Az egész éves szívást ez az eredmény nem feledteti

Marton Zoltán életében ez volt az első Mecsek Rallye, ahol mint versenyző vett részt. A változatos versenyen egy igencsak jó és vállalható eredményt sikerült elérnie navigátorával Gerendás Ádámmal, viszont az egész éves problémákat ez a siker nem feledtette. Zolival beszélgettünk  a futam élményeiről és a hogyan továbbról. 

Milyen emlékeid vannak az első 52. Mecsek Raliról? 

– Nekünk ez volt az első Mecsek Ralink, és elmondhatom, hogy nagyon jó kis versenyt tudhatunk magunk mögött. Kényelmesen, kapkodás nélkül tudtuk bejárni a pályákat, jó itinert írtunk, kényelmesen szálltunk, jókat ettünk és a versenyünk is jól sikerült. Szóval szerintem mindannyiunk számára szép emlék marad ez a verseny.

Sajnos a technika ördöge a csapatotok tagja lett az idei évben… Próbáltatok a hétvége előtt szerződést bontani vele?

Tényleg el vagyok átkozva! A Salgó Rali után átnéztük az autót, mondhatni versenykész állapotba hoztuk. Majd elmentem egy jótékonysági napra gyerekeket autóztatni, ahol úgy állt meg az autó, hogy még csak a parkolóba jártam volna be. Közúton, 7 km/h sebességnél, menet közben… Most épp a (7 hónapja vásárolt) komputer szart be és tette tönkre a napunkat. A Mecsek Ralira is kölcsön komputerrel érkeztünk. Szokás szerint a Parc Fermében, a prológra indulva ültem először az autóban! Gyakorlás, összecsiszolódás nuku… Szóval nagyon unom már a problémákat, valamit csinálunk a járgánnyal a télen, csak még nem tudjuk, hogy mit… (Csak a rend kedvéért: már a prológon azt hittem, hogy kiesünk, az autó teljesen kinyomott kuplunggal is kúszott, sőt le is fulladt. Nem igazán volt egyszerű rajtolni sem, a gyorsasági szakaszokon pedig nem volt kettes, ami a féktávokon és az azt követő kigyorsításokon meg is látszott…)

Az első körben igencsak saras és defekt veszélyes pályák vártak benneteket. Hogyan sikerült megoldanotok az első három gyorsasági szakaszt?

– Jó itinerünk volt és normálisan el is találtunk a az erdőben. Nekem kimondottan tetszett… Természetesen a rajt előtt a rali rádiót hallgatva nagyon be voltunk tojva, mert sorban dobálták el az autókat és mindenki azt mondta, hogy rettenetesek a viszonyok, ezért az első gyorsaságit nagyon spórolósra is vettem, de a második már tetszett. Szerencsénk is volt, mert azt a bizonyos betontuskót mi is megtaláltuk, de (bár kiszakadt a gumi) nem kaptunk defektet… Azt sajnálom, hogy a remeteréti szakaszon képtelen voltam gyorsan haladni. Én azt a nedves aszfaltot rosszabbnak éreztem az erdei sárnál…

A második körben viszont folyamatosan lépkedtetek előre az abszolút értékelésben.

– Ez leginkább az ellenfeleinknek köszönhető, mert egyáltalán nem vettük sietősre a figurát. A saját tempónkat autóztuk és a célba érkezés volt számunkra a legfontosabb. Mondjuk véleményem szerint Trefortpuszta és Pécsvárad is nehezebb, odafigyelősebb volt a második körben. A szétkent sár és a hűvösebb levegő miatt nem csak a sáros, látványos részeken volt csúszós… A sötétben autózás sem lesz a kedvencem, de megoldottuk és mindketten büszkék is vagyunk rá.

Az idei balszerencse áradását feledteti egy kicsit ez az eredmény?

– Természetesen jó dolog, hogy célba értünk. Még jobb, hogy eredményesek is voltunk, de azért az egész éves szívást ez nem feledteti… Már a verseny előtt eldöntöttem, hogy a Mecsek Rali után befejezem a Rallye2 bajnokságában a versenyzést. Csalódás, csalódás után jött és a motivációm is elveszett valahol útközben. Már nem vártam úgy a versenyeket, mint régen, egy kicsit nyűggé vált… Fogok versenyezni, de bajnokságban, hónapról-hónapra csak akkor térek vissza, ha ez majd újra hiányozni fog és szükségét érzem.

A Rallye2 mezőnye számára véget ért a bajnokság. Ennek ellenére láthatunk még valahol versenyezni az idei évben, vagy már gőzerővel készültök a 2020-as esztendőre?

– Nem tervezem, hogy versenyen indulnék az idei évben. Talán egy-két teszt belefér. Aztán gőzerővel jöhet az autó átépítése egy megbízható, erős, barátságos szörnyeteggé…

Köszönöm a FULL AUTO SE támogatását, köszönöm Doleschall István segítségét! Köszönöm Horváth TITTI Krisztián és Gerendás Ádám iránymutatását! Köszönöm Derkics Péter munkáját! Köszönöm támogatóimnak, hogy a rossz passzban is kitartottak mellettem! AVIA Szombathely, www.eurochrom.hu, www.5thgear.hu, www.munkaruhazat.hu, www.hajtastechnikabolt.hu

 

Comments are closed.