ORB

A PSZA csapata a “Magyar akropoliszon”

A PSZA Motorsport csapata az idei Veszprém Ralin négy párossal képviseltette magát. Födő Imre – Kornél Balázs és Szabó Laci – Tomi Papp az ORC P/12-es kategóriában viaskodtak, míg Szabó Ati – Keresztesi Peti és Kristóf Czézinger – Szőke Nikolett párosok a Rallye2-es bajnokságban próbáltak szerencsét.

Födő Imre: “Sziasztok! Nagyon vártam már, hogy végre újra mehessek murván. Azt hiszem utoljára 90-es években, vagy talán a 2000 évek közepén indultam utoljára ezeken a veszprémi pályákon. Nem annyira volt már meg az emlékeimben, így próbáltunk jó itinert írni. A sok munka miatt, nem sok időm marad a felkészülésre, de próbáltunk a versenyre maximálisan rákészülni. Az első napi gyorsok után sikerült a kategória élén állni, de az autó kicsit megsínylette a jutaspusztai gyorsokat. A fiúk fejlesztettek az autón egy apróságot, de ez most nem sikerült 100%-an, így az esti szervizben adtunk feladatot, javítani a hibákat. Egész verseny során szenvedtünk a tapadás hiányával, amit valamiért nem tudtunk megfejteni, így végül másnap elvesztettük a vezető pozíciót. Élveztük a versenyt, reméljük a nézőknek is tetszett, a célt ismét megláttuk és Budapest Rallye-n, hazai pályákon ismét harcba szállunk.”

Papp Arnie:  Sziasztok! A kezdeti versenyekhez képest, szinte a legnépesebb felhozatallal sikerült érkeznünk a „magyar Akropolisz Rallyera”, azaz a Veszprém Rallye-ra. A historicos fiúk a murván nem mennek, így ők erősen készültek most is a Baranya Kupára. ORC-ben Födő Imi mellé becsatlakozott csapatunk színeiben Szabó Laci. Rallye2-ben ismét harcba szállt murva specialistánk Szabó Atsi, illetve másik új pilótánk Czézinger Kristóf, akik szintén ráhozták a veszprémi murvára újonnan épült versenyautójukat. Az első nap csak az ORC mezőny vett részt a versenyen, ahol sajnos Szabó Laciék super rallye-ra kényszerültek egy műszaki hiba miatt, viszont a csapat becsületét Födő Imiék 100%-an megvédték, hiszen a kategória első helyen térhettek nyugovóra. Másnap mindkét pilótapárosunk sikeresen befejezte a versenyt, sajnos Födőék elvesztették a vezető pozíciót, így a végén a kategória 2 hely jutott, míg Szabó Laciék egy jóízűt autózva és célba érve behozták az autót a 3. helyre. Elégedettek lehetünk az eredményekkel, de Budapest Rallye-n tovább támadnak a fiúk. Rallye2-ben Szabó Atsiék, ahogy beszéltük, keményen kezdték meg az első kört. P12 2. hely, illetve legjobb Ladásként kezdhették meg a vasárnapi második kört. Sajnos a kislődi gyorsaságin vezető pozícióból becsúsztak, ahonnan a nézők nem tudták őket kiszedni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autó apró karcolásokkal megúszta, így nagy felújításra nem lesz szükség. Másik Rally2-s pilótapárosunk elégedetten nyilatkozhattak, hiszen a Czézinger-Szőke kettős egy jó ízűt autózva a p12 5. helyén értek célba, karcmentesen behozva a gyönyörű 2107-est. Következő versenyünk a Baranya Kupa lesz, ahol Szőnyi Andris és Mészi Ati mellé visszatér Miskolc óta nem látott párosunk, Tóth Ottó.”

