Bajusz Krisztián élvezte a dobogóért vívott csatát

M6LOG Rallye Sprint 2017 – Bajusz Krisztián / Bajusz Benjámin

M6LOG Rallye Sprint 2017

Első interjú veled az oldalunkon, egy pár mondatban bemutatnád az eddigi pályafutásodat az olvasóknak?

– 2015 októberében kezdtem el “versenyezni”, akkor még az ádándi ralikrossz pályán szervezett Lóerő Vetélkedőkön – kezdi a visszaemlékezést a kezdetekre Krisztián. Itt még egy nagyon alap, egy karburátoros kezdő Ladával próbálgattam magam. Négy versenyt mentem itt, majd 2016 májusában megadatott a lehetőség, hogy beüljek édesapám VFTS-ébe Tökölön, az egyik rallye edzésen. Ezután indultam el tavaly életem első sprintversenyén, az éjszakai Zobákpusztán. Azóta minden Déli Régiós Sprint versenyen rajthoz álltam ezzel a VFTS-sel.

Magyarbóly Kupa 2017

Hogyan alakult számotokra eddig a 2017-es év?

– A 2017-es év számunkra eddig csak próbálgatás volt, új motort kapott télen az autó, új bukócsövet, új üléseket, öveket. Az Orfűi Teszt Rallyn álltunk vele először rajthoz, ami nekünk is egy nagy teszt volt. Kisebb-nagyobb hibákkal, de sikeresen célba értünk, ami előzetesen célként volt kitűzve számunkra. Ezután következett Magyarbóly, próbáltunk áttételt módosítani és a kerék méretekkel variálni a falusi pályára, de az időjárás mindent felülírt, szóval itt is a sikeres célba érés volt kitűzve, ami szintén sikerült. Ezután Bakonya következett, itt próbáltunk igyekezni, de nap végére elfáradt a motorunk, így a megfogyatkozott erővel sajnos nem sikerült olyan eredményt elérni, amiben bíztunk.

Tikkurila TPF – Bakonya Kupa

Előzetesen eléggé változatosnak és izgalmasnak ígérkezett a M6LOG Rallye Sprint versenykiírása.

– Igen, mi is nagyon vártuk az M6LOG Rally Sprintet, tavaly itt mentem először, nagyon megtetszett a pálya, ráadásul Markó Tibi és csapata idén kitettek magukért és megfűszerezték ezt az élményt még 2 db. 11 km-es gyorsaságival, amit nagyon vártunk. A Bakonya Sprint után megcsináltuk az autó motorját, így ismét jó eredményért próbáltunk autózni. 

Mi történt veletek a versenyen?

– Az első Szuper Speciált szokásosan egy kicsit elspóroltam, de kaland nélkül leértünk. A második és harmadik gyorson próbáltunk már picit sietni és az időeredményeket látva, végre versenyben voltunk mi is. Aztán következett a negyedik és ötödik gyorsasági, a sötét, amit annyira vártam. A várakozásokon felül még jobban tetszett ez a két hosszú gyorsasági és a kategória társakkal is tizedekre voltunk egymástól 11 km után. Az utolsó 2 gyorsaságin sikerült a DRSK abszolút 5. helyéről, a 3. helyre verekedni magunkat, de sajnos mint utólag kiderült, megkaptuk a jogos büntetésünket egy lassító érintéséért, ezért csak a 4. helyre fértünk be.

A DRSK mezőnyében elért eredményetekkel azért nem lehettek elégedetlenek!

– Abszolút nem vagyunk elégedetlenek az eredménnyel, végre jó csatákat tudtunk vívni a dobogós helyekért, amit nagyon élveztünk, igaz végül nem fértünk fel rá, de legközelebb újra megpróbáljuk! 🙂

Tetszettek a MARB mezőnyének szokatlanul változatos pályák és a sötétben való versenyzés?

–  A verseny közben sok versenyző társsal beszélgettem és mindannyiunknak az volt a közös véleménye, hogy az öt különböző gyorsasági, a sötét és az, hogy volt két különösen hosszú gyorsasági szakasz, csakis a rendezők hozzáállását dicséri, igyekeznek a mi igényeinket kielégíteni, amit ezzel a versennyel sikerült is. 🙂

Meg szeretném köszönni a családomnak, hogy lehetővé teszik nekem, hogy minden versenyen rajthoz tudjak állni, az UNICORSE Team-nek és külön köszönet Édesapámnak az autóért és annak felkészítéséért.

Comments are closed.