A Rally Legenden debütáltak a Karsai testvérek

Karsai Tamásról nem mondhatjuk el, hogy a rallye volt az élete fiatalon, hiszen egészen 2014-ig nem nagyon hatotta meg az autósport ezen szakága. Tamás először a gyorsasági motorozás felé mutatott érdeklődést, amit versenyszerűen űzött kettő éven keresztül. Az autósportot először a KZ Invest Kupa berkein belül próbálta ki, majd idén év elején jött az ötlet, hogy induljanak testvérével a Rally Legenden.

Első interjú veled a RallyFeeling,hu oldalán, ezért megkérlek, hogy pár mondatban mutasd be az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóknak.

– Sziasztok! 2008-2010 között gyorsasági motorral versenyeztem a magyar bajnokságban a superbike kategóriába, egy Yamaha R1-el! Utána lett egy kis szünet, így csak motoros pályanapokra jártam. Az autós versenyzői pályafutásomat, volt sógorom, Tárnok Attila miatt kezdtem el, mert ő csalt el az első versenyemre, persze a család majdnem minden tagja autóversenyző, de valahogy engem addig inkább a motor érdekelt! Az autózás 2014 októberében kezdődött, a debreceni salakon indultam a KZ Invest Kupán egy nagyon gyenge Ladával, ő pedig a BXZ-s Lada VFTS-sel ment akkor. Nagyon megtetszett, hogy nem kell sokat utazni és hogy lehet csapatni. A következő két évben majdnem minden KZ Invest Kupán elindultam, de már egy BMW E36 V8-al. Sajnos 2015-be történt egy tragédia a családban és a sógoromat, Tárnok Attilát elveszítettük egy sajnálatos quad balesetben. 2017 augusztusában jött először a lehetőség, hogy beleültem az Attila VFTS-ébe a nyíregyházi KZ Invest Kupán. Nagyon megtetszett a Lada és elhatároztam, hogy veszek egyet. Ekkor csináltam meg magamnak azt a bizonyos kék VFTS-t, ami sokak szerint a legszebb VFTS volt akkor hazánkban! Ezzel már indultam Kunmadaroson is, de ami a legjobban tetszett, hogy bevettek a 2018-as Ladaracing All Star gálába és a nagyokkal tudtam menni! De sajnos sok probléma adódott vele, a végén Kunmadaroson még a motor is felrobbant benne! Jött egy lehetőség, hogy vegyek egy BMW M3 versenyautót! Ekkor gyorsan eladtam a saját VFTS-emet és megvettem ezt az M3-at 2018 novemberében, amit azonnal átfestettünk kékre, mert imádom ezt a színt és levittük az autót Gabura Krisztiánhoz. Nagyon át kellett nézni, mert 2012 óta állt, majd került alá egy Gabura szekis váltó, a motor fel lett újítva és minden át lett nézve, kicserélve, egy szuper autó lett!

Mikor határoztad el, hogy szeretnél indulni a Rallye Legenden?

– Az elhatározás 2019 év elején jött! Régi álom volt, hogy elinduljak ott. Nézőként voltam már, de 2018-ban bátyámék kimentek és amikor elkezdték mesélni, hogy milyen jó volt, akkor megkérdeztem őket, hogy ha elindulnék jövőre, akkor jönnének-e segíteni nekem. A válasz mindenki részéről egyértelmű volt. Igen. Menjünk. Első körben úgy volt a feleségem fog navigálni, de időközben ő meggondolta magát és ekkor kérdeztem meg a testvéremet, Karsai Zsoltot, hogy navigálna-e nekem. Természetesen egyből igent mondott. Na így indultunk neki a Rally Legendnek. Én még soha nem indultam Rally versenyen, bátyám pedig soha nem navigált! Izgultunk, hogy el fogják-e fogadni a nevezésünket, így hogy nulla tapasztalattal rendelkezünk, de elfogadták. A verseny előtt jeleztük, hogy ha van rá lehetőség, akkor indulnánk a Legend Show-n is, ahol a körforgalomban lehet csapatni, de első körben elutasítottak, viszont indulás előtt két nappal felhívtak, hogy mégis tudunk menni, ha akarunk. Mondtam nekik, hogy persze! Hihetetlen volt az a csütörtöki Legend Show!!! Indulás előtti péntek este még elmentem az autóval megnézni, hogy világít a lámpasor és ekkor jött a fekete leves… Valami elkezdett remegni az autón, így az egész hétvégénk azzal telt, hogy rájöjjünk mi lehet az. Mindent átnéztünk, ami a hajtásnál volt, de nem találtuk a hibát, vasárnap késő este vettük észre, hogy a főtengely ékszíjtárcsa gumibetétje szakadt szét. Hétfő reggel, indulás előtt egy nappal még keresnünk kellett egy ékszíjtárcsát, amit tudni kell, hogy ehhez az E36 M3-hoz nem olyan egyszerű már alkatrészt találni! De a szerelőmnek, Kovács Robinak eszébe jutott, hogy G Nagy Zolinak lehet egy ilyen, lementünk hozzá és VOLT! Itt köszönöm meg neki, mert anélkül nem tudtunk volna elindulni! Tehát az indulásunk nem volt egyszerű.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Csütörtökön kezdtünk a Legend Show-n, nagyon furcsa volt kezdőként, ilyen nevekkel együtt állni a rajt várakozóban, mint Vizelli, Hodosi, Bihari, Fábián, Tóth Balázs, de hamar befogadtak! 🙂 A külföldi sztárokról nem is beszélve, Ken Block, Diana, Klausner, Neuville, Ekstrom, mind ott voltak velünk egy helyen, egy futamban! Fergeteges hangulat volt csütörtökön, rengeteg magyar zászló, rengeteg magyar ember! Leírhatatlan! Pénteken, amikor elkezdődött a verseny éreztem, hogy erőtlen az autó, jeleztem is a szervizcsapatnak, hogy valami nincs rendben, mondták, hogy nap végén megnézik, de sajnos a harmadik gyorsaságin az én amatőr hibám miatt kiestünk. Nem melegítettem be a gumit és az első nagyobb balos kanyarnál, ahogy ráléptem a fékre blokkolt a kerék és nekimentünk három nagy kukának. Kiestünk a kategória első helyéről… Hajnal négyre sikerült megcsinálni az autót és rájöttünk, hogy a gázpedál tört el és csak 60 % gázt tudtam nyomni neki! Így tudtuk másnap folytatni a versenyt, volt még egy műszaki gond is sajnos, valamiért az ékszíjat ledobálta az autót és ekkor nem ment a vízszivattyú. De azért tudtunk menni vele rendesen! Szerencsére sikeresen célba értünk és nagyon élveztük!

