Akaratukon kívül is befolyásolták a bajnokság végét

Igencsak változatos szezont teljesítettek Nagy Dávidék 2019-ben, hiszen Rallye2-es és Rallye3-as versenyeken is indultak. Rengeteg élménnyel gazdagodtak az idei év folyamán és az autó is kiforrta magát. Az év utolsó versenye, Orfű sem volt tét nélküli futam a számukra. Bár az év végi dobogót nem sikerült megszerezniük, azért a bajnokságot mégiscsak befolyásolták az eredményükkel. 

Mielőtt az év utolsó Rallye3-as versenyéről beszélgetnénk, egy kicsit kanyarodjunk vissza a Mecsek Ralin történtekre.

– Nagyon vártuk a Mecseket, még a Baranya Kupánál is jobban. Az ötvenediken előfutottunk, így nagyjából tudtuk mire számíthatunk. Sikerült is jól felkészülni mind a pályákat tekintve, mind pedig a technikát illetően. Különösebb célunk nem volt a célba érkezésen kívül, ami sajnos nem sikerült. Az időinket a Historicos mezőny ideihez képest néztük, ígéretesnek bizonyult, tekintve, hogy nem 100 %-on pörögtünk. A felkészülésünk ellenére azért voltak akadályok, de ezek főleg az én hibáim voltak. A második gyorsaságin (Pécsvárad-Zobákpuszta) kaptunk egy defektet a szakasz elején. A harmadik gyorsaságin (Árpádtető-Remeterét) szerencsétlenül romboltam egy lassítót és eltört a segédirányítónk. Szerencsére a fiúk gyorsan orvosolták és Szuperralizhattunk tovább. Az utolsó gyorsaságin, a Gilice Panziónál kiállni kényszerültünk, mert eltört a jobb első tengelycsonkunk. Nagyon rossz érzés volt a sötét erdőben kettesben várni az autómentőt, tudva azt, hogy mindenki vár minket a Széchenyi téren a céldobogónál…Volt azért jó élményünk is, a Trefort pusztai szakaszt például nagyon élveztük mindkétszer!

Az orfűi verseny első gyorsaságija igencsak csúszott nektek az utcai gumival.

– Igen, bár erre számítottunk is. A szombati esőnek különösen örültünk, de nem szerettem volna sokat csúszkálni, mert sietnünk kellett, hogy meglegyen az év végi harmadik helyezés.

A további szakaszokat viszont már igencsak élveztétek!

– Élveztük az összes gyorsaságit. Gyakorlatilag hiba nélkül teljesítettük a versenyt, kiváló hangulatban. Ahogy száradt a pálya, úgy gyorsultunk mi is és a kategóriatársak is. A Barabás-Barabásné párossal kellett meccselnünk a harmadik helyért, de nagyon gyorsak voltak, gratula nekik! Az utolsó pillanatig küzdöttünk és mondhatom, hogy akaratunkon kívül sikerült befolyásolnunk a bajnoki címet is. A Szabó-Bodony páros egész napos technikai problémák mellett mögöttünk végeztek, így egyetlen ponttal sikerült a Kóka-Kóka párosnak bajnoki címet szerezni, akiket egy igencsak vitatható döntéssel kizártak a versenyből a második gyorsaságin, így nekünk sikerült megvédeni a becsületüket és a bajnoki címüket. Gratula mindkét párosnak innen is!

A verseny végére a negyedik helyet sikerült megszereznetek a kategóriában. Tudod, hogy mi kell ahhoz a jövőben, hogy a dobogóért csatázzatok?

– A negyedik hellyel nagyon elégedettek voltunk, egész nap ezen a helyen autóztunk, kiegyensúlyozott meccs volt. Bár titkon vágytunk egy év végi dobogóra, ám ahhoz egy kisebb fajta csoda kellett volna egész évben, hogy ilyen technikai hátránnyal előrébb végezzünk. Természetesen tudom, egy új motor és két szett gumi, tehát másfél millió forint.

Hogyan összegeznéd egy pár mondatban az idei éveteket?

– Sűrű volt. Izgalmas és megterhelő. Rengeteg új élményt és tapasztalatot szereztünk. Végig csináltuk a Déli régiós Rallye3-as futamokat, ellátogattunk északra is, ezen kívül két „nagy” versenyen is voltunk, a Baranya Kupán és a Mecsek Rallye-n. Az autó kiforrta magát és úgy érzem ki is autóztuk belőle azt, amit ki lehet. A Lada A1.6 Kupa Déli régiós és országos értékelésében is a negyedik helyen sikerült végeznünk.

Vannak még tervek az idei évre, vagy már gőzerővel készültök 2020-ra?

– Minden tervünket megvalósítottuk idén, talán csak a Mikulás Rallye fog hiányozni az idei repertoárból, ám ezt a versenyt el kell engedjük, hogy a jövő évre jobban fel tudjunk készülni. Most egy kis pihenés és gyűjtögetés következik, utána télen indulhat az építkezés és a felkészülés!

Köszönöm édesapám töretlen lendületét, büszke vagyok rád Fater! Köszönöm édesanyámnak és páromnak a megértésüket és a biztatásukat. Hálával tartozom Böröcz Petya és Szása barátomnak az egész éves önzetlen szervizelésért! Nélkületek nem menne. Továbbá köszönöm a segítséget a Full Autó SE-nek és Doleschall Istvánnak, támogatóinknak: Convoy Truck Shop, Magvitamin.hu, Pneuplus Kft.


Comments are closed.