ORB

Bajnoki cím, debütálás, elpukkant váltó…

A PSZA csapata komoly trióval érkezett a szezonzáró Eger Ralira. Födő Imre és Berencsi Zsolt az ORC-ben próbálták meg megszerezni az év végi bajnoki címet, Papp Arnold és Fridrik Gergő a Rallye2-ben igyekeztek feszegetni a hátáraikat, míg a Mészáros Attila, Pataki Jenő páros a historic bajnokságban autóztak egy jót.

Födő Imre: Sziasztok! A Mecsek Rallye-n sajnos idén nem tudtunk részt venni, egyéb elfoglaltságom miatt, így az Eger Rallye-n mindenképpen szerettünk volna részt venni. Megint fejlesztettek a srácok az autón és kíváncsi voltam, hogy sikerültek a módosítások, illetve az ORC értékelés P/12-es kategóriájában még volt sanszunk az év végi bajnoki címre. Sajnos a munkám miatt, nem tudtam időben elszabadulni, így nem tudtunk sokat pályát járni, de az ifjú navigátorommal egész jól össze tudtunk szokni, még a rövid idő ellenére is. Egész évben nem volt ennyi technikai gondunk, mint most, az égiek kicsit húzkodták a bajszunk, nem adták könnyen a célbaérést. Próbáltunk biztonságosan autózni, nem kockáztatni semmit. A verseny elején volt egy kis töltés problémánk, illetve a motornak a vezérműtengely jeladója állandóan hibába ment át, emiatt nem tudott úgy menni a kocsi, ahogy szerettük volna. Az első körön sajnos valami tönkre ment az átbeszélőben is, így teljesen vakon jöttünk, majd a nap második felében próbáltuk csökkenteni a reggel összeszedett lemaradásunkat. A szerelő srácok kitettek magukért, életben tartották folyamatosan a bajnoki esélyünket. Az utolsó gyorsaságira felszívtuk magunkat és sikerült megnyerni ez évben először a PowerStage-t P12-ben és a 2WD kupában is ezzel sikerült megtartani a P12 kategóriában a 2. helyet. Úgy tűnik meg lett az év végi bajnoki cím, aminek nagyon örülünk. Szeretném megköszönni a szerelőimnek (Tomi, Fecó, Robi) és a PSZA Motorsportnak az egész évet. Illetve aki szeretne november 18-án a Tököli Rallyedzésen lehetőséget biztosítunk egy élményautózásra, a barátokat, szurkolókat szeretném megautóztatni a Födő Kit-Car-ral. Akinek van kedve, jelentkezzen és kint találkozunk! 

Papp Arnie: Sziasztok! Nagy felkészülés előzte meg az Eger Rallye-t, hiszen rávettem magam, hogy beleépítsük még előtte a fogasléces kormányművet. Most már tudom, jó döntés volt, hiszen fantasztikus volt az autót vezetni. Próbáltunk megfelelően felkészülni a versenyre. Sikerült találni navigátort is Fridrik Gergő személyében, aki egész hétvége folyamán tökéletesen látta el feladatát, és úgy gondolom a végére egész jól összeszoktunk. 🙂  A szombati tervek között csak a reggeli gyorsok szerepeltek, szerettem volna mindenképp gyorsan kezdeni a versenyt, megnézni, hol állunk a mezőnyben, hiszen akkor volt még viszonylag jó állapotban Szabó Ati gumija. Nagyon meglepett, hogy befértünk a mezőny elejébe és egy kis szerencsével az abszolút értékelés harmadik helyén tanyáztunk az első kör után. Az autó tökéletes volt és örömmel töltött el, hogy Bodogán Ferivel fel tudtuk venni a versenyt. A második kör végén volt egy apró, de annál bosszantóbb hibánk, még most is röhögök, hogy egy 5 forintos biztosíték miatt késtem 6 percet, kiesett a biztosíték és leállt az üzemanyagpumpa a szarvaskői gyors előtt. Az utolsó körön pedig sajnos a nagy kedvencem, az egerbaktai gyors etap lett, így az annyira nem szimpatikus Terpesi gyorsaságin a rajtba nagyon gondolkodtam mi legyen, hiszen azért egy kis költségvetésből épült motorról beszélünk, így picit féltem, hogy szét fog forogni. A gyorsasági feléig minden szuper is volt, amit mertem átvállaltam, talán nem is jöttünk volna annyira rossz időt, de sajnos az egyik henger megmakacsolta magát a kocsiba. Most már tudjuk a 3-as henger szívó himbája eltört, így az égiek lekapcsolták nekem. 🙂 A nagy autógyárak egész komoly pénzt ölnek ebbe a fejlesztésbe, bár ezzel elvesztettük a kategória dobogót. Szeretném megköszönni, mindenkinek, aki segített benne, hogy ott lehessek életem első Rallye2-es versenyén, a kiváló szerviz csapatnak, akik hittek bennem. 🙂 Ha minden jól megy Szilveszter Rallyen szaladunk még egyet téli gumival, remélem sokan el fogtok jönni. 

Mészi Attila: Vártuk már nagyon az Eger Rallyet, hiszen ezen a környéken még nem mentünk eddigi pályafutásunk során. Örömmel vettük tudomásul, hogy a két napos verseny, az két lehetőség is egyben, ami számunkra kedvezően alakult. Az első nap első gyorsa előtt etapon elpukkant egy váltónk, (Repült a hármas…) amitől kicsit hátrányosabb lett a helyzetünk. A kör végén a jól begyakorolt szerviz csapat kicserélte a hibás váltót és így már nyugodtabban folytathattuk a versenyt. A jó váltóval hamarabb értünk oda mindenhol, de késő bánat rájöttünk rövid a difink, ezért sokat utaztunk (Kirándultunk is). Az első napot azért jól zártuk, őriztük a harmadik helyünket, amit sikerült bezsebelni. Másnap is igyekezni kellett, de hamar beláttuk, hogy még mindig rövid a kocsi, tehát nem kell erőltetni… Ezt a napot is sikerrel zártuk, amire büszkén emlékszik vissza a szerviz csapat is. Köszönöm mindenkinek, akinek része lehetett az év végi sikeres befejezésben!

Köszönjük támogatóinknak:
Kasza Motorsport, LADA Auto Hungary, Chairpro Magyarország Kft., Vendrey és Társa Kft.,Laguna autókozmetika, Pelixír Centrum Kft., Attalus Securty Kft, Pánczél Kft., Ten-Line Kft., VirtechLabs Kft., Robitlág Bt., Dolphio Technologies Kft., KHF.hu, Ruhan Kft., SolarPro-Tech Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Vegyél.hu, Multi Garage Kft., FoliaZ.hu, RS Felni.hu, Zöldautó, Extrémélmények.com, Maksiauto.hu, Kántor-Trans, Szakál-Metál Kft., Petersgumi.hu, Matricakell.hu


Comments are closed.