Lehet egyáltalán időre menni ezen a versenyen, ennyi lelkes fanatikus között, akik csak arra várnak, hogy egy látványosan közlekedő autó menjen el előttük?

– A válasz egyszerű. Nem. De ez a verseny a jó hangulatról szól, ezért szeretik évről-évre egyre többen. Miután kiestünk, már csak arra koncentráltunk, hogy ahol lehet keresztbe menjünk! 🙂 Sajnos ezzel az volt a baj, hogy annyi kanyar volt, hogy a gumink a gyorsasági végére mindig nullára kopott! De én úgy gondolom, hogy nem lehetett ránk panasz! 🙂

Milyen érzés magyar rali versenyzőnek lenni a Rally Legenden?

– Az érzés leírhatatlan, a csütörtöki napon, amikor a Legend Show-nak vége lett, vissza kellett menjünk a szervizparkba, de olyan ováció volt, annyian voltak az utakon, hogy el sem hittük! Még a szervezők is oda jöttek és mondták, hogy nagyon meg vannak elégedve a magyarokkal a Show szempontjából! Sok viszonyítási alapom nincs, de a tapasztalt versenyzők mondták, hogy magasra tettem a mércét, hogy ezt a versenyt választottam életem első rally versenyének!

Milyen tervek vannak még a versenyzéssel kapcsolatban az idei évre, vagy akár már a jövőre nézve?

– Amikor vége lett a versenynek, a csapat egyből elkezdte szervezni, hogy akkor jövünk jövőre is, de őszintén megvallva sok volt egy kicsit nekem ez az egy hét így elsőre, így maradok az én szintemen, itt a keleti részen, KZ Invest Kupa és a remek kunmadarasi sprint futamokon. Viszont felajánlottam testvéremnek, hogyha akar, akkor jövőre, mehet ő az autómmal a Legenden. Reméljük sikerül neki összeszedni az ehhez szükséges anyagi feltételeket a szponzoroktól, nem úgy mint nekem! 🙂

Szeretném megköszönni a családomnak a türelmet és a szurkolást a helyszínen. A legnagyobb támogatóm, csak a saját családi vállalkozásunk a BMW Magisz volt, itt köszönöm meg apósomnak, Magocsa Jánosnak a sok segítséget és támogatást, amit biztosított nekem, nélküle biztos nem tudtam volna ott lenni ezen a versenyen! Köszönöm a Dock Tattoo-nak is a szurkolást és a támogatást! Köszönöm a szervizcsapatnak a sok-sok segítséget és a sok nevetést, amit a verseny előtt és alatt átéltünk, név szerint Kovács Colos Robinak, Vaskó Norbertnak, Kulcs Márknak, Tőkés Attilának és testvéremnek Karsai Zsoltnak! Köszönöm a sok szurkolónak, akik a pálya széléről biztattak minket és utaztak! És szeretném felajánlani ezt a sikert édesapámnak, Karsai Andrásnak, akit idén vesztettünk el, jó lett volna, ha látja a célba érkezésünket! Ég veled Apa! 



Comments are closed.