A Rally2-es szüzesség elvesztése nem volt éppen az a romantikus fajta

Első Rally2-es versenyét teljesítette a múlt hétvégén rendezett Eger Ralin, Kiss Mátyás és Kálna Tamás párosa. A szombati nap az ismerkedés, a vasárnapi a gyorsulás jegyében telt a srácoknak. 

Első interjú veled az oldalunkon, arra kérnénk, hogy pár mondatban mutasd be az olvasóknak az eddigi autóversenyzői pályafutásodat.

–  Durván nyolc éve versenyzem amatőr szinten, valamint gokartoztam elég sokáig és  egész eredményesen – kezdi a beszélgetést Kiss Mátyás. – Eddig egy E30-as BMW kormányát tekergettem a kunmadarasi sprinteken, szlalomokon. Négy éve van meg a Honda és amikor az idő és az anyagiak engedik, megyünk vele.

Ha jók az információink, akkor először versenyeztetek az Eger Rally pályáin. Mennyivel nehezebb felkészülni, így “ismeretlenül” a szakaszokra?

– Tomival is ez az első évünk együtt, Rally2-ben sem mentünk még és az egri pályákat sem ismertem egyáltalán. Három pályabejárásból mentünk sok tartalékkal egy biztonsági versenyzőset.

Szombaton rögtön egy majd huszonnégy kilométeres gyorsasági várt rátok. Hogyan sikerült leküzdenetek a vb-s hosszúságú pályát?

– Mivel Rally3-ban az össztáv kis túlzással majdnem ennyi, ezért a Rally2-es szüzesség elvesztése nem volt éppen az a romantikus fajta ezzel a gyorssal! 😊 Nagyon extrém volt… Tominak rám kellett szólnia sokszor, hogy engedjem még, ne vegyem el, haladjunk is, ne csak nézelődjünk. Nagyon elóvatoskodtam a dolgot, de már rég ültem kocsiban… (versenyzői kifogások kézikönyve 3. oldal 5. bekezdés) 😃

Vasárnap várt rátok a verseny java, és látható volt az időiteken, hogy a második körre javítottatok minden szakaszon. Akkora elhittétek, hogy tudtok gyorsabban is menni?

– Még szombat este megkaptam Begyótól, hogy mi van tesó, fogott a fék? Ezen felkapaszkodva úgy feküdtem le aludni, hogy na majd holnap kiengedek és felszabadultan autózunk. A második körre sikerült is ez, elkezdtünk alakulni. Elsőre én ennyivel elégedett vagyok, végig értünk, nem azért jöttünk, hogy nyerjünk.

Az utolsó szakaszotok sajnos etap lett… Tényleg rossz minőségű volt a pálya?

– Az a gyors valóban felhordásos volt, de szerintem nem volt annyira vészes. Nyilván, mert biztonságit autóztunk egyébként is… Én mentem volna rajta szívesen, meg még egy kört is mentem volna az ORB-vel. 😊

Elégedetten szálltatok ki az autóból a Dobó téren?

– Úgy gondolom, hogy amiért elindultunk, az sikerült is. Nem utolsók lettünk és végig is értünk, szereztünk nagyon sok tapasztalatot, megismerkedtünk jó fej emberekkel, összetartó kis csapat alakul ki lassan. Nagyon sok mindenkinek vagyok hálás, talán a legjobban Tominak, hogy végigvisz a gyorsokon, nem téveszt és leginkább, mert elvisel. 😃 Ezt nagyon sok embernek köszönöm még egyébként, hogy a versenyek előtt képesek elviselni.

Köszönöm a csapatnak, hogy jönnek velünk mindenhová és segítenek, óriási segítség! Köszi Balázs, hogy nem vitted be Dávidot a belvárosba szombaton. 😃 Köszi Dávid mindent, de legközelebb éjszaka kapcsolj lámpát! Timinek a folyamatos müzliszeleteket és Orosz Dávidnak, hogy szakított időt és eljött. Köszönöm a szüleimnek így, hogy nem tudtak most jönni, de feszülten figyelték a Rallye Rádiót és azt, hogy támogatnak! ❤️ Köszönjük a szponzoroknak az együttműködést : ROLI-CAR, HOME CALL PLUS, és AM SPITZ KFT! Nélkületek ez nem menne! Mindenkinek köszönöm, aki valahogyan segített, szurkolt, támogatott egy jó szóval is! A Crystal autómosónak is köszönöm a tiszta autót és a szervizautót is! És köszönöm a RallyFeeling.hu munkáját!

Comments are closed.