Az eredmény azt mutatja, hogy jó lesz ez!

Janovich Roland az idei évnek már úgy vág neki, hogy a Rallye3-as bajnokságban minél jobban szerepeljen és ennek a célnak az eléréséhez legalább nyolc versenyt tervezz a fiatal pilóta. Az első verseny az orfűi volt, ahol rögtön sikerült kimagaslóan szerepelnie. A versenyről és a folytatásról is kérdeztük Rolandot a verseny végén.

A Szilveszter Ralin még a szórakozásé volt a főszerep, az idei Rallye3-as bajnokságnak viszont már komoly tervekkel vágsz neki?

– Sziasztok! Így van, a szilveszteri futamon a szórakozásé és emellett a teszté volt a főszerep. Az idei Rallye3-as szezonra készültünk, ami biztosan nagyon kemény lesz, mert részt szeretnénk venni minimum nyolc versenyen, hogy értékeljenek éves szinten is. Ilyen még sosem volt az életemben, sosem mentem havonta folyamatosan egymás után, szóval nagyon várom. A mezőny, amióta részt veszek amatőr rendezvényeken, évről évre csak fejlődik technikailag és tudásilag egyaránt. Tele van tehetséges és gyors pilótával, remek csapatokkal, nagy falat lesz itt helytállni. Bízok benne, hogy idővel és gyakorlattal, egyre előrébb tudunk kerülni a mezőnyben.

Egy immár klasszikusnak mondható versennyel kezdődött az idei harmadosztályú bajnokság. Mennyire ismertétek az Orfű környékén elhelyezkedő pályát?

– Két éve navigáltam itt egy N-es Ladában, kedves barátomnak, Konyári Péternek és pénteken párszor bejártuk a pályát. Ezek mellett otthon megnéztem néhány belső felvételt, így készültünk a verseny napjára. Szóval mondhatni, hogy alig ismertem.

Folyamatosan az élmezőnyben autóztatok. Hogyan éltétek át a hat szakaszt az autóban?

– Az első két szakasz után vettük észre a szervizben, hogy nincs padlógáz az autóban. Nagyjából 70%-on üzemelt a kocsi, ami a nagy emelkedőkön furcsa is volt, nem úgy szaladtunk fel, ahogy kellett volna. A harmadik körre ezt orvosoltuk, viszont akkor elkezdett eldiferálni a sperr. A nap vége felé ez egyre rosszabb lett, – a verseny után kiderült, hogy ezt egy eltört lamella okozta – így a végén már szinte semmilyen sperr nem volt. Ezek mellett új navigátorral kezdtük az évet, Csáthy Miklós barátommal, vele még összeszokóban vagyunk; nagyon tetszik ez az új helyzet! Pluszban most próbáltam először Pirelli gumikat, ehhez is kell kilométer mire megszokom őket. Összességében nagyon élveztem a hétvégét! Jó lesz ez, bizakodó vagyok.

Geiger Máté és Molnár Zoli nagy csatára késztetett benneteket a verseny folyamán.

– Máté és Zoli nagyon gyorsak. Régen mennek már, ügyesek is nagyon. A nap elején le voltam maradva tőlük, de az ötödik gyorsaságin sikerült a Zolit elkapni pár tizeddel, aminek nagyon örültem! Remélem egyre közelebb fogunk egymáshoz autózni, – gondolok itt a többiekre is – így nagyon szoros lesz az idei év. A tavalyi rajtszámaimhoz képest most az ötödik voltam, ez még izgalmasabbá tette a rajtokat, hogy láthattam a mezőny elejét közvetlen előlem elindulni. Szokatlan volt még ez is.

Az első helyezés most még messzinek tűnt?

– Arról most lemaradtunk, de remélem ez nem mindig lesz így. Nem akartam az első versenyen mindent feltenni egy lapra, hosszú még az év, a csapat is és én is mindent meg fogunk tenni az ügy érdekében!

Hogyan tovább, mi lesz a következő versenyetek?

– A következő Bajna-Lábatlan lesz. Itt már indultam egyszer, imádom ezt a versenyt! Ezt az egy pályát érzem a sajátomnak, lehet hogy azért, mert ez van hozzám a legközelebb és sokat jártam ki nézni régebben a nagyokat. Nagyon jó lesz, várom már!

Köszönöm a sok segítséget a szervizeseknek: Öcsinek, Márkónak és Ternónak, akik mindig mindent pontosan megcsinálnak és folyamatosan hozzák a szuper hangulatot. A navigátoromnak Májkinak, aki egyébként a hajtást csinálta és sokat segít a mindennapjainkban. További segítséget Tibinek és Zsoltinak, akiknek nagy részük van abban, hogy ilyen jó helyet sikerült elérnem. Végül köszönöm a munkát a csapatvezetőmnek és mérnökömnek Sárosi Somának, aki alapvetően az autót technikai oldalról kézben tartja, a motort és a futóművet építette, valamint verseny alatt a beállításokat csinálja és a csapatot irányítja.



Comments are closed.