A végéig koncentráltak

Bacsa Tamás és Hanyik Gergely párosa újra egy nagyon eredményes versenyt teljesített a Salgó Ralin. A fontos pontoknak köszönhetően a  Lada Kupa és a P12 bajnoki címe is elérhető közelségbe került. Tomival beszélgettünk a Salgó Rali után. 

Tetszett a szombati napon megrendezett salgótarjáni szuperspeciál?

– A szombati belvárosi gyorsasági nem prológként, hanem szuperspeciálként szerepelt már a kiírásban, így annak az időeredménye is beleszámított a verseny értékelésébe. Törekedtünk arra, hogy ne hibázzunk és gyorsan, de lehetőleg egyben tudjuk az éjszakai gyűjtőbe állítani a versenyautónkat. Kellemes meglepetés volt a rengeteg néző és szurkoló, akik egy elég látványos és gyors szakasznak örülhettek. Nekünk tetszett, jó kezdeményezés volt a rendező részéről.

A másnapi első gyors előtt még vizesek voltak a pályák. Milyen gumitaktikát választottatok?

– Este már a vihar után gondoltuk, hogy vasárnap nem lesz könnyű helyzetben egyik páros sem a gumizást illetően. Az első gyorsaságit az előzőekben megbeszéltek alapján puha slick gumikkal teljesítettük. A vizes aszfalton a Hankook puha keveréke nagyon jól működött, hamar elérték az üzemi hőfokot és komolyabb csúszkálás, rizikós helyzet nélkül viszonylag jó időt sikerült futnunk.

Zagyvaróna és Cered között rögtön jöttetek Rátiék mögött egy abszolút második időt!

– Már a pályabejáráskor igyekeztünk a Zagyvaróna – Cered gyorsaságit különösen pontosan, részletesen feldolgozni. Mivel a Rallye2 mezőnye kezdett itt vasárnap reggel, tudtuk, hogy az első körben kevés felhordásra számíthatunk, így egy igazán jó időt is futhatunk. Nekünk bejönnek a kicsit vizes, hideg körülmények, ezáltal valóban magunkat is meglepve gyorsak tudtunk lenni. Gergőéket viszont később ismét utolérte a balszerencse, amit nagyon sajnálunk és reméljük, hogy a záró futamra megtudják csinálni a motorukat.

Aztán hatodik-hetedik időket mentetek, majd a hetedik gyorson tőletek szokatlan módon, nagyon sokat benthagytatok…

– A Cered utáni gyorsaságik, melyek viszonylag rövidek voltak nagy szintkülönbség változásokkal a mi 1600 ccm-es „kis” motorunknak nem igazán tetszett, ott az erősebb, nagyobb köbcentis, vagy első kerekes autóknak kedveztek. A hetedik gyorsaságin a salgótarjáni cél előtt pár km-rel a motorunk első hengerénél a szívószelep himbája kiugrott a helyéről, így csak három hengerrel gurultunk a célba, majd szerencsére késés nélkül a szervízbe, ahol sikerült a problémát megjavítani, hála a gondos és gyors szervízcsapatunknak.

Az utolsó körben sikerült visszakapaszkodnotok az abszolút negyedik helyig és szűk hat másodperc híján majdnem a dobogó is meglett!

– A hibával sajnos időt vesztettünk, így az utolsó körben igyekeznünk kellett, ha jó eredményt akartunk elérni, ami azt gondolom, sikerült is. Az utolsó gyorsra menet etapon megfogadtuk, hogy szokásunktól eltérően odafigyelünk a power stage időnkre is és a Vizslás – Salgótarjáni rohanás végén azt tapasztaltuk, hogy az abszolút harmadik idővel szereztünk pár pontot, ami talán jól jöhet az év végi eredményeknél.

A nagyon erősnek tetsző 12-es kategória győzelme is ennyin múlott…

– A végét próbáltuk megnyomni, de a reális esélyünk a kategória győzelemre tényleg kicsi volt. Szabóék nagyon ügyesen és gyorsan versenyeztek, így őket nem sikerült befogni. Most ők voltak a gyorsabbak, amit el kell ismerni és gratulálunk is nekik, ahogyan a többi versenyző társunknak is.

Hálával tartozunk a családunk minden tagjának, hogy mellettünk állnak és támogatnak minket, valamint a szervízcsapatunknak. Támogatóinknak pedig köszönjük az önzetlen, kitartó segítséget! Név szerint: Tiszák Kft, Optimit Kft, Precedent, Lisztes Trans, Balog és fia Gumiszervíz, Race1.net, Kalmár Norbert, Szombati Rally Team, Szalma autófényezés és autókozmetika.


Comments are closed.