Az Aczél(páros) kalandjai a Hungaroringen

Az Aczél József – Aczél Andris páros másfél év után ült újra vissza a Hondába, ám a negyedik gyorson egy ártatlan gumihoz hozzáértek és ez végzetesnek bizonyult, megsérült a diferenciálmű. Andrissal beszélgettünk a verseny után. 

A 2018-as évet a navigátori tudásod tökéletesítésére áldoztad fel?

– Szabó Árpi barátomtól kaptam egy felkérést, hogy az ORB-ben újonnan induló Peugeot Kupában üljek be mellé a Fehérvár Ralitól. Már kezdettől fogva nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, óriási élmény egy ilyen top R2-es autó jobb oldalról is. Veszprémben Papp Arnival mentünk egy Citroen C2-vel a Rallye2 mezőnyében, Ózdon Riskó Daninak diktáltam az itinert ORB-ben, Mecsek Ralin pedig újból Árpival mentünk. Köszönöm a srácoknak a lehetőséget, nagyon nagy élmény volt ez az év, én is nagyon sokat fejlődtem, mint navigátor, mindenkitől tudtam valami újat tanulni és persze az eredményekkel is maximálisan elégedett lehetek.

Székesfehérvár Rallye 2018     Szabó Árpád – Aczél András     Photo: Farkas Tamás

A Szilveszter Ralin viszont már Édesapádnak diktáltad az itinert.

– Igen, két év után végre elkészült a Hondánk. Rengeteg munkánk volt vele, már nagyon vártuk, hogy mehessünk és a Szilveszter Ralit tesztnek szántuk a következő évre való felkészülés jegyében.

A pénteki napot még sikeresen teljesítettétek.

– A verseny előtt nem tudtunk tesztelni, épp csak hogy kipróbáltuk az autót, így a hosszú kihagyás utáni visszarázódás a pénteki napra maradt. Sajnos az eső egyre jobban esett, nekünk viszont nem volt esőgumink, így sokat csúszkáltunk, próbáltunk biztonságit menni, hogy majd másnap a remélhetőleg száraz pályán megkezdjük a felzárkózást.

Másnap viszont hamar fel kellett adnotok a további küzdelmeket…

– Sajnos a nap második gyorsaságijának felénél valami lefogazott a váltóban, még nem tudjuk pontosan hogy micsoda, szét kell szedni hozzá a váltót, mi a diffire, vagy a végáttételre gyanakszunk…

Fater jól teljesített?

– Az első gyorsaságin még nagyon meglátszott a hosszú kihagyás, de utána már egyre jobban belelendült, a ring külsőn, a helyenként már száraz pályán mentünk egy kategória hatodik időt is, ami 42 indulóból nem is olyan rossz eredmény. Még nagyon sok van bennünk is és az autóban is, el kell még telnie egy-két versenynek, hogy igazán jól tudjunk vele menni.

Az idei évben visszaülsz a Honda volánja mögé, vagy marad a navigálás?

A navigálás is megmarad természetesen, mert nagyon szeretem ezt is csinálni és amikor marad idő, akkor én is szeretnék néhány versenyen visszaülni a volán mögé, de még hogy milyen versenyeken, milyen bajnokságban, azt még nem tudom.

Szeretnék köszönetet mondani páromnak, családomnak, apósomnak a rengeteg segítségért és persze támogatóinknak!

Comments are closed.