A szívvel-lélekkel való versenyzés már kevés a dobogó környékéhez is

Szabó Zsolt őszintén örül annak a ténynek, hogy Bakonyán újra sokan voltak a kategóriájukban, viszont egy-két dologgal nem tud megbarátkozni a pilóta és úgy érzi, hogy a lehetőségeik egyre jobban behatároltak a Rallye3 mezőnyében. 

Sok nevező a kategóriátokban és hirtelen jött meleg várt benneteket a Bakonya
Rallye vasárnapján.

– Igen, szerencsére ismét sokan lettünk, remélem ez a létszám már stagnálni, vagy gyarapodni fog, a melegre készültünk, nagyjából tudtuk mire számítsunk.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Inkább a verseny hete volt kicsit kaotikus. Csapatunk rendbe tette a Magyarbólyban tönkretett autót, közben átestünk egy nem várt váltófelújításon és egy tervezett motorcserén, ami sajnos még nem lett jó, így ment vissza a régi. Úgy voltam már vele, hogy jobb, ha nem is indulunk, mert elegem lett ebből a kapkodásból. Aztán mégis el tudtunk indulni, amit ezúton is köszönök Guzi János barátomnak. A versenyen igazából mentünk ahogy tudtunk, maxon, az autóval egy tömítéscserén kívül semmi gond nem volt.

A meleg mellett a megfelelő gumi hiánya is hátráltatta a versenyeteket.

– A meleggel nem tudtunk mit kezdeni, mindenkinek ugyanolyan meleg volt. Utcai gumikon megyünk továbbra is és már kevés a tapadás ahhoz, hogy a kategória elejével versenyképesek legyünk. Ezért is vártuk az esőt.

Az utolsó szakaszon aztán volt minden…

– Igen, végre elkezdett esni. Rég vártam ennyire, mint most. Az első huszonöt autó, köztük Kerék Norbiék is lementek szárazon. Mi felhőszakadásban rajtoltunk és nagyjából a pálya fele volt vizes, utána száraz, az esőben megpróbáltunk jól átszaladni, aztán a száraz részen meg még gyorsabban. Javítottunk is két pozíciót a kategóriában, nyolc illetve kilenc másodpercet sikerült adni az előttünk lévő párosoknak. Sajnos az utolsó gyorsasági törlésre került, aminek talán mi örültünk legkevésbé, hiszen fel voltunk húzva, hogy végre itt a mi időnk. Totálisan letörve és dühösen ültünk az autóba a visszavezetésen. Úgy gondolom, hogy ez rallyeverseny. Ha azt a körülményt dobja a gép, hogy esőbe jövünk, vagy hóban, akkor ezen kell menni.

Egy másodpercen belül voltatok a kategória harmadik helyétől a verseny végére…

– Igen, harmadikok voltunk, még lent az erdőben, hét tizeddel. De mire visszaértünk a szervizbe, kiderült, hogy csak negyedikek és borul mindenki eredménye a második és hatodik hely között, mert amit elvileg kiszabtak büntetést az egyik versenyzőtársunkra késésért, az eltörlésre került. Erről van egy véleményem, nem is rejtettem véka alá.

Hosszabb távon mire lehettek képesek ebben a kategóriában?

– Ha nem rakjuk fel mi is idővel a versenygumikat, akkor semmire. Húzgáljuk az oroszlán bajszát egyre jobban. Nem félek, sőt imádok az utcain lobogni, de kevés, egyre kevesebb. Oberling Krisztiánnal beszéltük pont lent az erdőbe két kör között, hogy az a baj, hogy egymást hajtjuk bele így a költségekbe. Kis motorka, kis váltócska, gumicska és még lehetne bőven sorolni. Nincs már belépő szintje a Rallye3-nak. Ha el akarsz kezdeni itt versenyezni és megpróbálsz eredményt is elérni, akkor minimum egy full A-s autóval kell kezdeni. Egy Suzuki esetében, ha számolunk, ez minimum kettő millió… Kis pénzből versenyzőknek a szívvel lélekkel való versenyzés már kevés a dobogó környékéhez is és ez minden kategóriában így van. Ezek az idők elmúltak, ahogy a Trabantok is kikoptak.

Köszönjük támogatóink bizalmát. BASE-INVEST KFT., ÁGI-FON KFT., BG MÉRNÖK ZRT., KONSTRUKTOR-ÉPÍTŐ KFT., PLAN-DENT KFT., PRESTING OPTIMUM MÉRNÖKI ZRT., VIRIDIS-ÉRTÉKADÓ KFT., badogosuzletpecs.hu

Comments are closed.