Czézinger Kristóf: “Nagy izgalommal vágtunk neki a versenynek. 2 év után tértünk vissza a rallye2 mezőnyébe, egy teljesen új autóval. Legfőbb célok azok voltak, hogy meglássuk a célvonalat, tanuljuk az autót és érezzük jól magunkat. Most már elmondhatom, hogy ezek a célok teljes mértékben sikerültek, úgyhogy elégedettek lehetünk. Verseny előtt sajnos nem maradt időnk tesztelni, úgyhogy az első gyorson volt a főpróba. Végig értünk minden gond nélkül, majd következett a mumusnak számító hegyesdi pálya. 2 éve itt semmisült meg a versenyautó egy bukfencet követően, most hála isten semmilyen kalandunk nem volt itt sem. Szervizben átnézték a srácok az autót, de szerencsére semmi probléma nem volt vele. Második körben, ahogy egyre jobban összebarátkoztunk az autóval, az idők is szépen javultak. Személy szerint nekem a kislődi pálya volt a kedvencem, ott szívesen mentem volna még egy kört. 🙂 Összességében elégedettek vagyunk, az autó hibátlanul működött, Niki is kiválóan tette a dolgát az egész hétvége alatt és az autóval is nagyon hasznosak voltak ezek a kilométerek. Nagyon szeretek murván autózni, úgyhogy az idei évben a Mikulás Rallye-t még mindenképp tervezzük és jó lenne egyet még menni aszfalton is, mondjuk egy Mecsek Rallye-t kipróbálnék.”  🙂

Szabó Attila: Már nagyon vártuk a Veszprém Rallyt, szeretjük a murva versenyeket. A minőségük is jó volt, nem a klasszikus autógyilkos pályák. Egy versenyt a Székesfehérvárt beáldoztunk is miatta, tudtuk, hogy murván van keresnivalónk az élmezőnyben, a tökéletesen felkészített technikánkkal. Teszt helyett inkább a motor optimális beállításával foglalkoztunk, köszönjük Hawassy Petibának a segítséget. Bodnár Attila megcsinálta a motoron a beállításokat. Így még nem ment a kocsi idén egy versenyen sem, egyre jobb az autó, ami bizakodásra adott okot. “Revíziót csinálta Bodnár Attila”, reméljük aszfalton is versenyképesek leszünk. A versenyt kicsit óvatosan kezdtük, kihagytuk a tesztet, amit meg is éreztük, ennek ellenére sikerült egy kategória első időt jönnünk, pedig még nem mentünk ezeken a pályákon versenytempóban. Vigyáztunk a kocsira, hosszú versenyről lévén szó, koncentráltunk az egész versenytávra, nem szerettünk volna defektet összeszedni idejekorán. A második gyors is nagyon tetszett, kicsit poros volt és csúszott is egy-két helyen, melós volt bent tartani a mély nyomos kanyarokba, de sikeresen megoldottuk. Jöttünk egy ismét jó időt, így vezettük a kategóriát. A harmadik gyors sajnos etap lett. Szervizbe nem adtunk munkát a csapatnak, a jó felkészítés megtette hatását! Köszönjük a PSZA Motorsportnak. A második körben próbáltunk egy közepes tempót választani, de az első gyors végén szinte az utolsó kanyarba, a pálya leggyorsabb részén kicsit kijjebb csúszott a kocsi hátulja féktávon és már nem tudtunk elfordulni, így egy bokor alján leparkoltunk. Olyan szerencsétlenül, hogy felült az autónk hátulja, nem tudták visszatenni a nézők, meg kellett várnunk, míg a rescue megszabadít a bokrok fogságától. Petivel nagyon élveztük minden méterét a versenynek, nem is maradt bennünk negatív élmény? Jövőre megpróbáljuk ismét. Sajnálom a csapatot, úgy érezzük cserben hagytuk őket, hisz sokat dolgoztak a kocsin, mindent megtettek, hogy minél gyorsabban tudjunk közlekedni, nagy esélyünk volt a győzelemre.

Köszönjük a PSZA Motorsport segítségét Árpi, Arnie tökéletesen felkészített paripát varázsolt a versenyre, Marica és Peti ismét velünk volt, köszönjük a kitartásukat.”
Együttműködő partnereink:
Kasza Motorsport, Lada Auto Hungary, Vendrey és Társa Kft., Pánczél Kft., Ten-Line Kft., VirtechLabs Kft., Robitlág Bt., Dolphio Technologies Kft., KHF.hu, Ruhan Kft., SolarPro-Tech Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Vegyél.hu, Multi Garage Kft., FoliaZ.hu, RS Felni.hu, Zöld autó, Extrémélmények.com, Maksiauto.hu, Kántor-Trans, Petersgumi.hu

Comments are closed.