Bajnoki címet szereztek az oroszlánok között

Német Gábor és Adorján Szabolcs párosa úgy érkezett a Rally Hungary-ra, hogy mindent megtesznek azért, hogy az övéké legyen a 2020-as év Peugeot 208 Kupa bajnoki címe. Nem fért bele a legapróbb hiba sem ha győzni akartak, márpedig ők győzni akartak! 

Nem kis tétje volt számotokra a Rally Hungary versenynek, hiszen egy jó eredménnyel a Peugeot Kupa bajnoki címét is megszerezhettétek. Nem rakott rátok nagy terhet az eredménykényszer a verseny előtt?

– Valóban a szokásosnál nagyobb volt rajtunk a teher, mivel itt dőlt el a bajnoki cím sorsa – kezdi a beszélgetést a navigátor, Adorján Szabolcs. – Csapaton belül és kívül sokan várták el tőlünk, hogy megnyerjük a bajnokságot, ami egy komoly súly volt a vállunkon. Ezeken a nagyszerű pályákon nagyon könnyű volt hibázni, ami egy pillanat alatt eldönthette volna a versenyünket. A hosszabb versenytáv miatt több felkészülést és időt igényelt, mintha csak az ORB-be neveztünk volna. Szerettünk volna mindenképpen a hazai Peugeot Kupát is képviselni az ERC mezőnyében.

Amikor ilyen nagy a tét, milyen taktikával lehet nekikezdeni a versenynek?

– Hangodi Bendegúzékkal pontegyenlőségben érkeztünk erre a versenyre, tehát a bajnoki címhez mindenképpen az kellett, hogy előttük végezzünk. A többiekhez képest szerencsére jelentősebb pontelőnyben voltunk, igaz még Maricsek Mikiéknek is volt esélyük a bajnoki cím megszerzésére. Ennek tudatában tehát nem volt lehetőség kivárásra autózni. Pontos, hiba- és defektmentes versenynapot kellett megvalósítani, nem fért bele a legapróbb hiba sem, ha biztosan győzni szeretnél. Mi pedig győzni akartunk.

A pénteki napon a RabócsiRingen kezdtétek a versenyt, majd másnap nyolc kemény gyorsasági szakasz várt rátok? Mi történt veletek a verseny első két napján?

– A RabócsiRingen péntek este felvillanyozott minket a rengeteg néző, habár nem sikerült túl jól a bemelegítő szakaszunk. Szombaton négy fantasztikus és teljesen különböző stílusú szakaszt kellett teljesíteni két alkalommal. Én még az ős Zemplén Ralikon jártam itt utoljára, így csak a fónyi szakaszt ismertem, illetve Hollóháza és Abaújvár közötti részt a füzéri szakaszról. Két alkalommal lehetett a szakaszokat bejárni, így az itinerünk pontossága a szokásostól kisebb mértékű volt. A délelőtti kört a taktikánknak megfelelő, azaz a pontos autózással teljesítettük, nagyon fegyelmezetten. Nem voltunk árokban, megforgásunk sem volt, defekteket elkerültük, igaz nem mi voltunk a leggyorsabbak. A 208-as is műszaki hiba mentesen működött, csak a két visszapillantó tükrünk semmisült meg az út szélére kihelyezett jelzőoszlopok által. Szelfik készítése helyett, így a tükrök helyettesítésére kellett használnunk a telefonjainkat az etapokon. Szokásunk szerint az első körben nem nézzük a többiek idejét, hogy ne zavarjon meg bennünket sem pozitív, sem negatív irányba. Úton a szervizbe láttuk, hogy a taktika működik, második helyen álltunk a Peugeot Kupában, a bajnokság szempontjából számunkra megfelelő sorrendben. Hozzá kell tenni, hogy sajnos Bendegúzék a második szakaszon defektet kaptak és nagyon sokat bent hagytak. Az esti körre taktika változtatására így nem volt szükség. Pontos autózással, szintén hibamentes kört sikerült teljesíteni, az összes gyorsasági szakaszt megnyerve. A csillagos ég szerencsésen világította az utat előttünk. Sikerült késő estig fenntartani a koncentrációinkat és szerencsére nem hibáztunk.

Mit éreztetek mikor teljesítettétek a második Mád-Disznókő szakaszt és kiderült, hogy bajnokok vagytok?

– A mádi szakasz volt az egyik kedvencünk, így itt szerettünk volna menni egy jót. Bajnokság szempontjából a Power stage pontok már nem voltak szükségesek, inkább nekünk volt fontos. Mondanom sem kell, nagyon örültünk, mikor átmentünk a célon. Mivel az ORB eredményeit nem láttuk, mert valami csúszás volt a rendszerben, így a nyíregyházi szervizbe leérve lehettünk biztosak abban, hogy sikerült: A Peugeot Kupa 2020. évi bajnokai vagyunk!

Vasárnap viszont már felszabadultan tudtatok versenyezni. Mi történt veletek a gyorsasági szakaszokon és hogyan éreztétek magatokat az ERC mezőnyében?

– Vasárnap teljes szemléletmódváltással álltunk neki a reggeli rajthoz. Már felszabadultan, tét nélkül lehetett versenyeznünk, az volt a célunk, hogy élvezzük a hátralévő pár szakaszt. Nagyon komoly külföldi versenyzők voltak a kategóriában, bár a turbós R2-s autók ellen nem könnyű, még az ORB-ben sem. Erdőbénye hihetetlen volt, a felújított aszfalt egy igazán élvezhető szakaszt eredményezett. Az utolsó kilométereken szinte végig tiltáson lehetett fűzni a kanyarokat. Remekül éreztük magunkat, egy árokjárás azért csak sikerült, de ennek túl nagy jelentősége nem volt. Műszakilag is csak a hangosításunk akadályozott a kőkapui szakaszon, amikor lemerült az elem benne.

A bajnoki cím megszerzése után, hogyan alakul tovább a párosotok közeli és távolabbi jövője?

– Idén már nem lesz több versenyünk, jövőre szeretnénk mindenképp előre lépni versenyautót illetően. Nem árulok el nagy titkot, ha kimondom, hogy a Peugeot új modellje lesz az első a kívánságlistánkon. Nyilván dolgozni kell a feltételek megteremtésén, mivel ez már egy komolyabb versenyautó, ami nagyobb költségvetést igényel.

Nagyon nagy köszönet a bajnoki cím elérésében mindazoknak, akik hozzájárultak bármilyen apró tettben is, de legfőképpen a családtagjainknak, támogatóinknak és nem utolsó sorban profi szerviz csapatunknak. Továbbá köszönet a Peugeot Hungáriának és a Tagai Teamnek, a Peugeot Kupa támogatásáért és üzemeltetéséért. A Peugeot 208 Kupa 2020 bajnoki címe nem csak a kettőnk, hanem az egész csapatunk érdeme és jutalma!

 

Comments are closed.