Az élmezőnyben tudtunk autózni

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a korábbi futamokon beütött balszerencse.

Balogh Jani: „Szombathely után maradtak bennünk kérdések a murvás autózásunkkal kapcsolatban, de itt már a teszten és a kvalifikáción is látszott, hogy jók lehetünk, ha egy megfelelő ritmust találunk. Komoly mezőny jött el, az összes top pilóta és navigátoraik úgy érezték el kell indulniuk ezen a megmérettetésen. A körülmények szempontjából könnyebb helyzetben voltunk, hiszen ezek a pályák fekszenek a stílusomnak és szeretünk ezen a versenyen autózni.”

Az első napon két gyorsasági szakasz várt a mezőnyre, ami Jani és Tomi számára rendkívül jól végződött, az abszolút értékelés élen állva várták a második napot.

 Balogh Jani: „Tudtuk, hogy ha találunk egy optimális beállítást, akkor jól fogunk autózni és jól fogjuk érezni magunkat a gyorsasági szakaszokon. A Kislőtér kétszeri teljesítése után olyan előkelő helyen álltunk, hogy vezető pozícióban érkeztünk az esti szervizbe. Ez az eredmény nem igazán tükrözte az igyekezetünket, talán csak felvettünk egy ritmust és erre volt elég. Voltak apróbb hibáink, olykor már fejben előrébb jártam, mint az aktuálisan kivitelezendő mozdulat és néha összekuszáltam magam. A második napon szerettük volna ezeket kiküszöbölni és egyenletes teljesítménnyel abszolválni a hat gyorsasági szakaszt.”

A vezető helyhez járó első rajtpozíció nem igazán kedvezett a csapatnak, hiszen a szakaszokon az apró kavicsokat és lazább rétegeket nekik kellett letakarítani, így a mögöttük érkezők már egy tisztább nyomvonalon közlekedhettek.

Balogh Jani: „Mi vezettük fel a mezőnyt és ez érezhető volt a teljesítményünkön is, elég sokat csúszkáltunk, de legalább látványosan közlekedtünk, amit a nézők örömmel fogadtak és díjaztak, a stopper viszont már kevésbé… A takarító szerepünk néhány másodpercben volt mérhető gyorsaságinként, ennek ellenére tudtunk menni az élmezőnnyel. A hajmáskéri pályán nem az fogadott bennünket, mint amire előzetesen készültünk. Talán alacsonyabb volt az autónk, többször odakoppintottam az alját és nem tudtam, hogy ezt még üzemszerűen elviseli-e, vagy maradandó károkat okozok benne. Nem voltam annyira bátor, mint ahogy az tőlem megszokott ezen a szakaszon, hiszen már korábban a gyengébb autónkkal is vérmesebben mentem át a sziklákon és bukkanókon. Az itt elszenvedett hátránynak köszönhetően lecsúsztunk a negyedik helyre, amit később Herczig Norbi sportszerű döntése miatt visszakaptunk. Örülünk, hogy a dobogón végeztünk, nagyon hiányzott már ez a siker a csapat minden tagjának. Optimistán tekintünk a folytatásra, a következő aszfaltos futamra, az Ózd Ralira. Szeretnénk a miskolci formánkat átmenteni, az azóta megszerzett tapasztalatokat kamatoztatni, és újra az abszolút esélyesek közt autózni.”

Comments are closed.