Az autó amitől tuti feláll…

Subaru Impreza GC8 ismertebb nevén 555. A mai napig beleborzongok ha csak a formát meglátom egy fotón, de ha mozgókép és hang is társul hozzá az már bizsergető, ha pedig élőben horkan fel a mással össze nem téveszthető boxer motor az már-már mennyei érzés. Feláll a szőr a hátamon… 

Az autó 1993-ban debütált a Vb-n az 1000 Tó Ralin (Finn Rally) amikor is a szintén gyönyörűen üvöltő de kissé kocka formájú Legacy RS-t volt hivatott váltani. A pilóták nem kisebb Legendák voltak, mint Markku Alén és Ari Vatanen. Utóbbi az abszolút 2. helyet szerezte meg vele, míg Alén némi kalandba bonyolódott. 1994-ben Sainz és Mcrae voltak a csapat húzó pilótái, olyannyira, hogy a spanyol matador Sainz, év végén a 2. helyet szerezte meg vele. 1995-ben szintén a két sztár pilóta húzta az arany csillagos márkát de itt a pontok alakulása miatt a szezonzárón egymással kellett csatát vívniuk, amiből végül Colin jött ki győztesen, Carlos csak második lett, de megszerezték a gyártói címet is. 1996-ban már Sainz nélkül folytatták, a spanyol távozott, helyette Eriksson jött második számú pilótának. A Subaru megvédte a csapat világbajnoki címet, de Colin elvesztette azt, és csak Makinnen mögött végzett a második helyen. 1997-ben köszöntött be a WRC-k kora ami új karosszériát igényelt és ekkor ment nyugdíjba a 4 ajtós változat. 

Idehaza is volt szerencsénk megcsodálni ezt a típust, amit először Ranga Lászlónak köszönhetően pillanthattunk meg 1996-ban. Aztán rá egy évre már Bathó Zoliék is ilyennel álltak rajthoz. 

Comments are closed.