Amikor Cingár szaxizik

Marton Zoltánék a Baranya Kupán sajnos megint kiestek, most a kinyomócsapágy hibája miatt… Valamit kitalálnak, elzavarják a technika ördögét és folytatják a Salgó Ralin. Zolival beszélgettünk. 

A Baranya Kupa prológján igencsak erősen kezdtetek, hiszen a tizenegyedik hely azért nem mondható rossznak!

– Kedves tőled, hogy ezt mondod, szerintem eléggé elbénáztam… Sajnos nem vettem figyelembe a közút hullámait és túl kicsi sebességgel kezdtem a fordulókat, így szinte minden fordulóban megtorpantunk és álló helyből kellett továbbhaladnunk… Én nem voltam elégedett, de persze így sem rossz…

Másnap reggel igencsak vizes pályák vártak benneteket.

– Hát én nagyon nem örültem neki. Egyértelműen melegre számítottam és nem vásároltam új gumikat, a tavalyi Baranya Kupán már használt közép-kemény gumikkal vágtunk neki a napnak, mindenféle vágás és bütykölés nélkül. Az elején egyszer-kétszer megcsúsztunk, utána szépen-lassan, a biztos célba érkezés reményével autózgattam az esőben.

Felszáradtak a pályák és egyre jobban élveztétek a versenyzést.

– Igen, a szombati második körben már passzolt az időjárás a rendelkezésre álló konfigurációnkhoz, kezdett is visszajönni a kedvem, de sajnos a nagyobb terhelés hatására az autó szinte azonnal széthullott. Először csak a második fokozat szűnt meg, aztán Remeterét fele után kicsivel, már teljesen kuplung nélkül jöttünk.

Majd megpróbáltatok kuplung nélkül versenyezni, de nem sikerült sokáig…

– Sajnos már van tapasztalatom a kuplung nélküli közlekedésben, ezért tudtam, hogy a megállás utáni elindulás fog gondot okozni… A remeteréti stopból pár kedves néző segítségével még elindultunk, de mire Komlóra értünk, el kellett fogadnom, hogy már ki is estünk, csak még nem hivatalosan… Közben kétszer toltuk az autót, egyszer elütöttem a navigátoromat, (csak egy picit 😊) majd két egymás mellett szemben jövő autó között haladtam át öt-öt centiméter helyen. Rá kellett jönnöm, hogy tényleg vége. Így bekínlódtuk magunkat a szervizbe és leadtuk a menetlevelet.

A Rallye2 mezőnyének kettő verseny van még az idei évben. Terveitekben vannak ezek a versenyek?

– A problémás versenykuplung és alkatrészei kikerülnek az autóból és visszarakjuk a gyári holmikat. Salgón újra megpróbáljuk, a többi majd kiderül.

Bízol még a technikátokban?

– Tudod, van az az érzés, mikor Cingár szaxizik, megfojtom, vagy valami ilyesmi… Igazából már hónapok óta nem vagyunk jó barátságban. Sajnos a fejlesztéseim nagyon rossz irányba vittek. A sok különböző hiba miatt bizonytalan vagyok és nem is élvezem a versenyeket, ami persze az egészen meglátszik… Mindegy, menni-menni kell és majd egyszer ez a rossz sorozat is véget ér!

Köszönet Doleschall Istvánnak a sok segítségért, Derkics Péternek személyes és céges támogatásért, Horváth „Titti” Krisztiánnak a kitartásért. Nem vehettünk volna részt a rendezvényen, ha nem segít a 5th Gear Kft gépi forgácsolás, az Euro-Lock Professzionális vegyi anyagok, AVIA Benzinkút Szombathely, www.munkaruhazat.huwww.hajtastechnikabolt.hu és Osztermann Ervin.

Comments are closed.