ORB

A rossz az nem ilyen!

Begala Tamás napjaink egyik legkeresettebb navigátora, aki az idei évben már több pilótának is diktálta az itinert és az év csúcspontjaként Ollé Sasa mellé beülhetett egy R5-ös anyósülésébe is. Tamással beszélgettünk az idei év élményeiről a Nyíregyháza Rallye után. 

Előzetesen mennyire tetszett az első Nyíregyháza Rallye versenykiírása?

– Nagyon vártam a kiírást, mivel számomra teljesen hazai pályák voltak várhatóak… Gyerekkoromban ezeken a pályákon láttam először versenyautókat! Nagy öröm volt most ugyanezeken a pályákon versenyezni! 🙂

Az idei évben navigáltál már egy pár versenyzőnek, de a bajnokság végére sikerült egy R5-ös autóba is beülnöd és diktálni az itinert. Mi a különbség?

– Mondhatni, hogy az év eleje nehezen indult, de azért év közben és a végén már teljesen elégedett voltam mind az autókkal és a pilótákkal, mert mind Niesz Ferinek és Ollé Sasának is nagyon nagy köszönettel tartozom, hogy a versenyeken sok új dolgot tanulhattam meg mellettük! R5… Igen… Valahol a szívem mélyén ez volt a vágyam, amit az év végére sikerült is elérnem. 🙂 Nagyon gyors autó. Nagyon jó kanyarsebességgel rendelkezik, nagyon jó féktávval vezethető és sorolhatnám tovább a “nagyonokat”…! 🙂

A belvárosi szuperspeciálon nem futottatok valami jó időt, és a másnap reggeletek is egy defekttel kezdődött…

– A városi speciál… Hát igen, az elég sok mindenkit megviccelt, köztük minket is… 🙂 Enjoy the Fog! 🙂

Mondhatjuk, hogy ahogyan kezdődött a versenyetek úgy is folytatódott… kalandosan.

– A szombati első gyors nagyon jól indult, nagyon jó lett volna az időnk is, de sajnos az utolsó három kilométert egy bal első defekttel tettük meg, aminek nagyon nem örültünk… (Reggeli torna megvolt!) A hétvégén tényleg volt minden: defekt, felni törés, kirobbanó hátsó szélvédő, elütött lassító. Tényleg kalandos versenyünk volt, de én így is élveztem! 🙂

Mint ahogyan már említettem elégé változatos év van mögötted. Mi volt számodra az év fény és mélypontja?

– Kezdeném a mélyponttal inkább, hogy építő jellegű legyen a válaszom. 🙂 Nagyon sajnáltam, hogy Miskolcon nem versenyezhettem, mivel már régóta ott élek és szeretem a bükki pályákat. 🙂 Ami nagyon pozitív volt, hogy a veszprémi versenyen Godó Tomival egy nagyon jót “Ladázhattam”, amit a mai napig emlegetek neki! Majd egy kétkerekes autóval, Ferivel nagyon jókat tudtunk Ózdon autózni, ahol már az idővel is tudtunk versenyezni! Ezután pedig jött egy R5, ami minden téren teljesen meg tudott lepni! 😁 Azt kell mondjam, hogy a rossz az nem ilyen! 🙂 Nagyon nagy tapasztalatgyűjtés volt ez a verseny nekem!

Szívesen ülnél végig Sasa mellett jövőre egy egész bajnokságot?

– Szívesen beülnék Sasa mellé most már bármikor, mivel tudom, hogy mivel kell számolni és hogy mit csinálnék másképpen a jobb eredmények érdekében!

Köszönöm mindenkinek a segítséget, aki valamilyen formában hozzájárult az éven, hogy versenyautóba ülhessek! Amihez ki kell emelnem két embert. (A nevek nem lesznek újak.) Kazár Miki barátomat és Tóth Zsoltot, akik egész évben próbáltak segíteni és tanácsokat adni!
Mikinek külön köszönöm az elmúlt évek folyamatos segítségét, mert amit a raliban elértem, azt szinte mindent neki köszönhetek!

Trixon Autóház
Sáppusztai Pálinka
TomeeTrans

Comments are closed.