ORB

A murva azért murva!

A Praktistar Motorsport párosa, Kálmánczi Balázs és Schmidt Balázs nem kímélte a Lada VFTS-t a szombathelyi verseny murvás szakaszain. Az ugratások és a technikai gondok ellenére, a srácok bevitték a “kockát” az Iseum Rallye céljába. 

Hogyan készítettétek fel a Ladát az év első murvás versenyére?

– Nagy várakozással indultunk neki Vas megyének. Szervizcsapatunk maximálisan felkészítette erre a nehéz körülményekre a Lada VFTS-t. Magas, erős futómű, revíziók a motornál, váltónál és szinte az autó minden porcikáján, ami csak létezik.

Az első napot elég magabiztosan teljesítettétek, bár az ugratókat nem spóroltátok el…

– Jól felkészült a csapatunk a szombati rajtra. Teljes erőbedobással indultunk a napnak. Jól kezdtünk, jól elkaptuk a fonalat. Annyira jól, hogy a híres Rallye Katlanban ugrattunk egy akkorát, hogy hirtelen azt sem tudtuk, hogy miben ülünk! 🙂 Amikor közelítettünk az ugrató felé, a sebesség nem tűnt olyan soknak, de amikor már a levegőben voltunk, érezni lehetett, hogy nem lesz egy sima leszállás… Jót repültünk a Ladával!

A szervizcsapatnak volt munkája bőven a szombati utolsó szervizben?

– Voltak sérülések az első futómű környékén, de a kitűnő szervizcsapatunk rövid idő alatt megjavította a sérüléseket és újult erővel folytattuk a szombati napot. Továbbra is jól teljesítettük a gyorsokat, amelyek nagyon tetszettek nekünk. A murva azért murva! Nagyon élveztük. Nap végére a második helyen álltunk, de tudtuk, hogy az újabb feladatok fejtörést okoznak majd a srácoknak. Elektromos gondok, önindító, töltés, áramtalanító… Volt baj, rendesen! De nem volt akadály. Szakembereinknek köszönhetően a terv kész volt a reggeli gyors szerelésre. Mindenki tudta a dolgát és a gyors beavatkozásoknak köszönhetően a vasárnapi első gyors előtt újra a harcra kész géppel álltunk a rajtban.

Másnap négy elég hosszúnak mondható gyorsasági várt rátok. A P12 második helyéről kezdtétek a vasárnapot, amit sajnos már az első gyors után elbuktatok…

– Farkaserdőn, a rajt után pár kilométerrel az autó leállt, ismét elektromos gondok léptek fel. Félreálltunk, de gyorsan felismertem a problémát, a gyorsaságin sikerült megjavítani a hibát és igaz hogy nem jó idővel, de a versenyt tovább tudtuk folytatni. Visszaestünk, de mentünk tovább! Javítottunk folyamatosan, kisebb gondokat pedig továbbra is a szervizidőben orvosolták a srácok.

A nehézségek ellenére beértetek a szombathelyi célba!

– Az utolsó kör előtt már nem adhattunk fel semmit! Be kell érnünk a célba! A Csapatunknak is tartoztunk ennyivel. Az utolsó hosszú gyors körben aztán jött egy újabb dráma… Elment a fékhatás… De ki kellet mennünk, meg tudtuk csinálni! Igaz, hogy nem versenytempóban vágtattunk, de ott álltunk a Stop-ban! Nagyon jó érzés volt… Kategóriánk negyedik helyén végeztünk, de nekünk olyan volt ez, mintha az elsők lettünk volna. Ilyen csapattal, ilyen háttérrel nekünk ez volt a győzelem!

Két verseny után mik a tapasztalatotok, mire lehet elég a csomagotok a P12-es kategóriában?

– Két sikeresen teljesített verseny után elmondhatom, hogy nem „botozunk” a P12-es kategóriában. Erős a kategória, nagyon jó pilótákkal, nagyon jó Ladákkal! Biztosan látszik, hogy az első tanulóévünkben tudunk jó helyeken végezni és sokat tapasztalni. Tanulni kell, mert az ORB nagyon éles minden szempontból.

A Praktistar-InterCars csapata fantasztikusan teljesített Szombathelyen is. Kitűnő házigazdáink, Andor Tamás és felesége, az Andor Autó vezetői, tulajdonosai a Q-SERVICE tagjai teljes mellbedobással támogatták a hétvégénket, amit hálásan köszönünk nekik! És a Szervizcsapat! Gáspár Csabi, Sántha Zoli, Vavika Tibcsi, Frick „Uganda” Robi, Rapp Zoli, Keszler Gábor, Sántha Laci! Ha ők nincsenek, nincs siker! Köszönjük szépen!

És természetesen nagyon köszönjük a Családjaink támogatását és türelmét!

 

Comments are closed.