ORB

Ami késik, nem múlik!

A Székesfehérvár Rallye-t az ORB-ben induló Trencsényi József – Verba Gábor páros az abszolút nyolcadik helyen abszolválta a Skoda Fabia R5-el, míg a Rallye2 bajnokságban a Fiesta R2T-t az abszolút ötödik és a kategória harmadik helyére sikerült behoznia a Trencsényi Vince – Pannuska Dávid duónak. A versenyen szerzett tapasztalatokról beszélgettünk az Extrém Sport Team versenyzőivel.

Székesfehérvár Rallye 2018 – ORB

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

 

Mennyire “macerás” átépíteni az autót aszfaltról murvára, majd vissza murváról, aszfaltra?

– Megoldható a feladat, de macerásnak macerás. Lengéscsillapító, fék, aljavédelem cseréjére is szükség van ilyenkor. Versenyzőbarátabb lenne a versenynaptár, ha a két murvás futamot sikerülne egymás utánra betenni. Az autó átépítésen kívül, ilyenkor nekünk is kétszer kell áthangolnunk magunkat a murvás/aszfaltos viszonyokhoz.

Az első napon folyamatosan gyorsról-gyorsra jobb időket mentetek.

– Kicsit óvatosabbra sikerültek az eredmények, mint szerettem volna, másodjára mindkét gyorson sikerült javítani az időnkön 5-6 másodpercet.

Mennyire szereted a “kötelező autókoptató” feladatokat? (Salak, SuperSpecial)

– Nem vélekedem rosszul ezekről a prológokról, vagy szuperspeciálokról. A nézők szempontjából mindenképpen egy pozitív dolog és mivel az időeredmény nem szokott számítani ezeken, így az autó “koptatás” sem kötelező ilyen értelemben. Versenyzői szempontból a salak élvezetesebb, mint a belvárosi szlalomozás.

Vasárnap újra óvatosan kezdtetek.

–  Kicsit későn ébredtünk fel. Az autóval és a beállításokkal meg voltunk elégedve, így tudtunk gyorsulni a nap folyamán a verseny végéig.

Ha sikerülne a napok elején úgy mennetek, mint a verseny második felében, akkor az összetettben sokkal előkelőbb helyen is végezhetnétek?

–  Az eddigiek alapján igen, 2-3 helyezés is benne lehet. Mindig nagyon szorosan vagyunk a verseny végén 5-10 másodpercen belül többen is.

Egymás után harmadszorra is nyolcadik helyett szereztetek. Kezdesz megbarátkozni ezzel a számmal, szerinted ez a ti helyetek a mezőnyben?

– Mivel eddig idén és tavaly sikerült minden versenyt műszaki, vagy pilóta hiba nélkül teljesíteni, így ilyen szempontból elégedettek lehetünk, de természetesen mindig gyorsulni akarunk, előrébb végezni. A szoros végeredmények is mutatják, hogy egy 5-6. pozíció is könnyen bennünk van, az ettől előkelőbb helyeket se zárnám ki, de oda már sokkal több kockázatot kell vállalni.

Székesfehérvár Rallye 2018 – Rallye2 

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T)

Az első gyorson Kincsesbányán jöttetek egy abszolút ötödik időt, majd a másodikon Csákberényben megforogtatok és rengeteg bent maradt…

–  Elég nehezen alakult a verseny előtti hét, a szombathelyi murvás futam óta nem ültem az autóban, a vasárnap reggeli Parc Ferméből kihozatal volt az első utam a Forddal. Fejben sem voltam összeszedett és az első gyorson még a murvás féktávok, kanyarsebességek voltak bennem, vissza kellett rázódni. A miskolci beállításokkal kezdtünk neki a versenynek, ami szintén nem bizonyult megfelelőnek. A második gyorson ennek ellenére úgy éreztem jó tempót jövünk, de egy poros tempós balos kanyarban a hátsó gumik feladták a tapadást. Negyedik fokozatban tolattunk egyet… 🙂 Szerencsére az úton sikerült tartanom az autót, nem estünk le egyik oldali árokba sem, de nagyon nehezen sikerült a szűk úton megfordulni, így az itt szerzett hátrány miatt már dobhattuk is az első hely, vagy a dobogó reményét.

A harmadik gyorsaságin jöttetek újra egy ötödik időt, így az első kört a nyolcadik helyen fejeztétek be, amivel nem lehettetek túl elégedettek…

–  A megforgás eléggé elvette a kedvemet, onnantól kezdve pontatlan, dekoncentrált voltam. A hármas gyors közepén átestem a holtponton, sikerült kicsit összeszedni magam, de az idő eredmény még így is kevésnek bizonyult. Valójában abban egyeztünk meg Dáviddal, mivel előttünk és mögöttünk is már nagyon messze voltak a következő párosok, hogy élesben tesztelünk egyet a második körben.

A szervizparkban változtattatok valamit az autó beállításain?

–  Igen, a lengéscsillapítokon drasztikusan kellett állítanunk, illetve a hátsó tengelyre is kemény keverékű abroncsot tettünk fel.

Hogyan sikerült a második kör a számotokra?

– A szervizparkban történt változtatások hatására úgy éreztük, hogy stabilabb az autó, bentről sokkal gyorsabbnak éreztem a tempónkat. Sajnos ez az időnkön nem látszott, nem sikerült annyit gyorsulni, mint szerettem volna. A hatodik gyorsaságira tartogattam kicsit magunkat, hogy a powerstage-n tudjunk pontokat menteni, de itt sem volt szerencsénk, a gyorsaságit törölték.

Nem akar összejönni az abszolút győzelem…

– Nem igazán akarnak úgy alakulni a körülmények, hogy a győzelem összejöhessen nekünk. A Miskolc Rallye volt eddig az egyetlen, ahol nehezítő tényezők nélkül tudtunk versenyezni. Egerben kuplungos lett az autó, Szombathely és most Fehérvár pedig több sebből is vérzett. Ettől függetlenül még mindig csak “féltávon” vagyunk a bajnokságban, messze még a vége, továbbra is bajnoki lőtávolban vagyunk. Ami késik, nem múlik! 🙂

Jó döntés volt a Peugeot-t lecserélni a Fordra?

– Szoktuk nézegetni a Peugeot kupás srácok eredményeit, tavaly egy mezőnyben voltunk, így jó alapul szolgálnak összehasonlításnak. A Peugeot-val is ilyesmi időket autóztam tavaly, de a 208-cal jobban meg kellett küzdenem ezekért az eredményekért, többet kellett vállalni. A Fordban sok tartalék van még, illetve nem is sikerült még teljesen “megtanulnunk” az autót. Így szerintem igen, jó döntés volt, csak kicsit döcögősebben indul ez a szezon nekünk, de szerintem ezt a döcögést sikerült Fehérváron hagynunk. 😉

Extrém Sport Team

Comments are closed.