ORB

Ápolja a ralis múltat

Schuck Jánost az idei évben eddig nem nagyon kerülik ki a technikai problémák, de elmondása szerint nem bánta meg a Mitsubishi versenyeztetését. A Székesfehérvár Rallye sem sikerült problémamentesre, ennek ellenére sikeresen célba hozták az autót és már a Veszprém Ralira készülnek. 
Sajnos az idei évben eddig nem nagyon hagyott nektek nyugalmat a technika ördöge… Hogyan készültetek a Székesfehérvár Ralira?
– Ez egy technikai sport. A legfelkészültebb csapatok legfelkészítettebb autói is meg szoktak hibásodni. Mire számíthatnánk egy 25 éves technika esetében. De az autó versenyről versenyre egyre jobb. A motorerő megvan, tényleg jól megy, most már a kuplunggal sem szenvedek és a fék is összeállt. Ami igazán hiányzik, az egy jó futómű, mert bár szokom a tempóját, azért az erdőben ezzel a buta futóművel, nem érzem magam komfortosan 180 km/óra felett. Aztán persze lehetne szebb is az autó, de ahhoz teljesen szét kellene szedni, szépen lefényezni és újra összerakni. Erre maximum télen lehet idő. Úgyhogy felkészültünk, amennyire az erőforrásaink elegendőek voltak. És működött a kocsi.
Melyik pályát vártad a leginkább és miért?
– Csákberényt nagyon szeretem, ritmusos, változatos, izgalmas pálya. A fehér aszfaltos Oroszlány nem a kedvencem, de most az is tetszett. Kincsesbányán pedig még nem mentem, az újdonság volt számomra, de nagyon tetszett, mert szeretem, ha bemegyünk egy lakott részre és ott a házak között csikicsukizunk. Sok néző van, lehet húzni a kéziféket.
Az első napon mi történt veletek?
– Az első gyors első féktávján kinyomott egy kis olajat a motor a szélvédőre, ami keltett egy kis riadalmat, de utána az egész szombat jó volt. 
A második napon viszont újra voltak technikai problémáitok, viszont ennek ellenére is célba értetek.
– Vasárnap pedig eltört a hátsó diffi-tartó, amit először spaniferrel felkötöttünk, aztán a srácok meghegesztették a szervizben. Kibírta az is.
Jó ötlet volt lecserélni a Skodát a Mitsubishire?
– Versenyeztem már komoly kocsikkal, de mindig kétkerekessel és szívómotorral. Régóta szerettem volna kipróbálni egy összkerekes, turbóst. De nem akartam a harmincnyolcadik EVO9 lenni a mezőnyben, inkább valami egzotikusban gondolkodtam. Ezért tetszik ez a Youngtimer kupa. Tudom, hogy ezek már nem a legkorszerűbb technikák, de ha jól működik, akkor nagy élményt ad és én ezzel adózok az autósportnak, hogy életben tartok egy ilyet és ápolom a múltat. Megvan még a Skoda is, azzal ugyanígy vagyok. Dicső időszak túlélői. És az igazi tervem az egy MK2 Escort vásárlása, ami az én nagy kedvencem.
A Veszprém Ralin újra kiteszed az autót a murva megpróbáltatásainak?
– A Veszprém Rallye az én kedvenc versenyem. Minden évben ezt várom a legjobban. Jó pályák, szép környék, közel a Balaton, imádom a Bakonyt és Veszprémet és jó idő szokott lenni. Egyetlen baj van: nincs murva gátlónk a kocsihoz. Szombathelyen még elmentünk az aszfalt gátlókkal, puhább rugókkal, de ez Veszprémben nem lesz jó. Megpróbálunk valamit kitalálni. Ha nem sikerül, sírni fogok!

Comments are closed.