WRC

Az olasz meló, Tänäk módra!

Idén 14. alkalommal rendezték meg az olaszországi Szardínia szigetén a Rally Világbajnokság egyetlen itáliai versenyét, amelyet a már jól ismert murvás szakaszokon kellett teljesítenie a mezőnynek.

A WRC hetedik állomásának otthont adó Alghero városa benépesült az elmúlt hétvégén. Csütörtök este hat órakor az Ittiri Arena Show-val vette kezdetét az idei rally parádé. A rövid, ámde annál látványosabb murvás prológot Thierry Neuville teljesítette a leggyorsabban.

A pénteki táv 8 szakasz volt, két körre bontva. Kris Meeke kezdte a legjobb formában a pénteki versenynapot, de az első négy szakaszon négy páros osztozott. Sorrendben Meeke, Hänninen, Sordo, valamint Lappi. Az első kört mégis Hayden Paddon zárta az élen magabiztos autózásával. Az ausztrál páros mögött Hänninen és Ostberg volt a sorrend.

Martin Prokop a shakedown-on elszenvedett esése után az első nap csak a negyedik szakaszig jutott, ugyanis kitört a Fiesta WRC futóműve. Elfyn Evans sem volt szerencsés, a Tula nevezetű szakasz őt is megtréfálta. Kris Meeke-t ismét utolérte a balszerencse, ugyanis a szerviz előtti utolsó szakaszon felborult a Citroen C3 WRC-vel és feladni kényszerült a futamot.

Frissen, fitten kezdték a párosok a második kört, a délelőtti kört kellett újból teljesíteni. Viszonylag rövid, de technikás szakaszokat jelöltek ki a rendezők az első napra. Esapekka Lappi második alkalommal ülhetett a Toyota Yaris WRC volánja mögé, s a délutáni körben be is húzott kapásból két szakaszgyőzelmet is. Figyelemre méltó teljesítmény a fiatal finn pilótától.

Dani Sordo a kör első felében turbó gondokkal küzdött, de hetedik szakasz utáni etapon megoldották a problémát. Mindez olyannyira feltüzelte a spanyol pilótát, hogy a maradék két szakaszt meg is nyerték. Abszolút Hyundai fölény mutatkozott az első nap végén, Paddon, Neuville, Tänäk volt a sorrend. Az első három helyezett tíz másodpercen belül helyezkedett el. A második nap közel 150 gyorsasági kilométert kellett abszolválni, hat szakasz alatt.

Hayden Paddon ébredt a legjobban a harmadik versenynap reggelén. Megnyerte a napi első szakaszt. Nagy adok-kapok ment az első körben, senki sem tudott két szakaszt nyerni. A napi egyetlen szerviz után elindult a mezőny a délutáni menetre. Paddon mindjárt az első szakaszon hibázott, és oly mértékben sérült a Hyundai jobb hátsó felfüggesztése, hogy a versenyt fel kellett adniuk. Így az élre került Ott Tänäk, őt követte Latvala, valamint a nap folyamán hibázó Neuville. A nap végén nagyot szusszanhattak a párosok, hiszen már csak négy gyors maradt az utolsó napra.

Ott Tänäk kitartó munkája gyümölcseként győztesként érkezett az utolsó gyorsasági céljába, hiszen megtartotta előnyét. Ezzel a 2009 óta a VB mezőnyében autózó észt pilóta ünnepelhetett. Végrehajtotta az olasz melót, olyan „észtesen”! A dobogón nem változott a felállás. Latvala a második, Neuville a harmadik helyen végzett.

A rally világbajnokság két hét múlva folytatódik a Lengyel Ralival, amin a RallyFeeling.hu stábja is részt vesz.

Az összeállítást készítette: Győrfi Dávid

Képek: Jaanus Ree Photography

Comments are closed.