft, Dezső Bt, Bialabok Alexandra, Szalai International Kft, STEIN Villamos Kft, Doktor Természet Kft, Régió Center Kft

Comments are closed.