ORB

A veszprémi murva adja meg a rallye igazi eszenciáját!

Maricsek Miklós és Bán Viktor két bronzéremmel a zsebében érkezik a Veszprém Rallye-ra, ahol tavaly az első futamgyőzelmüket aratták az ORC-ben. A Rally Café Racing párosa a bajnokság ötödik futamán is folytatná a dobogós sorozatát.

„Mindenképp az egyik kedvencem a Veszprém Rallye, már csak azért is, mert kiváló pályák vannak a Balaton szomszédságában.” Kezd bele a pontvadászat soron következő állomásának a bemutatásába Maricsek Miki.

„A Lőtér és Hegyesd is kifejezetten remek gyorsaságik. Az utóbbi jó minőségű, gyönyörű a környezet, ahol fut a szakasz. Kislőd is kitűnő pálya, szóval az összes gyorsaságit nagyon szeretem, a másik pedig, hogy Veszprém az egyik legnagyobb kihívás. Hosszú a verseny, mellette pedig általában itt van a legmelegebb, ami rengeteget kivesz belőlünk. Kifejezetten nehéz ilyen hőségben murván autózni, nagyon embert próbáló. A Veszprém Rallye ezért is nagy kihívás, de ez ennek a sportnak a sava-borsa, hogy ilyen körülmények között kell versenyezni, amikor kint 30-35 fok van, az autóban pedig 80. Kemények a pályák és hosszúak a gyorsaságik. Végre nem 6-9 kilométeres szakaszokat teljesítünk, hanem mindegyik hossza 10 km fölött van, nem is beszélve a 21 kilométeres szombati gyorsról. Tavaly itt sikerült először győznünk az ORC-ben és a Mikulás Rallye-n is jól teljesítettünk, hiszen vezettük is a decemberi futamot, úgyhogy talán kijelenthetem, hogy az itteni szakaszok fekszenek nekünk. A legutóbbi két versenyen úgy érzem, hogy a tempónk is megvolt. Ha ezt át tudjuk vezetni az ötödik futamra, akkor ismételten a dobogó lehet a cél számunkra. A tavalyi eredményből kiindulva a legfelső foka, de ebben a szoros mezőnyben, a második, harmadik pozícióval is tökéletesen elégedettek lennénk, mert nekünk most az a fontos a bajnokságban, hogy minden versenyen célba érjünk és a lehető legtöbb pontot tudjuk begyűjteni minden egyes fordulóban. A pontozás miatt arra is oda kell figyelnünk, hogy az első nap végén is jó helyen legyünk, és a Power Stage pontokra is szükségünk van.”

A Rally Café Racing párosa a csütörtök délelőtti hivatalos teszten ül ismét a Mitsubishibe, hogy magukat és az autót is ráhangolják a hétvégi derbire.

„Nagy kihívás egy ilyen nívós bajnokságban szerepelni és minden szakaszon, minden métert a lehető legjobban át kell nyomni, bátran fel kell vállalni a tempós részeket, hogy meglegyen a jó eredmény. Az első napra nagyon rá kell koncentrálni és gyorsan le kell érni rajta, hogy vasárnap egy kicsit nyugodtabban lehessen autózni azon a hosszabb, fárasztó napon. Hosszú 40-60 kilométeres etapok lesznek, amik azért eléggé kihúzzák belőlünk az energiát, ezért is van az, hogy jobban elfáradsz, nehezebb fenntartani a koncentrációt már a második körre. Így talán könnyebb a szombat, hogy lazábban állsz neki, nem kell egész nap az autóban ülnöd, délután négykor kezdesz, végzel hétkor és mész 40 gyorsasági kilométert. Szóval fizikailag is könnyebb, ezáltal a koncentráció igénye sem akkora talán, illetve nem vesz ki annyit az emberből, ezért gyorsabban tudtunk menni.”

Comments are closed.