ORB

Amíg egy kerék is van az autón, ami hajt…

Schuck János tavaly még egy Skoda Favorittal versenyzett a Historic bajnokságban, az idei évben viszont egy Mitsubishi Lancer volánja mögött gyűjtögeti a pontokat a Youngtimer Kupában. 

Tavaly még egy Skoda Favorittal versenyeztetek a Historic mezőnyében, az idei évben viszont már egy Mitsubishi Lancer-t hajszolsz az ORC mezőnyében.

– Igen, tavaly a Historic bajnoksában indultunk. Idénre pedig kiírták a Youngtimer Kupát, ami egy újdonság, mi ezt céloztuk meg. Szeretem az új kihívásokat és keresem az új utakat. A Favorit sajnos nem bírja már azt az igénybevételt, aminek kiteszem egy versenyen, sokszor ölben kellett a célba vinni. Mindenképpen egy strapabíróbb autóra vágytam, ezért találtam ki ezt a Mitsubishit. A Rally-történelem számomra egyik legfontosabb időszaka volt az 1991-1996 közötti időszak és a Youngtimer Kupában ezekkel a kocsikkal lehet menni. Sajnos az előzetes várakozásokhoz képest kevesebben vagyunk még, remélem többen kedvet kapnak majd ehhez a kategóriához, mert sok ilyen autó van, jó lenne, ha többen lennénk.

Mielőtt rátérnénk az Iseum Rali történéseire, egy pár mondatban halljuk, hogy mi történt veletek az Eger és a Miskolc Ralin.

– Mivel későn találtuk ki az idei projektet (januárban került hozzánk a Mitsu), ezért a felkészülésünk nagyon kapkodósra sikerült. Rengeteg dolgot kellett megcsinálnunk, ahhoz hogy egyáltalán működjön a kocsi. Dióhéjban annyi, hogy az Eger Rallye hetének szerdáján még nem járt a motor és nem volt rendszáma. Tehát tényleg az utolsó pillanatban estünk be a versenyre. Erre mondják, hogy “Ha nem létezne az utolsó pillanat fogalma, akkor nem létezne az autóversenyzés sem”. Az első csoda az volt, hogy a rajtdobogón átgurultunk, a második az lett volna, ha a céldobogón is. Mindenre fel voltam készülve, de arra nem, hogy reggel a parc fermében, a mínusz 5-ben nem indul be. Egy verseny-kilométert sem tettünk meg Egerben…
Ehhez képest Miskolcon végigmentünk. Ez volt igazából a teszt. Csak magunkkal versenyeztünk, a végére mégis úgy alakult, hogy megnyertük a kategóriánkat. Őszintén megvallva, sportértéke még nem igazán volt, mert a többiek problémái és hibái miatt vittük haza a kupát, de az élmény megvolt és az autó is kezdett feléledni.

Két aszfaltos verseny után, hogyan készítettétek fel az autót a murvás versenyre?

– A Miskolci “teszt”-verseny tapasztalataiból kiindulva javítottunk egy csomó mindent, illetve természetesen a murva specifikáció szerint futóművet és féket cseréltünk és elláttuk megfelelő alsó védelemmel a kocsit.

Az első napi gyorsaságikat nem tudtátok problémamentesen teljesíteni.

– Az első három gyorsasági jól sikerült. A negyediken viszont elmértem egy féktávot és egy partoldalnak csúsztunk. Megsérült az első futómű és leszakadt a kartervédő. Sosem adom fel, amíg egy kerék is van az autón, ami hajt, addig megyek. Elevickéltünk a szervizig. A mázli az volt, hogy ez csak néhány km-t jelentett. A pech viszont az, hogy pont az az alkatrészünk nem volt tartalékba, ami kellett volna. A srácok fúrtak-faragtak-hegesztettek-nyomatóztak és valamennyire helyre rakták a futóművet. De csak annyira, hogy a hátralévő két szombati gyorsot (kartervédő nélkül) abszolváljuk. Köszönet nekik, ügyesek voltak!

A szervizesek jóvoltából viszont másnap is rajthoz állhattatok.

– Az esti nagyszervizben még egy kicsi faragás, majd éjjel Budapestre kocsizás alkatrészért és a reggeli 20 perces szerviz végigtekerése után folytathattuk vasárnap. Hálás vagyok a fiúknak!

Hogyan sikerült vasárnap teljesítenetek a majdnem 80 kilométer gyorsasági össztávot?

– Vasárnap négy hosszú gyorsasági várt ránk. Az autó nem volt 100 %-os, a kuplunggal szenvedtünk a legjobban. De végigcsináltuk megint, sőt a nap végére megint a Youngtimer 4WD kupa első helyén találtuk magunkat és így a bajnokságot is vezetjük.

Köszönöm a régóta mellettem álló és az új partnereinknek a támogatást, a szervizeseimnek a szuper helytállást, a családomnak, hogy nyugodtan tudok otthonról eljönni és mindenkinek, aki nekünk szurkol a pálya szélén, vagy más módon.

Comments are closed.